Apua! Asiaa ulostamisesta...nolo... -__-

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ummetusko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Heinis";30495384]Lapsi syö säännöllisesti pecorionia kovan vatsan takia. Sinuna menisin lääkärille joka määrää tuollaista pehmentävää lääkettä + tutkii ettei ole fysiologista syytä ongelmaan. EI siinä mitään noloa ole, itse olen tutkituttanut peräpukamat raskaana ollessani ja ihan normi lääkärissäkäynniltä se tuntui.[/QUOTE]

Aika karmeaa:
https://www.distrelec.sk/ishop/Datasheets/wirelub_fin_msds.pdf

Lapselle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eiköhän tämä keskustelu jo riitä.

Aloittajalla on kaikella todennäköisyydellä synnytyksestä aiheutunut peräsuolen laskeuma. Imukuppisynnytys tai hankala ponnistusvaihe altistavat sille, mutta voi tulla muutenkin. Omaa syytä se ei ole missään tapauksessa.

Voi tuntua nololta, mutta lääkärit hoitaa näitä asioita kaiken päivää. Kannattaa mennä gynekologille ja kertoa koko juttu. Ummetuslääkkeillä voi asiaan saada vähän ensiapua, mutta todennäköisesti asia pitäisi korjausleikkauksella, joka sinänsä on melko pieni. Ulostettua saa parhaiten, kun sormella auttaa painamalla ulostemassaa emättimen puolelta.

Tsemppiä!

Kaikkien edellä mainittujen HYVIEN neuvojen lisäksi yksi vinkki auttaa hieman suolen tyhjentymiseen. Laita pieni jakkara tai muu koroke jalkojen alle istuessasi pöntöllä. Normaali luonnollinen asento ulostaessa on kyykyminen jolloin suoli "oikee" ja tyhjenee paremmin kuin istuessasi jalat yhdeksänkympin kulmassa.

Siis aina yritän kakata niin että jalat on koukussa jakkaralla, mutta ei onnistu. Tuntuu että suolessa on joku este edessä ja se tuntuu pehmeältä. Tuossa asennossa jos istun suoli kääntyy oudosti taaksepäin.
Olen myös yrittänyt sormella emättimen puolelta mutta mitään "pussia" ei tule tähän väliin.. Niinkuin peräsuolessä olisi juuri peräaukon sisäpuolella jokin este.. Tätä on todella hankala kuvailla.

Todella usein tuntuu myös että kakattaa mutta sieltä ei mitään tule ja kun yritän avittaa kakkaa tulemaan niin usein sama homma ettei siellä mitään kakkaa edes tunnu vaan tämä ns. "Pehmeä seinä". Niinkuin suoli loppuisi heti tuohon aukon sisälle jos yritän ponnistaa jalat jakkaralla istuen.. Tiedän on aika noloa tämä...mietin vaan onko kellään tällaista vaivaa. En minä ole vielä edes viitsinyt lääkäriin soittaa tästä

Jatka ihan rauhassa tätä ketjua. Täällähän se asia ratkeaa. Varsinkin, jos löytyy kohtalotoveri, niin voitte yhdessä sitten jakaa ulostamiskokemuksianne.

*Älä missään tapauksessa vaan mene lääkäriin!*

Yhteistyössä