apu G: mitä ruoka-aineita/ruokia olet joutunut jättämään pois/välttelemään IMETYKSEN AIKANA?

:attn:

eilen tuo meidän uusin tulokas sai niin hirveitä vatsanväänteitä ja ajattelin josko olisin syönyt jotain ei niin sopivaa :|

laitetaanko tänne sellaisia ruokia joista sinä olet huomannut olevan harmia tai tiedät että on?

kiitos etukäteen :flower:

Meillä kärsitään kans mahavaivoista ja kävin täältä jo ettimässä yhen keskustelun mihin niitä oli listattu..
En kyl tiiä missähän mahtaa olla mut jos kaipailet ni voin yrittää ettiä sen :D
Etin ne sen takia että voisin vältellä mut niitä oli niin paljon et ei tuu kesää jos kaiken jätän syömättä/juomatta :xmas:

Suvitus+Vihtori :heart:

P.S. Onnittelut, ilmeisesti olet nyyttisi saanut! Sunkin kirjoituksia sieltä täältä lueskellu B)

Alkukuukausina vatsanväänteitä tuottivat kahvi, vahvat mausteet, kaali, runsas sipuli niinkuin vaikka iso satsi sipulikeittoa, samoin iso satsi herneitä. Ja maito...

Nyt kun lapsi on 10 kk ja poika syö muutenkin monipuolisesti kaikenlaista, vältän enää maitoa. Enkä tiedä tarvitsisiko sitäkään enää välttää, mutten ole jaksanut lähteä testailemaan kun se on ollut niin vahva allergeeni meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja suvitus:
Meillä kärsitään kans mahavaivoista ja kävin täältä jo ettimässä yhen keskustelun mihin niitä oli listattu..
En kyl tiiä missähän mahtaa olla mut jos kaipailet ni voin yrittää ettiä sen :D
Etin ne sen takia että voisin vältellä mut niitä oli niin paljon et ei tuu kesää jos kaiken jätän syömättä/juomatta :xmas:

Suvitus+Vihtori :heart:

P.S. Onnittelut, ilmeisesti olet nyyttisi saanut! Sunkin kirjoituksia sieltä täältä lueskellu B)
juu, tytön saimme viime viikon keskiviikkona poikien jatkeeksi.
ollaan kaikki aivan lääpällään tuohon pällistelijään :D

tuo maito mua ihmetyttää, sillä kuulin että maito auttaa siihen että maito nousisi tisseihin. joten olen siis urakalla litkinyt maitoa tässä muutaman päivän :whistle:
pitäisiköhän sitä vähän karsia? :/

lisää kiitos.
tuota kahvia mietinkin että se saattaa olla. olen pyrkinyt vaan kupillisen juomaan päivässä ja senkin aina juuri imetyksen jälkeen jolloin väliä saattaa tulla tunti ainakin, yleensä toista tuntia

Pulttis.... Onnea ensinnäkin ihan hirmuisesti pikku-tyttelistä... :heart:

Ja voit korvata maidon kalsium-tableteilla... Apteekista saa tällaisia kuin vita-calsor. Mä jätin maidon pois, kun tää meidän kakkonen sai alussa kauheita vatsanväänteitä. Auttoi pikkasen ja auttaa myös maidontuloon, kun siinä on magnesiumia samassa...

Lisäksi huomasin, ett vissyvedet, limut yms juomat, jotka hiilihapollisia aiheutti vatsanväänteitä.

Ja juo maidonnousuun ykkäsolutta vaikka pullo päivässä. Itse teen edelleenkin niin. Olen alusta asti juonut joko pilsneriä tai alkoholitonta olutta. Mallas nostattaa maitoa.

Ja hyvänä vaihtoehtona vatsanväänteisiin suosittelen vyöhyketerapiaa, jos ei oireet ala helpottaa. Kaksiviikoisena voi jo käydä. Meillä on auttanut tuo terapia molempien lapsien kohdalla eli lämpimästi suosittelen...

Tsemppiä hirveesti ja kaikkea hyvää teidän koko perheelle...

Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Pulttis.... Onnea ensinnäkin ihan hirmuisesti pikku-tyttelistä... :heart:

Ja voit korvata maidon kalsium-tableteilla... Apteekista saa tällaisia kuin vita-calsor. Mä jätin maidon pois, kun tää meidän kakkonen sai alussa kauheita vatsanväänteitä. Auttoi pikkasen ja auttaa myös maidontuloon, kun siinä on magnesiumia samassa...

Lisäksi huomasin, ett vissyvedet, limut yms juomat, jotka hiilihapollisia aiheutti vatsanväänteitä.

Ja juo maidonnousuun ykkäsolutta vaikka pullo päivässä. Itse teen edelleenkin niin. Olen alusta asti juonut joko pilsneriä tai alkoholitonta olutta. Mallas nostattaa maitoa.

Ja hyvänä vaihtoehtona vatsanväänteisiin suosittelen vyöhyketerapiaa, jos ei oireet ala helpottaa. Kaksiviikoisena voi jo käydä. Meillä on auttanut tuo terapia molempien lapsien kohdalla eli lämpimästi suosittelen...

Tsemppiä hirveesti ja kaikkea hyvää teidän koko perheelle...
kiitos sinulle :hug: :wave:

olen tänään juonut huomattavasti vähemmän maitoa kun esim eilen.
samoin eilen join limua aika paljon :whistle:
ja eilinen ilta oli kamalaa huutoa 3h putkeen :ashamed:
sattumaa vai ei, ostin tänään relatippoja pienelle ja tuo on aivan hiljaa, eilen tähän aikaa oli huutanut jo 2h :(

joten ehkä mä pysyn kotikalja linjalla tuon maidon nostattamisen kanssa :$ en voi sitä sietää mutta kaikkensa sitä tekee toisen eteen. B)

ja oikein ihanaa kesän odotusta teille sinne päin suomea :wave: :wave:
voikaahan hyvin!!!! :heart:

Meillä aiheutti lähes kaikki... kotikalja vaan lisäs huutoa, samoin d-vitamiini kaikki merkit, relatipat myös huudatti. Meillä äiti oli surkealla ruualla. Söin Perunat ja kastikkeen, ruisnäkkäriä, pilttipurkkeja, mustikkasoppaa. Sokeripitoiset pois, hiivat vähiin, mausteet vähälle, maito pois. Mutta kyllä kannatti.

ajattelin itsekin odottaa tuon d-vitamiinin antoa ainakin kk päivät vielä. sillä siitä saa vatsavaivoja ihan varmasti.. :/
eilen meillä oli huudoton ilta, tyttö oli enkeli koko päivän nukkuin yöllä hirveän pitkän pätkän tyytyväisenä.
toivon että oli relatippojen asiota ja tänään annan varmasti sitä lisää :D

Kiitti pulttis ja sitä piti vielä sanoa, ett mä aloitin molempien lasten kohdalla d-vitamiinut vasta 2-kuukautisena. Neuvolatäti tiesi asiasta ja ei pannut vastaan... Jekovit on vatsaystävällisempi vaihtoehto ollut ainakin meillä...

Toivottavasti pikkuisen masuvaivat nyt helpottais... :heart:

Riikkuli ja pikku-neiti 4 kuukautta

Olen jättänyt kaikki maitotuotteet, omenan, appelsiinin, limut ja ruisleivän pois. Kahvia en ole koskaan juonutkaan. En osaa sanoa onko apuja. Välillä on parempia päiviä välillä pahempia. Rela-tipat vaihdoin toiseen valmisteeseen kun vyöhyketerapeutti oli sitä mieltä, että lapsen elimistö ei pysty käsittelemään öljyä. Reloilla ei ollut meillä huudon osalta vaikutusta suuntaan tai toiseen. Kakka oli ehkä ryynimäisempää.

Tässä mietin, että pitäiskö siirtyä korvikkeeseen. Olo alkaa olemaan epätoivoinen, mutta sitten tulee aina parempi päivä jolloin usko omana maitoon taas nousee. Ja kahdesta vyöhyketerapiakerrasta ei ole ollut vielä apuja. Kokeillaan kolmaskin.

Yhteistyössä