apua auttakaa sokeritoukkia keittiössä!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkyttynyt

Vieras
asutaan yksikerroksisessa rivariasunnossa ja huomasin heti muuton jälkeen että meillä vilisi kylppärin lattialla niitä ällöttäviä sokeritoukkia, tiedättehän, kai ne niitä on, siis niitä jotka valot päälle laitettaessa vilisee karkuun.. oksettavaa. ei siinä mitään mutta nyt huomasin joskus viikko sitten niitä makkarin lattialistan lähettyvillä kun laitoin pimeeseen huoneeseen valot, ne vaan juoksi siellä.
kaikista karmeinta on se että nyt niitä on myös keittiössä!
etsin muutama päivä sitten kattilaa kattilakaapista ja siellä kattilan pohjalla oli semmoinen :O melkein aloin kiljumaan ja huusin miehen poistamaan sen.
äsken kun laitoin ruokaa niin huomasin yhden juoksevan pitkin työpöytää mikron alle.. mitä ihmettä, miksi meillä noita on?
olen aina pitänyt koko kodin, mutta varsinkin keittiön ja sen kaapit putipuhtaina niin yhtäkkiä tommosia oksetuksia juoksee mun kattiloissa.. miten noista pääsee eroon????? oon imuroinut kaapit ja pyyhkinyt pesuaineliuoksella toissapäivänä mutta taas siis työpöydällä juoksenteli limainen lurjus..
inhoan sydämeni pohjasta kaikenmoisia ötököitä joten tää on todella paha mulle.. missä pesässä me oikein asutaan????
vaaraahan noista ei vissiin ole mutta en halua niitä kotiini enkä ruoanlaittovälineisiini.. anyone? helppppp?

Joo yök meilläkin oli niitä edellisessä asunnossa. :( ei niistä eroon mitenkään pääse, mutta sain niitä radikaalisti vähennettyä parissa viikossa, kun kaadoin joka ilta kaikkiin lattiakaivoihin ja lavuaareihin reilusti kloritea enkä huuhdellut perään. toi oli tosi oksettavaa, kun niitä oli kattiloissa yms.

Hyi, mä kans vihaan niitä yli kaiken! Inhottavimpia ötököitä, mitä maailma kantaa!!

Meillä alkoi niitä vilistä urakalla ja keittiöstä paljastui kosteusvahinko. Mitkään myrkyt ei auttaneet. :(

Kokeile seuraavia:
-kaada muutamana päivänä kiehuvaa vettä kaikkiin viemäreihin (myös keittiössä).
- marketeissa myydään semmoisia sirotteita ja sokeritoukkaloukkuja, kokeilemisen arvoisia.
-Baygonilla oon itse tähän asti sumutellut ja hyvin on kuollut. Mut ikävä kyllä niitä aina jostain sikiää.
- Laita kaikki ruoka-aineet tiiviisiin purkkeihin, niin eivät pääse niihin käsiksi.

Viemäreihin kiehuvaa vettä ta jotain myrkkyä niin vähenevät. Jollain ihan kaupan myrkylläkin kuolevat ja häviävät hetkeksi(esim baygon suihke).
Ne viihtyy kosteudessa, joskus ovat merkki kosteusvauriosta mutta on niitä muutenkin. Pesutilat kannattaa kuivattaa nopeasti suihkun jälkeen(lattian kuivaus ja ovi auki) ja kannattaa miettiä
Missä pyykkiään kuivaa ettei se pahenna kosteustilannetta.

Kokeile seuraavia:
-kaada muutamana päivänä kiehuvaa vettä kaikkiin viemäreihin (myös keittiössä).
- marketeissa myydään semmoisia sirotteita ja sokeritoukkaloukkuja, kokeilemisen arvoisia.
-Baygonilla oon itse tähän asti sumutellut ja hyvin on kuollut. Mut ikävä kyllä niitä aina jostain sikiää.
- Laita kaikki ruoka-aineet tiiviisiin purkkeihin, niin eivät pääse niihin käsiksi.

Myös naapureiden pitäisi tehdä näin jos asutte rivarissa, koska ne asuu viemäriputkissa. Hyviä vinkkejä.

http://kasvinsuojelu.berner.fi/tuotteet/kuluttajatuotteet/sisaehyoenteisten-torjunta/Bio-Kill/

Tämä oli meillä ratkaisu ongelmaan. Pari kertaa menin tolla lattialistan reunustat koko asunnosta ja vessan ja pesuhuoneen parin viikon välein (älä pese lattianpesun yhteydessä pois). On pitkävaikutteinen ja tosiaan hajuton, nuo ponnekaasulliset kun haisee niin pirusti että itekki tukehtuu.

[QUOTE="jaa";28540305]Musta ne on jotenkin liikuttavia elukoita. Mua ne ei ínhota yhtään.[/QUOTE]

Niin on. Ne on suloisia otuksia eikä yhtään yök. Niitä on kiva seurailla :) Miten ihmiset voi olla niin kauhuissaan normaaleista ötököistä. Tuupas meille asumaan, saat shokkihoitoa. Täällä näkee välillä todella isoja hämähäkkejä juoksemassa lattioilla tai isoja pallohämähäkkejä varastossa ja ulkona :)

Mulla niitä on ollut joka asunnossa, mutta eniten niitä oli kosteusvaurioisessa, homeisessa kodissamme. Siellä oli myös muurahaisia paljon. Kantoivat oikein hiekkakasoja lattialistojen viereen..

meillä sama kun muutettiin uuteen asuntoon. ammattimyrkytyksellä saa pois. rentokill käynyt kaksi kertaa ja nyt harvoin enää näkyy yksittäisiä. alussa vilisi joka huoneessa eli ei tullut viemäristä vaan listojen alta, myös naapureissa on ja nyt vielä kaksi myrkytystä tulossa kaikille samaan aikaan. terveysviranomainen sanoi että kuuman veden kaato on ajanhukkaa. ja teidänkin tapauksessa taitaa tulla listojen alta... tilaa siis ammattilainen koska niitä luultavasti on myös jauhokaapissakin... ja kaikki elintarvikkeet tosiaan tiiviisiin purkkeihin, ovat kalliita kun pitää ostaa monta mutta haeppa kaupasta ilmasia irtokarkkirasioita, ovat täysin tiiviitä.

Meillä näitä sokeritoukkia vilisee vuonna 2011 rakennetussa kerrostalossa. Tulevat ilmeisesti lattialistojen alta huoneisiin. Useimmiten olleet pieniä, lähes huomaamattomia yksilöitä, mutta muutaman kerran olen nähnyt TODELLA ison n. 14 mm kokoisen yksilön. En edes tiennyt, että ne voi noin isoiksi kasvaa. Erittäin inhottavia ovat ja välillä sitä miettii mistä sellaisen otuksen seuraavan kerran tavoittaa vipeltämästä. Keittiön pöydältä ja kylpyhuoneen seinältäkin olen näitä bongannut.

Meillä kanssa vanha talo ja sokeritoukat ovat olleet muutosta asti lievä riesa. Ja joo, isojakin yksilöitä on nähty aivan kuten ed. kommentoijalla :( Eivät ole yhtään sen söpömpiä isompinakaan!

Kokonaan ne eivät välttämättä lähde koskaan, mutta Kärkkäiseltä saa tehokasta myrkkysuihketta jota jalkalistoihin ym. nurkkiin suihkutellaan. Ei vaadi evakuointia :)

Meillä ovat suihkutuksesta asti pysyneet poissa, eli heti tehosi. Odotan silti inholla päivää, kun ne kaivautuvat koloistaan uudelleen esiin...

Muita kotikonsteja ovat mm. etikan ja kiehuvan veden kaataminen vemäreihin (eikä mitään lorausta, vaan monta kattilallista mielellään) ja kuten joku mainitsi, kloriitti.

Mitään varsinaista haittaa näistä ei kaiketi ole kuin esteettinen. Jotkut jopa antavat niiden elää rauhassa kotonaan, sillä ne syövät kaikkea pientä shceissea ja pienempiä eliöitä. Mutta meillä kyllä on nollatoleranssi :)!

Vilisi niitä meilläkin kattiloissa ym.astioissa. Älkää antako niiden häiritä, tuleepahan liharuoka samassa. Kaveri kerto että siinävaiheessa pitää muuttaa pois, kun heräät yöllä niiden tunkeuduttua nenääsi ja pyllyreikääsi. Isoimmat ovat jopa juoneet isännän kaljat ja syöneet sipsit kaapista.

Yhteistyössä