Apua!1v2kk ikäinen poikamme putosi sohvalta pää edellä lattialle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti82:
Minä taas luulen että eivät laita täältä tk:n päivystyksestä lähetettä sairaalaan (varsinkaan illalla) mutta laittaisikohan ne sen jos yrittäsi vaatia sitä..?ja siellä sairaalan päivystyksessä voi sitten mennä vaikka koko yö jos on jonoa..Mutta se ei minua haittaa jos vain saisi lähetteen että esim kuvaisivat..

Tuskin laittavat lähetettä sairaalaan, jos lääkäri ei näe mitään poikkeavaa lapsessa.
Sohvalta putoaminen kun on pieni muksahdus, vaikkakin siitä tulee kova kolaus ja lapsi siitä säikähtää ja alkaa itkemään. Kyllä lapsi jo nyt oksentelisi, olisi sekava tai kovin itkuinen jos jotain olisi sattunut. Onhan siitä jo aikaa useampi tunti.

Meillä tippui esikoinen päälleen sohvan selkänojan puolelta siinä vuoden iässä. Vaikka olin ihan vieressä,en saanut kiinni. Poika kurotti katsomaan traktoria ja yhtäkkiä tippui. Itkuhan siitä tuli, mutta ei mitään muuta.
Kuopus 1v2kk tippui meidän sängyltä selälleen/takaraivolleen ja taas olin ihan vieressä ja sain housunlahkeesta kiinni, muttei auttanut. Itki ja oleili sylissä hetken, mutta sitten jatkoi taas leikkiään.
En kamalasti huolestuisi, jos lapsi on normaali, ei oksentele tms.

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
mikä ihmisiä vaivaa kun ei voi taksia käyttää?? :o :o

Ei ole varaa kalliisiin takseihin meilläkään. Taksia en ole käyttänyt koskaan ja matkat ovat pitkiä.

siis pistätte raha-asiat lapsen hyvinvoinnin/hengen edelle?
:o

No, älä nyt viitsi.

AP:na en veisi lasta lääkäriin, jos leikkii normaalisti, eikä oksenna tai ole veltto tms. Soita vielä jonnekin päivystykseen ja kerro samat asiat kuin täällä. Jos pyytävät käymään, niin mene sitten ku miehesti tulee töistä...tai aiemmin, jos siltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
mikä ihmisiä vaivaa kun ei voi taksia käyttää?? :o :o

Ei ole varaa kalliisiin takseihin meilläkään. Taksia en ole käyttänyt koskaan ja matkat ovat pitkiä.

siis pistätte raha-asiat lapsen hyvinvoinnin/hengen edelle?
:o

No, älä nyt viitsi.

AP:na en veisi lasta lääkäriin, jos leikkii normaalisti, eikä oksenna tai ole veltto tms. Soita vielä jonnekin päivystykseen ja kerro samat asiat kuin täällä. Jos pyytävät käymään, niin mene sitten ku miehesti tulee töistä...tai aiemmin, jos siltä tuntuu.

siis toi oli ihan yleisesti,ei koskenu vaan tätä tapausta =)

Poitsu putosi sohvalta vähän ennen kymmentä ja melkein heti sen jälkeen nukkui n.puolen tunnin unet niin kuin normaalistikin ja nyt on toisilla päiväunilla(nukkunut kohta tunnin).

mun tyttö putosi suunnilleen saman ikäisenä pääedellä sohvalta ja päästä kuului kamala rusahdus ja nousi verinen patti otsaan säikähdin hirveästi ja vein saman tien tytön päivystykseen. siellä lääkäri sanoi että harvemmin mitään tulee, että lapsen luut joustaa niin paljon että ne suojaa päätä. tunnusteli tytön päätä , katsoi silmiin ja korviin ja sanoi että kaikki on kunnossa. edes aivotärähdystä ei tullut. En usko että lapsellesi on tullut mitään!!!sanoi että se näytää monesti pahemmalle kuin oikeasti on. lääkärikin sanoi myös, että jos lapsi menisi veltoksi ja oksentelisi tms. niin sitten hälyttävää voisi olla. sanoi vain että seurata lasta kuitenkin seuraava yö. mutta taisi äiti säikähtää enempi kuin lapsi itse, lapsi ei muistanu kyllä tunnin päästä koko juttua enään. Eli ei syytä huoleen uskon että huomaisit kyllä jos lapsella olisi OIKEASTI jotain tullut!!

Eli soitin tässä pari tuntia sitten päivystykseen ja yritin saada lääkärii aikaa että kävisin näyttämässä poitsua mutta eivät antaneet aikaa vaikka kuinka yritin.Mutta hoitaja yhdisti lääkärille jolle kerroin tilanteen niin hänen mielestä ei ollut mitään syytä viedä poitsua lääkäriin..No poika voi nyt ihan hyvin,juuri syö tässä rintaa ja on rupeamassa nukkumaan mutta olisin kyllä halunnut varuilta käyttää lääkärissä.Toivottavasti nyt ei tullut pojalle mitään..

ihan yleisesti...tämmösis tapauksis kantsii soitaa lekuriin että on tulos. silloin voi sopia kyytiasian siten että hoitajat kuittaa taksilapun heti vastaanotolle tullessa , jolloin ite maksat vaan omavastuuosuuden n.9 e. varsinkin jos on pitkä matka, niin et tartte ootella isoja summia kelan palautuksia omat rahat kiinni.

Yhteistyössä