Apua atoopikolle ihon hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Olen vuosien aikana käyttänyt lukuisia eri tuotteita atooppisen ihon hoitooni. Ihotautilääkärikin on määrännyt apteekin perusrasvoja. Kroppa nyt jotenkin pärjää perusrasvoilla, mutta kasvoille ei ole oikein löytynyt sopivaa tuotetta. Kutisee, hilseilee, kiristää ja on näpyillä.

Kokeilin tälllaista eli Dermalogia, kenellekään tuttu?
DERMALOG lotion kosteusvoide 50 tai 200 ml - Yliopiston verkkoapteekki

Kasvojen iho alkaa olla aika hyvässä kunnossa. Mielenkiinnolla odottelen miten selviän talvesta.

[QUOTE="Vieras";28974753]Kiitos, olen etsinut suolasaippuaa kaupoista, mutta en ole löytänyt. Kiitos linkistä.[/QUOTE]

Ole hyvä :) Kiva, jos olin avuksi. Satuin nimittäin eilen olemaan saippuaesittelyssä ja kysyit sopivaan aikaan.

Kysyisin vielä tuosta suolasaippuasta, kun haluaisin sitä kokeilla kasvojen puhdistukseen. Voiko sitä käyttää ihan niinkuin normaalisti kuin mitä tahansa puhdistusainetta?

[QUOTE="Vieras";28974808]Kysyisin vielä tuosta suolasaippuasta, kun haluaisin sitä kokeilla kasvojen puhdistukseen. Voiko sitä käyttää ihan niinkuin normaalisti kuin mitä tahansa puhdistusainetta?[/QUOTE]

Veikkaisin, että joo voi käyttää kuin muitakin. Silmiä vissiin kannattaa varoa :D

[QUOTE="hmm";28974840]voikohan tuolla suolasaippualla pestä 5 vuotiasta atoopikkoa ?[/QUOTE]

Miksei voisi? Silloin jeesuksen aikaan, kun minäkin olin lapsi, äiti kylvetti minut suolavedessä. Vannaan lämmintä vettä, merisuolaa ja minä. Ja iho voi hyvin taas hetken :)

Tuttavani kärsi ikänsä atooppisesta ihosta ja kokeili kaikki voiteet läpi. Kunnes luki erään kirjan, josta sai ahaa elämyksen. Hän oli käyttänyt aina vähärasvaisia tuotteita\rasvattomia ja siirtyi käyttämään normaalirasvaisia tuotteita. Ja ensimmäistä kertaa sai unohtaa jatkuvan rasvaamisen elämässään. Keho tarvitsee rasvaa myös sisältäpäin.

Pitkään tuli käytettyä erilaisia rasvoja ja muita aineita, parhaimmillaan steroideja. Apu oli yleensä hyvin lyhytaikaista.

Pysyvä parannus tapahtui vasta kun jätin viljat pois ruokavaliosta ja lisäsin rasvaa (voita, kunnon öljyjä) ruokaan reilusti. Tämän jälkeen pystyin lopettamaan lääkkeiden ja voiteiden käytön.

[QUOTE="iki";28974868]Tuttavani kärsi ikänsä atooppisesta ihosta ja kokeili kaikki voiteet läpi. Kunnes luki erään kirjan, josta sai ahaa elämyksen. Hän oli käyttänyt aina vähärasvaisia tuotteita\rasvattomia ja siirtyi käyttämään normaalirasvaisia tuotteita. Ja ensimmäistä kertaa sai unohtaa jatkuvan rasvaamisen elämässään. Keho tarvitsee rasvaa myös sisältäpäin.[/QUOTE]

Tuo on niin totta, mutta miksi sitä ei kerro kukaan ihotautilääkärikään?

Kaikki ei ole sitä, mitä luullaan... katsos tuotakin, ei nyt suoraan liity aiheeseen, mut kannattaa lukea:
Vaasa vetää vertoja Keski-Euroopan viinitiloille | Yle Uutiset | yle.fi

Jostain luin, että on olemassa sellaisia suolahuoneita. Hoitoaika esim 40 min ja sen aikana vaan oleskellaan huoneessa jossa paljon suolaa ja jokin kone vielä sumuttaa ilmaan hienojakoista suolapölyä. Auttaa esim astmaatikoilla ja atoopikoilla.

Yhteistyössä