Apua 5kk yöheräilyihin??

Meillä 5kk ikäinen poika, joka lopetti rinnan syömisen 4kk ikäisenä. Levottomien öiden, refluksin, pullosta kieltäytymisen ja poskien pienen punotuksen seurauksena aloitimme Almiron peptin, myöhemmin Neocaten. Nyt ollut Tutteli/Nan-altistuksessa pian 3 vkoa, ja oireita ei ole mitään muita kuin levottomat yöt! Kiinteitä saanut tauon jälkeen vasta vuorokauden, mutta uniongelmia ollut ehkä noin viikon nyt putkeen. Hampaita puhjennut lähiaikoina 2 kpl myös, eli voi olla etteivät yöt ole edes mikään allergiaoire!

Mutta siis apuja kaivataan!! Eli illalla nukahtaa klo 21 itse omaan sänkyynsä. Unimaitona saa noin 150-180 ml Nannia. Sitten herää koko yön 2h välein klo 7-8 mennessä. Herää kitisemään, mutta alkaa hymyillä minut nähdessään. Olen yrittänyt kääntää vatsalleen, kyljelleen, antaa peittoa, tuttia, silitellä. Alkaa vain nauraa ja virkistyy enemmän. Kun lopetan, alkaa taas kitisy. Sitten haen pullon, ja syö 50-100 ml. Uskon ettei hänellä voi oikeasti olla nälkä niin usein ja kun ei enempää syö kerrallaan. Oisko kellään apuja? Mitä tassuhoito konkreettisesti on, jos vauva nukkuu selällään? Mihin taputellaan/silitellään? Kyljellään ei suostu nukkumaan, kääntyy heti vaikka olisi laitaa vasten. Nukahtaa joskus vatsalleen mutta vaatii kääntöä selälleen jonkin ajan päästä. Yöllä kun olen herätessään kääntänyt vatsalleen, nostaa vain päätä ylös. Poika ei käänny itse vielä muuta kuin selältä kyljelleen (tätä ei tee nukkuessaan). Olemme mieheni kanssa ihan uupuneita, mies nukkuu töissä kun ei öisin kotona pysty. Auttakaa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mötkylä:
Meillä 5kk ikäinen poika, joka lopetti rinnan syömisen 4kk ikäisenä. Levottomien öiden, refluksin, pullosta kieltäytymisen ja poskien pienen punotuksen seurauksena aloitimme Almiron peptin, myöhemmin Neocaten. Nyt ollut Tutteli/Nan-altistuksessa pian 3 vkoa, ja oireita ei ole mitään muita kuin levottomat yöt! Kiinteitä saanut tauon jälkeen vasta vuorokauden, mutta uniongelmia ollut ehkä noin viikon nyt putkeen. Hampaita puhjennut lähiaikoina 2 kpl myös, eli voi olla etteivät yöt ole edes mikään allergiaoire!
Kannattaa seurailla josko levottomat yöt onkin sittenkin allergiaoire, jotka ovat alkaneet viiveellä kahden viikon jälkeen altistuksen aloituksesta.
Hampaiden puhkeamisetkin sekoittavat tulkintoja altistuksissa, ettei enää tiedä mistä mikin itku yms. johtuu... Oliko yöt rauhalliset ennen Tutteli/Nan -altistusta? Palaamalla kokeeksi Neocatelle saattaisi saada selvyyttä johtuisiko levottomat yöt sittenkin maidosta??

Voimia! Toivottavasti asiat selviää ja yöt rauhoittuvat!


 
Moi Mötkylä! Voin yrittää auttaa mutta toteuta itse harkintasi mukaan.
Eli alotappa nyt silleen että et mene vauvasi luokse ekana yönä kun vasta silloin kun hän oikeesti itkee.
Älä reagoi pikkunaronoihin vaan anna vauvasi itse tyynnyttää itsensä.
Testaa tätä pari yötä, tiedän se on erittäin tressaavaa, mutta palkitsee nopeasti.
Tämä neuvo ei tarkoita siis sitä että jätät vauvasi yksin itkemään vaan että menet VASTA sitten hänen luokseen kun itkee.
Toimi ainakin mulla kun tämä oma tyttö alkoi hulinoimaan keskellä yötä.
Nyttemmin nukkuu 10-12 h yhdellä tai kahdella syötöllä ihan hienosti.
 
Mötkylä: Meillä poika on ihan samanlainen öisin omassa sängyssä. Mä luovutan joka yö helposti ja otan pojan kainaloon,siinä nukkuu :ashamed: Oon laittanut kanssa tuttia,vaihtanut asentoa jne,mutta narisee vähän väliä. Meillä johtuu vain siitä,että on tottunut nukkumaan vieressä ja nyt ei haluaisi omassa sängyssä olla. Nukahtaa pinnikseen kyllä tosi helposti,mutta hetken nukuttuaan havahtuu ja kitinä alkaa. Meillä poika kyllä on periaatteessa unessa koko ajan kun laittaa silmänsä kiinni kun esim.vaihdan sen asentoa,mutta narisee vähän väliä.

 
Yöt olivat rauhallisempia Neocatella, mutta söi sitä vain noin 600-700 ml vuorokaudessa kovalla työllä. Nyt Nannia menee ihan kivasti, litra/vrk. En jaksais siirtyä neocateen. Vatsassa joskus möyrii kun imee, ja pieruttaa. Mutta ei kauheasti nieleskele ja pulauttele, kuten aikoinaan rintamaidolla ja sillon sen jälkeen tuttelilla. Lääkärin mielestä ei viittaa nyt allergiaan...tiedä häntä!!
 
Kannattaa kyllä tosiaan kokeilla tuota "tassuhoitoa", sillä se parhaimmillaan auttaa jo 3 yössä. Mene lapsen luokse vasta siinä vaiheessa, kun itku on voimistunut ja jatkunut jo jonkun aikaa. Kannattaa heti alkajaisiksi laittaa käsi tukevasti lapsen päällä ja pitää sitä hetki siinä. (Niin kauan, että lapsi rauhoittuu.) Jos lapsen itku alkaa vaan voimistua entisestään, niin sitten kannattaa sivellä häntä säännöllisin liikkein, hartiat, selkä ja pakarat ovat parhaat alueet. Älä missään nimessä ota lasta heti ensimmäisenä pois sängystä, sillä silloin hän kyllä tajuaa saaneensa taas tahtonsa läpi. Itse osaat parhaiten arvioida, milloin itku on sellaista, että sitä vielä "voi" kuunnella.

Meillä poika lopetti 3,5kk:n iässä yösyönnin, sillä meillä se oli silloinkin enää tapa. Eli vauvat ovat kyllä hyviä pitämään näistä tavoistaan, ts. saavutetuista eduistaan kiinni, eikä niillä välttämättä ole mitään tekemistä nälän kanssa. Meillä tehtiin niin, että poika kävi aina n. klo 19 nukkumaan ja n. klo 4-5 heräsi syömään. Yksi ilta sitten päätin, että nyt ei enää syödä tuota yhtäkään kertaa ja kun poika heräsi, kävin vain silittelemässä hänen päätään ja pieni itkuhan siinä pojalta pääsi. Tajusi kuitenkin aika nopeasti, että äiti ei aiokaan ottaa häntä sängystä pois lainkaan ja niin loppui itkukin muutaman minuutin kuluessa. Näin kävi parina seuraavanakin yönä, mutta sen jälkeen meillä on nukuttu täydet yöunet, 12-13h putkeen. Paitsi tietty silloin, kun hampaita tekee. Koko pienen ikänsä oli poika tosi huono nukkumaan, mutta pienellä opastuksella korjaantui asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mötkylä:
Yöt olivat rauhallisempia Neocatella, mutta söi sitä vain noin 600-700 ml vuorokaudessa kovalla työllä. Nyt Nannia menee ihan kivasti, litra/vrk. En jaksais siirtyä neocateen. Vatsassa joskus möyrii kun imee, ja pieruttaa. Mutta ei kauheasti nieleskele ja pulauttele, kuten aikoinaan rintamaidolla ja sillon sen jälkeen tuttelilla. Lääkärin mielestä ei viittaa nyt allergiaan...tiedä häntä!!

6-7 dl Neocatea riittää hyvin 5 kuukautiselle! Neocate on ravitsevampaa kuin muut korvikkeet, usein sitä meneekin vähemmän kuin muita korvikkeita. Jotkut vauvat tarvitsee myös aikaa maun totutteluun. Hankalia kyllä nämä allergiaepäilyt ja -selvittelyt. Joskus ne oireetkin muuttuvat matkan varrella. Lapsen yleisvointi, -tyytyväisyys ja itkuisuuden määrä ovat mulle olleet parhaat mittarit oman allergisen lapsen kohdalla.

Toivottavasti teillä yöt rauhoittuvat tavalla tai toisella! Itse olen käyttänyt/soveltanut Elizabeth Pantleyn Pehmeä matka höyhensaarille -näkökulmaa vauvan uniasioissa. Vauvaa ei siinä itketetä vaan rauhoitellaan niillä menetelmillä/tavoilla jotka vauvaa rauhoittavat. Vähitellen vauvaa totutetaan nukahtamaan itsekseen (ilman ns. tukea) sekä illalla että yöllä jos herää. Ei ehkä nopein tapa päästä rauhallisiin öihin mutta koin itse sen parhaaksi tavaksi.

 
ahmutar: meillä on kotona melkein täys prk neocatea, uskotko että voisin ihan itsekseni kokeilla sitä maitona muutaman päivän, jos yöt ei rauhotu..? Tosin viimeksikin alko sit melkein 2 vko päästä vasta poika olla itkuton... Mut todellakin ku en tiedä tekeekö se nyt vain lisää hampaita!! Lelun ku laittaa joskus suuhun ni alkaa hulluna huutaa...
 
Avattu korvikepurkki säilyy noin neljä viikkoa. Jos kokeilette miten paluu Neocatelle vaikuttaa, mä olisin sinuna lasta hoitaneeseen lääkäriin yhteydessä ja sopisin tuosta Neocate-kokeilusta. Yhteydessä lääkäriin olisin sen takia että jos/kun tarvitsee b-lausuntoa Kelaan, niin menee tämäkin kokeilu lääkärinne valvonnassa/seurannassa.

Meillä kesti sopivan erityiskorvikkeen myönteisten vaikutusten selvä näkyminen myöskin aika pitkään, lähes 2 viikon päästä näki että Neocate auttaa. Voi tosin olla että allergiatapauksessa jos maitoaltistus on kestänyt vasta muutaman viikon, parantuminen voi olla nopeampaa.

Voithan sinä vielä jonkun aikaa katsoa alkaisiko yöt rauhoittumaan itsekseen. Voihan se olla hammaskipuakin. Huomaatko selvästi kuultavan läpi uusia hampaita?

Kovin montaa viikkoa ei voi kyllä yölevottomuuksia varmaan laittaa hampaiden piikkiin. Yleensä vauvoilla on pahin aika hampaiden tullessa juuri ennen puhkeamista ja puhkeamisen aikana, joka kestää mun oman lapsen kokemuksen mukaan muutaman päivän. Silloin on kitinää/ärtyneisyyttä ja voi olla kunnon huutojaksokin, jos oikein rytinällä esim. kaksi hammasta samalla kertaa puhkeaa. Mutta tosiaan muutaman päivän on kestänyt hampaiden puhkeamisesta tulevat vaivat. Alkoiko ne yölevottomuudet hiljalleen kehittyä jo kahden viikon maitoaltistuksen aikana?

 
No sellasta 2 kertaa yössä-heräämistä syömään on ollut altistuksen aikana, paitsi nyt ehkä 4-5 yötä sit heräilly useammin syömään. Viime yö oli pohjanoteeraus, kun heräili kaiken aikaa. Ollaan ajateltu et se 2 kertaa yössä on normaalia kun on pelkällä maidolla... Sit helteiden aikaan lisäks alkoi heräillä jo 5 aikaan aamulla, nyt nukkuu pimennysverhon avulla sinne 7-8 asti, mut siis heräilee silti kokoajan. Päiväunetki ollu katkonaisia, nukkunut puoli tuntia-tunnin kerrallaan 2-3 kertaa päivässä. Tänään nukkunut 2 pätkää, toiset 1,5h ja toiset 2,5h. Rauhallisemmin ku yleensä. Onko muilla tällästä joilla ei kuitenkaan tiettävästi allergiaoireita?? Voiko tällästä laittaa "normaalin" piikkiin? Miten jaksatte?
 
En osaa sua Mötkylä varsinaisesti auttaa, mutta vastaan että onko samanlaista. Juu kuullostaa melkolailla sellaselta mitä meillä ollut nyt noin vajaa viikko. Illalla nukahtaa noin 20.30 ja nukkuu noin 24.00 ihan hyvin, mut sitte alkaa levottomuus. Tuttia ei syö joten rauhottuu vain rinnalle ja nukahtaa siihen ja tunnin tai parin päästää heräilee uudelleen. ja tätä jatkuu aamuun asti. Aika kauan heiluttelee päätään puolelta toiselle tai liikehtii muuten silmät kiinni ( välillä saattaa olla paikallaan ja nukkuu ) ja jos ei ota rinnalle aikansa heiluttuaan tulee itku ( tai alkaa jutella ). Silittely tms ei auta kuin tooosi harvoin ja silloinkin herää heti kohta kuitenkin. Täysimetyksellä ollaan ja yleensä on siis nukkunut yhdellä tai kahdella yösyönnillä. Aiemminkin on ollut jotain levottomuus vaiheita ja olen ajatellut tämänkin olevan ohimenevää. Tiedä sitten... tänään 5kk neuvola ja täti meinasi että vois alkaa syömään kiinteitä jos nukkuis paremmin.. noooh.. katotaan nyt koitanko vielä vähän aikaa tissitellä. Mä en oikein usko et nälkäänsä herää on niin erilaista ku ennen.

Ja tosiaan päikkärit yleensä sellasia puolen tunnin tai tunnin pätkiä. Joskus sit nukutaan kaks ja puol tai puoltoista tuntia. Nää päivät on niin erilaisia ainakin meillä. Ja meillä ei mitään allergioita tms.

Miten jaksaa.. hmm..Mulla on kaikkein vaikeinta yöllä ja aamusta kun nukuttaa, mutta sit näin päivällä jaksan kyl ihan hyvin, ihme kyllä vaikka saa huonosti nukuttua. Koitan aina ajatella että tulee vielä se yö kun nukkuu paremmin, koska niin on ennenkin käynyt. Tietysti jos kauan jatkuu ottaa voimille.

Tekstiä tuli kilometritolkulla mutta olikohan tästä ollenkaan apua.... Kovasti jaksamista ja toivotaan että menee ohi ja yöt rauhoittuvat taas!!!
 
Viiden kuukauden ikä on melko tyypillinen hulinaikä muutenkin, ilman mitään allergioita ja hampaiden puhkeamisiakin. Vauva oppii ihan hirveästi uutta joka päivä, ja tosi monella ne tulevat uniinkin.

Mutta jos ap:llä on selvä kokemus siitä, että maitoaltistuksen aikana yöhulinointi on pahentunut, niin vastaavassa tilanteessa itse olisin valmis jo epäilemään hulinoinnin pahentumisen syyksi allergiaa.
 
Meillä tassutus toimii niin että poika itse hetken myllää ja asettuu sitten sopivasti, oli tassuteltava kohta selkä, jalka, peppu tms...ei siis vaadi juuri sitä selkää. Pelkällä pitämisellä se ei tyynny vaan hiukan silitän samalla. Meilläkin vaikeaa edelleen tuo itsetyyntyminen vaikka ikää jo 6kk, ei se koskaan havahdu ja vähän
inise, aina heti huutaa kovaa eikä rauhoitu. En nosta sängystä mutta pakko mennä luo ettei se herätä koko
taloa. Muuten se huutaa ja huutaa ja huutaa ja huutaa.....hysteerisenä vaikka 2h. Jos nukahtaakin niin herää heti ja karjunta jatkuu. Ei ole sydäntä niin raakasti toista itkettää, joten autamme uneen ja vähitellen opetellaan sitä nukahtamista itsekin.
Tossa 5kk iässä oli meilläkin oikea hulina kuukausi yömenoineen kun oli paljon uutta opittavaa jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mötkylä:
No sellasta 2 kertaa yössä-heräämistä syömään on ollut altistuksen aikana, paitsi nyt ehkä 4-5 yötä sit heräilly useammin syömään. Viime yö oli pohjanoteeraus, kun heräili kaiken aikaa. Ollaan ajateltu et se 2 kertaa yössä on normaalia kun on pelkällä maidolla... Sit helteiden aikaan lisäks alkoi heräillä jo 5 aikaan aamulla, nyt nukkuu pimennysverhon avulla sinne 7-8 asti, mut siis heräilee silti kokoajan. Päiväunetki ollu katkonaisia, nukkunut puoli tuntia-tunnin kerrallaan 2-3 kertaa päivässä. Tänään nukkunut 2 pätkää, toiset 1,5h ja toiset 2,5h. Rauhallisemmin ku yleensä. Onko muilla tällästä joilla ei kuitenkaan tiettävästi allergiaoireita?? Voiko tällästä laittaa "normaalin" piikkiin? Miten jaksatte?
Mun mielestä kaikkea ei kannata laittaa allergioiden piikkiin. Mulla on yksi allerginen lapsi ja minä ainakin osaan tunnistaa selvät allergia-oireet. Mun mielestä pelkkä levoton nukkuminen ei ole allergiaa. Mun poika nyt 5kk ja on alkanut olemaan tosi levoton pian nukahtamisen jälkeen ja tätä on jatkunut nyt ehkä n.viikon ainakin. Nukahtaa hyvin,mutta pian jo kitisee. Eilen iltakin oli todella levoton vaikka ihan rauhassa nukahtikin. Teidän nukkumajärjestelyjä en tiedä,mutta meillä poika ainakin haluaa vaan läheisyyttä ja nukkua vieressä. Niin kävi eilenkin,otin viekkuun meidän sänkyyn niin nukkui ihan levollisesti. Mutta meillä johtuu vaan siitä,että on tottunut paljon nukkumaan vieressä joten siki pinnasänky tuntuu vieraalta.

Sitten noi päikkärit. Meillä ne ovat olleet hyvin epävarmat koko ajan. Meni pitkään,että nukkui aina sen maagisen 0.5h ja sitten kitisi. Nyt 5kk iässä saatta nukkua jopa 1.5h-2h 2x päivässä. Tottakai rassaa kun toinen ei oikein nuku,mutta tähän on tyydyttävä. Kaiken kaikkiaan en meidän nukkumisia allergioihin yhdistä,koska mitään näkyvää ei ole mistä voisi päätellä allergioita. Iho siisti,kakka normaalia jne. Meidän allergikko sitä vastoin nukkui aina loistavat päikkärit...että näin.

Mä olen vaan aatellut,että meidän poika nyt vaan on tuollainen joka ei nuku hyviä päikkäreitä ja se on vaan hyväksyttävä. Kaikki lapset on niin erilaisia nukkumisten suhteen jne.

 
Kiitos loistavista kannustuksista. Ihana kuulla että muillakin on 5-kuukautisten kanssa samanlaista!

Noh, viime yöstä: nukahti omaan sänkyynsä itse klo 21. Klo 23.15 tai jotain heräsi ekan kerran. Miehen kaa yritettiin tassutella ja jo sylissäkin rauhotella, myös vettä kokeilin ekaa kertaa tarjota pullosta, eikä rauhottunu klo 24 mennessäkään. Sitten hain maitopullon, ja joi 120 ml ja nukahti. Sitten klo 02 seuraava herätys. Nyt mies meni silittelemään, ja poika rauhoittui itsekseen!! Seuraava herätys 4.30. Sitten hain pullon, otti 100 ml ja nukkui klo 6.30 asti. Sitten nostin viekkuun ja herättiin kaikki vasta 8.30. Eli muuten meni hyvin, mut näköjään puolen yön tienoilla "tarvii" sen maidon. Ens yönä ajateltiin suosiolla antaa maitoa puolilta öin, mutta seuraavan kerran vasta aamupuoleen, jos vaan onnistuu... Nosteleeko muilla jalkojaan ylös herätessään ja selällä ollessaan? Meillä paukuttaa, eikä peitot pysy päällä. Aamuyöllä ku nostin syömään, ni oli kädet ja varpaat ihan kylmät ku ei ollu ollu peittoja. Muutoinki turvatonta varmaan isossa sängyssä... Ajattelin jos laittas makuupussin ensi yönä ja vain lyhythihasen ja lahkeisen pyjaman. Onko kellään peitto-ongelmaan konsteja? Unipussi ei varmaan toimis meillä ku tarvii jotain turvaks yläpäähän...

Meillä kans nukuttiin perhepedissä n. 4kk ikään asti kunnes imetys loppui. Mut tässä noin kuukauden päivät on nukkunu omassa pinniksessä ihan hyvin. Mitä mieltä ootte, jos alkaisin nyt taas nukkumaan poitsu vieressäni, mitä siitä seuraa? Saanko sitä koskaan omaansa?? Aamusta kun nostin viekkuun, nukkui tosi rauhallisesti siitä eteenpäin. Eli allergioihin siis tuskin viittaa. Kiitti siis että kerroitte että tää homma kuuluu nyt vaan ikään!

Sit vielä semmonen ongelma, kun ennen toissapäivää, kun alotettiin päärynäsose, poitsu söi maitoa noin 1100-1200 ml/vrk. Iltaan mennessä oli yleensä jo melkein litra tullut täyteen. Mut nyt kun on saanu sosetta, vaikkakin jotain puoli prk/päivä, niin ei meinaa maito maistua sit enää. Eilenki iltaan mennessä oli tullut vain jotain 700 ml täyteen. Pakkohan se litra on sitten yöllä täyttää! Miten saisin ton syömään päiväsaikaan enemmän?? Syökö teiän viiskuukautiset soseen lisäks vielä litran maitoa päivässä?
Tulipa asiaa....vastauksia odotellen B)
 
Meillä ei maitoallergia koskaan aiheuttanut levottomia öitä vaan nukkui tosi hyvin. Päivät oli taas kaikkea muuta kuin rauhallisia maitoallergiaoireilun (silent-refluksi) takia: itki, kitisi ja kipuili. Viime viikolla taisi iskiä koivun siitepölyallergia oikein kunnolla: nenästä valui limaa kuin vesiputouksesta ja hervoton yskä. Ja yöt meni tosi levottomaksi. Ilmeisesti tukkoisuus vaikuttaa niin paljon hengitykseen, että teki levottomat yöt. Tällä viikolla aloitettiin nenäsumute siitepölyoireiluun, niin oireet ovat helpottaneet ja yöt rauhoittuneet. Samalla ilmatkin olleet viileämmät ja sadellut, joten ilma ollut puhtaampaa.

Mun oman lapsen kokemuksen mukaan allergiaoireista huolimatta yöt voivat olla tosi levollisia tai olla allergiaoireiden takia todella levottomia :/ Riippuu varmaan oiretyypistä ja sen aiheuttajasta ja viiveestä jolla allergia oireilee. Monimutkaista... Oman lapsensa oppii tuntemaan ajan myötä, oli sitten lapsi allerginen tai ei-allerginen, että milloin jokin asia on niin sanotusti normaalia "ikävaiheeseen kuuluvaa" ja milloin taas sairautta yms.

Meillä 5 kk iässä juotiin muistaakseni noin 7-8 dl korviketta ja soseita vasta aloiteltiin. Hyvin kasvoi.

Ap:lle tsemppiä ja jaksamista öihin!! Toivottavasti löydätte ratkaisut! Musta kannattaa nukuttaa lasta, varsinkin vauvaa, siten kuin lapsi ja samalla koko perhe parhaiten nukkuu. Oli sitten viekussa tai omassa pinniksessä =)
 
Meillä kans nukuttiin perhepedissä n. 4kk ikään asti kunnes imetys loppui. Mut tässä noin kuukauden päivät on nukkunu omassa pinniksessä ihan hyvin. Mitä mieltä ootte, jos alkaisin nyt taas nukkumaan poitsu vieressäni, mitä siitä seuraa? Saanko sitä koskaan omaansa?? Aamusta kun nostin viekkuun, nukkui tosi rauhallisesti siitä eteenpäin. Eli allergioihin siis tuskin viittaa. Kiitti siis että kerroitte että tää homma kuuluu nyt vaan ikään!

Mä olen erittäin huono sanomaan tuohon mitään,koska itse luovutan helpolla ja otan pojan viereen :ashamed: Mutta jos tuloksena on paremmin nukuttu yö,niin tottakai otan viereen!

Peitto ei pysy täälläkään päällä! Makuupussia oon koittanut,mutta "ahdistuu" jotenkin siellä. Vauvana tykkäsi olla pussissa,mutta kai noiden pitää liikkua jo unissaankin niin häiritsee vaan turhat esteet.

Kaiken kaikkiaan teidän yöt kuulostaa ihan samalta kuin meillä ja meillä ei ainakaan ole allergioita,onneksi EI tällä kertaa! :|

Muoks. Ei sitten onnistunut toi lainausteksti :headwall: Eka katkelma on ap:n kirjotus!


 
Täällä viime yö nukuttiin taas vain yhdellä syönnillä, mutta eipä vielä mitään takeita et ois pitempi aikaista. Meillä vauva ei nuku sen kummemmin vaikka vieressä nukkuis, yhtä levotonta ja en itse osaa senkään vertaa nukkua! Mutta jos toimii niin mikä ettei voisi vieressä nukuttaa. Kyllä se varmasti oppii taas omassakin sängyssä nukkumaan.

Yöllä tai aamulla kun heräilee niin nostelee jalkojaan ja saattaapa piereskelläkin niin kyllähän siinä peitot tahtoo lennellä päältä pois. Joskus on sormet vähän viileet, mutta laitan sit peittoa vaan takas ku huomaan... Jalassa on aina sukat tai sellanen yöpäri et varpaat piilossa niin ei tuu kylmä. Mä oon "pienentänyt" pinnistä laittamalla jalkopäähän isohkon tyynyn lakanan alle, ettei valu aina jalkopäähän kun yläpäätä kohotettu. Ei vaella niin kovasti.

 
Meilläkin nukuttiin viime yö yhellä syönnillä! Nukahti klo 21 ja oli vähän rauhaton aluksi. JOskus 1 aikaan piti vähän metakkaa mut rauhoittui ilman sen kummempia toimenpiteitä. Sit heräs 4.30 syömään ja siitä 8 asti! Ite vaan vanhasta tottumuksesta heräilin 2 tunnin välein :ashamed: Niin poika nukkui makuupussissa, vetskari oli polviin saakka kiinni! Saas nähdä miten ens yönä käy... :whistle:
 
Heh, teillähän on samat aikataulut kuin meilläkin... meidän yö meni jotakuinkin samoin. Myös yhden kerran möyryttiin n 01.00 ja sit neljän maissa syötiin ja kasilta ylös. Tuo on ihan totta, että itse vanhasta tottumuksesta heräilee vähän väliä. Poju vielä tissillä niin alkaa aamusta sit jo ahdistaan ku tissit täynnä eikä voi mitenkään päin nukkua.

Toivottavasti teillä nukutaan jatkossakin hyvin. Hyvä jos tuo makuupussi vaikka auttais. Eipäs muuta kuin hyviä unia toivottelen!
 
Voi Mötkylä, täällä on niin todella samanlaista meinikiä!!

Maitoaltistusta takana reilut kolme viikkoa. Alkuun poika alkoi heräämään syömään kaksi kertaa yössä ja heitteli NC-aikoja enemmän jalkojaan. Sitten siirryttiin takaisin yhteen syöntikertaan melkein viikon ajaksi, jolloin myös yöt menivät rauhallisesti ja itsekin sai vähän ladattua akkuja. MUTTA nyt sitten alkaneet taas nuo hulinat: Saattaa syödä ekan kerran jo kahdentoista jälkeen (nukkumaan mennään ysiltä, ja ennen varsinaista yöllä heräämistä saatetaan valitella pariin otteeseen) ja huutelee/"marisee" sitten kahden tunnin välein. Mutta ruokaa kaipailee uudelleen vasta aamulla kahdeksan jälkeen.. :(

Jalat heittelehtivät edelleen ja paukut lentävät välillä (en osaa sanoa kuinka usein, kun olen jo kauan nukkunut korvatulpat korvilla, joskus pienempänä pojan korisänky jopa kannettiin olkkariin ääntelyiden takia).. alkuun käytimme unipussia, mutta nyt on ollut liian kuuma siihen. Nukkuu välillä ihan vain pitkähih. bodyssa (peittona harso, joka ei tod. kauaa päällä pysy) tai ohuessa kokoyökkärissä (ei peittoa lainkaan). Miellä myös tuo tyyny jalkopäässä + pinniksen yläpäässä patjan alla. Lisäksi oon laittanut tyynyn toiselle sivulle, että ei pääse kierimään poikittain.

Noista yöheräilyistä meillä: Saattaa olla masuvaivoja tai hapot nousta ylös.. Tai sitten ei. NC:lläkään ei meillä joka yö ihan täydellistä ollut. En tiedä olisiko pitänyt käyttää sitä kauemmin kuin kaksi viikkoa.. Mä alan pikkuhiljaa alistua tähän yöhulinointiin ja toivon että kohta tulee taas parempi jakso. En jaksais enää miettiä syitä näille öille. Mutta niinkuin muutkin täällä ovat todenneet, niin sitä ei sitten osaakaan aina nukkua kun tilanne muuttuu hetkeksi paremmaksi. Mä ainakin reagoin aina viiveellä pojan yökäyttäytymisiin; just ku oon tottunut, että nyt mennään noin, niin sitten taas muuttuu enkä osaa taas nukkua kun oon niin häkeltynyt. :)

Poikamme ei ole koskaan nukkunut meidän sängyssämme, joten ei voi kai kaivatakaan sitä.. Joskus on nukkunut kanotkassissa meidän välissä mökillä, mutta ei ne yöt ole sen parempia olleet.

"Kiva" kuulla, että muillakin samanlaista. Vaikka eihän se kivaa todellakaan ole tämmöinen epämääräinen yöhulinointi..

Ainiin, ja meillä on kans maitomäärät välillä menneet alle litraan/vrk (ennen meni aina 1100-1300 ml), kun ollaan syöty bataattia reilun viikon ajan (vain n. 2rkl/pvä). Mutta poika ei silti välttämättä syö yöllä sen enempää/useammin.

Parempaa jaksoa odotellessa..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mötkylä:
Yöt olivat rauhallisempia Neocatella, mutta söi sitä vain noin 600-700 ml vuorokaudessa kovalla työllä. Nyt Nannia menee ihan kivasti, litra/vrk. En jaksais siirtyä neocateen. Vatsassa joskus möyrii kun imee, ja pieruttaa. Mutta ei kauheasti nieleskele ja pulauttele, kuten aikoinaan rintamaidolla ja sillon sen jälkeen tuttelilla. Lääkärin mielestä ei viittaa nyt allergiaan...tiedä häntä!!
Meillä meni ilman kiinteitä vanhemmalla lapsella sellainen 7 dl Neocatea/vrk ja kasvoi tooosi hyvin. Tutun vauvalla myös erityiskorvike määrä on pienempi kuin tavallisessa korvikkeessa, mutta silti kasvaa paremmin kuin ennen.
 

Yhteistyössä