Apu! Viime hetken kysymys: Kuuluuko lasten Halloween-juhliin vielä lahja????!!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HEEEELLP!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse ainakin vastustan kyseistä juhlaa juuri sen takia, että se on kaupallista roskaa ja puhdasta kulttuurilainaa Yhdysvalloista.

No enpä tiedä. Aika harmitonta verrattuna siihen, miten vielä minunkin ala-asteaikoina meitä aivopestiin joulujuhlissa ja muutenkin koulun tilaisuuksissa jumalanpalvontaan. Halloweenillähän ei ole oikein mitään "sanomaa", se on puhdasta modernia kaupallisuutta, eikä siitä mitään haittaa pitäisi olla. Halloween hyvä, jeesus paha.

No, kysymys on hauskanpidosta.. Oli se sitten kaupallista tai ei. Eikä ainakaan mulla ole mitään lasten hauskanpitoa vastaan. Varsinkin, jos saavat käyttää omaa luovuuttaan hurjien pukujensa tuunaamiseen. Aika hienoa kun jotkut vanhemmat jaksavat synttärijuhlien lisäksi tällaisiakin järjestää, työlästä varmasti.

halloweenin perusta on noituudessa ja saatananpalvonnassa. se on vaan verhottu kauniisti. vai luuletko että halloweeniin kuuluu noita-asut, pääkallot yms ihan vaan kaupallisuuttaan?
Lasten mielestä halloween ei ole mikään saatananpalvonnan juhla, vaan juhla missä on kiva kulkea erilaisia ratoja pitkin ja säikähtää ja testata kaikkea niljakasta, joten niitä ei voi rinnastaa toisiinsa. Joku siellä tuumii että jos päästän lapseni sinne, eivät he pääse Jumalan valtakuntaan, mutta ei se sitä ole. Halloweenhän juuri perustuu kekrien vuodenvaihdejuhlaan, jolloin uskottiin, että sinä päivänä pahojen vainajien asuinpaikan ja elävien maailman välillä oleva raja ei ollut enää selvä, jolloin pahat henget pääsivät liikkeelle. Jotta henget olisi karkoitettu, piti pukeutua pelottavaksi, jotta ne säikähtivät ja palasivat omaan maailmaansa. Lapsille juhla on kuitenkin juhla joulun tapaan, tehdään omaan ikäluokkaan sopivia pelottavia asioita ja syödään uudelleen nimettyjä ruokia. Kyllähän itsekin sen tiedän, kerta juhlin halloweeniä, juhlinut 8-vuotiaasta asti, nyt olen 12. :)

Uusimmat

Yhteistyössä