Apua! Ajatuskin ruuasta etoo, ja perhe pitäisi syöttää!

Mua vaivaa nyt alkuraskauden pahoinvointi, ja kotona on viisi nälkäistä ihmistä odottamassa ruokaa... Mutta kun kaikki tökkii! Ajatuskin porsaan lihasta saa ihon kananlihalle, eikä kaupassa myydä (muka) mitään hyvää enää |O |O!

Liian monta kertaa olen turvautunut eineksiin, pizzaan, mäkkäriin... nyt on pakko kaksiä jotain terveellisempää ja äkkiä!

Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä, mitkä auttais pääsemään näiden muutamien viikkojen yli. Aamupala menee ok, kun lapset syö muroja ym, ja lounaalla me syödään ylensä vain leipää,jogurttia, hedelmiä jne, mutta siis se lämmin ruoka...

 
Osta tiskiltä valmiiksi grillattua kanaa ja tee sen kyytipojaksi salaattia. Ehkä riisin keitto onnistuu myös lisäkkeeksi?

Kinkkukiusaus helpomman mukaan, eli peruna-sipulisekoitus vuokaan ja perään pilkottu palvikinkkuleike, ruokakerma ja mausteet ja sitten uuniin. Ei valmistusvaiheessa tuoksu millekään ja voi jättää tekeytymään itsekseen uuniin.

Kanankoivet ja uunijuurekset. Vuokaan porkkanaa, palsternakkaa, lanttua, perunaa (mitä vaan juureksia) ja hieman vettä. Kanankoivet siihen päälle. Uuniin tekeytymään ja taas itse vaikka lenkille siksi aikaa.

Monet muutkin uuniruuat toimivat näin, ei tarvitse käristää mitään :whistle:

Onnistuisiko mikään noista?
 
juu täällä myös joka muistaa karmaisevana kokemuksena tuon ruoanlaiton perheelle, itse ku paistoin jauhelihaa niin oksensin :x välillä tiskialtaaseen jauhelihapaiston aikana, oli se NIIN karmaieva haju, yök. ja possua en saata syödä vieläkään, sen paistamisesta oksensin kanssa :( hyi yök.

joo esim. tuo kinkkukiusaus on toimiva, ja sitten kaikki uuniruat muutenki, sellaset jossa ei tarvi kauheasti ruokaa käsitellä, esim. ranskalaiset perunat uuniin ja pakastelihapullat sekaan, tai ranskikset ja lenkinpaloja sekaan.

vältä tosiaan kaikkea sellasta mitä pitää käristää... yksi hyvä ruoka on että teet makkarakeittoa uunissa, elikkäs kuorit perunat, laitat ne uunivuokaan, sinne pilkot makkaranpalaset ja lisäät keittojuurekset ja lihaliemikuution, laitat vettä sen verta että ainekset peittyvät ja sitten vain uuniin 200asteeseen noin 1-1 1/2 tunniksi ja sitten ku perunat kypsiä niin otat keiton pois uunista ja sekoitat hyvin. ja maistat suolan. ja avot, ei tartte kärsiä lieden ääressä..
tsemppiä sulle, tiedän kyllä todella hyvin tunteesi :hug:
 

Yhteistyössä