Apua, bb pikkunaiset eivät osaa tehdä ruokaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kokki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Kokki";27130789]Kädettömiä ja avuttomia.
Kohta niillä on vahinkovankkurit työnnettävänä ja elämisen taito hukassa.

Opettakaa äidit lapsenne tekeen ruokaa.[/QUOTE]
Leip
Leipä leivotaan tästä lähtien itse – vastuussa kaksi blondia
– Jos on liian löysää, niin lisätään jauhoa, jos on liian paksua, niin lisätään vettä, Tea järkeili ja kyseli huolestuneena, paljonko asukkailla oli vielä leipää jäljellä.

Leivontahommat alkoivat keittiössä raaka-aineiden etsimisellä ja mittaamisella.

– Me joudutaan käyttämään 100 näitä! Eiku kymmenen, Tea laski voinappipaketeista.

Ohjeessa neuvotaan ruskistamaan lihakuutiot. Pissis Janita aikoi ruskistaa lihaliemikuutiot, kunnes Ira riensi apuun.
Palapaistia ei kertaakaan tajuttu MAISTAAA! Sehän on A ja O, että kokki maistelee ruokaa koko matkan varrella.
Mutta, katsokaa peiliin! Tällaisia toistaitoisia nuoria te olette kasvattaneet, mulkut äidit!

Mutta, katsokaa peiliin! Tällaisia toistaitoisia nuoria te olette kasvattaneet, mulkut äidit!

Miksi katsoisin peiliin koska en ole edes tarpeksi vanha noiden nuorten äidiksi.

Mun 10v. lapseni osaa laittaa enemmän ruokaa kuin nuo bb:n tyhjäpäät. Opetan lapseni tekemään ruokaa ja hän haluaa oppia. Kokkina osaan opettaa hänelle miten kunnon ruokaa tehdään.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Ja sitten Junior master chefissä pikkunatiaiset tekee gourmeeta :popcorn:

Mutta Big brotheriin osallistuneilta ihmisiltä ei kyllä voi edes odottaa, että osaisivat pakastepizzan uuniinlaittoa kummempaa puuhata keittiössä

[QUOTE="Vieras";27130963]Itse en kahtaisi sanoa et tyttäreni ei osaa valmistaa ruokaa.[/QUOTE]itse en ilkeis sanoa että "poikani ei osaa tehdä ruokaa", samallalaillahan miesten pitää osata kokata, ei sitä voi luokitella pelkästään tyttöjen taidoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja möhköwantti;27131795:
itse en ilkeis sanoa että "poikani ei osaa tehdä ruokaa", samallalaillahan miesten pitää osata kokata, ei sitä voi luokitella pelkästään tyttöjen taidoksi.

Ehkäpä kaimallani ei ole poikaa, vaan tytär.

[QUOTE="vieras";27131807]Mitä? Etkö nyt ymmärtänyt? Kummallista :D[/QUOTE]ymmärsin, mutta ihmettelin sitä miten joku voi olla noin fitun fiksu että heittää haasteen heti kun on aukonut päätään toisessa ketjussa. mutta sitten ajattelin että hän ei ymmärtänyt kun oli niin lyhyesti ajattelevä ettei ymmärrä että maailmassa on sekä tyttöjä että poikia. ihminen jolla on vain tyttäjä ei voi siis ymmärtää että pojatkin on samanlaisia ihmisiä ja sama toisin päin. ihminen jolla taas on molempia niin ymmärtää ilman eriselitystäkin sen että kyseiset sukupuolet on nykyaikana samalla viivalla. niin siivouksen kuin kokkauksen kuin autoremonttien suhteenkin lisäksi tulee monia monia muita asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja möhköwantti;27131795:
itse en ilkeis sanoa että "poikani ei osaa tehdä ruokaa", samallalaillahan miesten pitää osata kokata, ei sitä voi luokitella pelkästään tyttöjen taidoksi.

Niinpä, eipä ne pojatkaan kun omilleen muuttavat, voi elää pelkällä pyhällä hengellä tai roiskeläppiä lämmitellen

Jotkut eivät vaan osaa. Mun sisko on muuten todella fiksu ja lahjakas, mutta ruoanlaittoa tuo 16v omillaan asuva ei juuri osaa. Ehkäpä se taito tässä karttuu kun yksin jo asuukin. Mutta siskoni kautta ymmärrän Janitaa ja ketä siellä BB-talossa ei sitä ruokaa osaa tehdä, varsinkin jos asuvat vielä kotona ja vanhemmat laittavat ruoan.

Jotkut eivät vaan osaa. Mun sisko on muuten todella fiksu ja lahjakas, mutta ruoanlaittoa tuo 16v omillaan asuva ei juuri osaa. Ehkäpä se taito tässä karttuu kun yksin jo asuukin. Mutta siskoni kautta ymmärrän Janitaa ja ketä siellä BB-talossa ei sitä ruokaa osaa tehdä, varsinkin jos asuvat vielä kotona ja vanhemmat laittavat ruoan.

Sitä saa kyllä kiittää vanhempia, jotka antoivat paistinpannun käteeni ollessani 7v, että teepä siitä jotain ruokaa itelles silloin kun olen yksin kotona.

En kai sitten osannut minäkään, kun omilleni muutin. Vaikka mä en ole varma syötiinkö meillä kotona oikein mitään siihen asti, kun ruokaa sai koulussakin.
Ja taisi mua sukulaiset haukkua ympäri kyliä, kun neuvoa kysyin johonkin.
En kyllä osaa vielä nelikymppisenäkään sellasia mitä ne Junior masterchefissäkin laittaa, ei meillä ikinä oo ollu varaa ostaa mitään naudanlihaa :O
So what, hengissä jotenkuten oon, ja onhan sitä elämä aikaa oppia. Mä osaan jotain muuta.
Mä en esim. muista koskaan, missä uuninlämmössä jotain pitäs paistaa, mutta ohjeethan löytyy aina.

Joo, mä aloin ihan noita kahta ohjelmaa katsoessa ajatella, että ehkä pitäis lapset opettaa edes jotain tekemään, mutta toisaalta, en mä tuomitse ketään. Paitsi ehkä yhden nelikymppisen tarhantädin, joka ei osannut kuulemma edes ranskalaisia paistaa, joten niillä lapset joutui opettelemaan, kun ukko lähti.

Mitä "pikkunaiset" oikein tarkoittaa? Kiinnostaa tämä naisten retoriikka, se nimittäin kertoo paljon arvoista. Minulle tulee sanasta kuva, että tässä ei arvosteta ruuanlaittoa osaamatonta ja pienikokoista/heikkoa naista.

Naisethan itse Suomessa ovat osaltaan arvovalinnoillaan ja -rakennelmillaan vaikuttaneet siihen, että naiset eivät enää ole niitä ruuanlaiton asiantuntijoita tai perheelle ruokaa laittavia. Miksi lopputulos olisi jotenkin pilkallinen tai yllättävä? Naisen logiikka jaksaa yllättää... ;)

Katsoin eilen niiden sämpylien tekoa, taikina kumottiin pöydälle ja siitä sitten kiskottiin irti taikinaa ja tiputettiin pellille epämääräisiksi läjiksi kun taikina tietysti tarttui käsiin.
Ja Sarah on kyllä tällä hetkellä suurin inhokkini, todella itsekeskeinen narisija.