Apteekin testistä

Onkohan toi siis viivanpaikka vai hailakka haamu? Jos jollakin on ollut vastaava, niin olis kiva kuulla mihin tulokseen johti?

Menkat on myöhässä, mutta pientä vuotoa on ollut jo viikon verran aina silloin tällöin.

Juu, ai nou. mutta mitä hullu hulluudelle voi? ;) Ajattelin vaan, jos on muitakin hulluja ollut liikenteessä. Ja monta vuotta, satoja testejä tehneenä, en oo ikinä itse apteekin testiin saanut minkäänlaista jälkeä (paitsi tietenkin sillon,ku oon oikeesti ollu raskaana).

Tässä Apteekin oman testin valmistajan vastaus koskien testiajan jälkeen ilmestyviä "haamuja":

Apteekin Raskaustestin herkkyys on asetettu siten, että 25 KY (kansainvälistä yksikköä/ml antaa positiivisen tuloksen testin lukuajassa. Tämä pitoisuus saavutetaan yleensä noin 10 päivän kuluttua hedelmöityksestä. Kuukautisten ollessa myöhässä, pitoisuus on yleensä noin 100 KY/ml.

Apteekin raskaustestiin voi ilmestyä reilusti lukuajan (10 min) jälkeen heikko, hyvin kapea viiva, jota ei pidä tulkita positiiviseksi tulokseksi. Siksi käyttöohjeessa on maininta "Älä lue testitulosta 10 minuutin jälkeen". Tämä epäspesifinen, lukuajan jälkeen muodostuva viiva johtuu virtsan muista ominaisuuksista (esim. pH) sekä virtsassa olevien muiden hormonien kuin raskaushormonin (hCG) vaikutuksesta. Jos virtsanäyte sisältää runsaasti LH-hormonia, jota erittyy ovulaation yhteydessä, Apteekin raskaustesti antaa aiemmin mainitun heikon, hyvin kapean viivan, mutta vasta reilusti lukuajan (10 min) jälkeen.
Vain lukuajassa syntyvä testiviiva tulee tulkita positiiviseksi tulokseksi. Suurin osa positiivisista tuloksista on luettavissa 5 minuutissa. Käyttöohjeen mukaisesti voidaan epäselvissä tapauksissa odottaa toiset 5 minuuttia. Jos tulos on negatiivinen 10 minuutissa, ei tämän jälkeen testitulosta tulisi enää lukea.

..mutta toivonpa, jotta vaikka huomenissa testaillessa, siun viivais tulisi testiajan sisällä näkyviin punervan värin myötä!!!!:wave::heart:

..Ja HUOM!! testaileppa aamuvirtasta, se tujumpaa!! ;)

Kysyisin vielä..

Oliko silloin testiä tehdessä-->10min sisään, näkyvissä viivassa YHTÄÄN punertavaa väriä??
..jos näin, luulenpa jotta sieltä saattaisi viiva vahventua =)
..ja sitä vuotoakin voi esiintyä alkuraskaudessa..kuukautisvuodoksi luetaan vasta se kun esim. siteeseen kunnolla vuotelee..ja tietenkin sillä tapaa, jotta vuoto jatkuu suht yhtäjaksoisesti sen mitä siun normi vuotopäivät ovat..

Voi tosin olla myös niinhin, jotta alkio hetken hipaissut kohdunseinämää ja hetkeksi hcg nousee..sitten vuoto alkaa ja myöhemmin ei testaillessa enää punaista testiviivaseen tule..

Kannattaa aina noita valmistajan ohjeita noudattaa/tulkita oikeaoppisesti! :wave:

Mulla on kahdeksas raskaus meneillään ja monen monta testiä tässä välissä tehtynä.Intohimoisena ja malttamattomana on säilytellyt hetkisen aikaa myös nega testejä ja apteekin omaa testiä oon suosinut.Siihen ei koskaan ole piirtynyt viivan viivaa jälkikäteen jos en raskaana ole ollut vaikka joihinkin muihin(marketin halpis liuskoihin tai muihin herkkiin testeihin,esm acon)on roskishaamut ilmaantunut aina. :D
Eli siis olen myös saanut roskishaamun apteekin omaan sellaisen kiertona jolloin olin tosiaan raskaana!Parin päivän päästä roskishaamusta jo testiajalla viiva =)

Mulla näytti kanssa apteekin oma tollasta ihan samanlaista viivaa/haamua,raskaana en kuitenkaan ollut ja tosta sitte 4 päivää menkat alkoikin. Joten en luottais. Enkä enää koskaa osta ku digi testejä. Ne on paljon parempia. lukee joko "raskaana" tai "ei raskaana" ei tarvii tihrustaa

Mulla tuli apteekin omaan r.testiin myös haamu viiva iltapäivällä, seuraavan aamun pissasta ei tullut mtn viivaa muuta kun testiajan jälkeen haamujen haamu... huomena testailen uudemman kerran (tästä siis pari pvä aikaa). Ikinä en myöskään minä ole saanut apteekin omaan testiin haamun haamua niillä kerroilla kun en ole raskaana ollut, siksi nämä ihmetyttää... saapi nähdä mitä huomena näyttää testi.

Kiitos teille kaikille vastanneille. Kiva, kun löytyi "puolesta ja vastaan" -kokemuksia.

Mulla sitten alkoi menkat pari päivää testin tekemisen jälkeen. Kovasti uskon sen kuitenkin olleen kemiallinen raskaus, koska fyysinen olo ei vaan ollut normaali. Eikä menkatkaan olleet normaalit.

Mä en nyt oikeestaan itse tiedä luotanko apteekin testiin jatkossa..Ehkä mä kuitenkin luotan..

Yhteistyössä