äp-rahasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölömökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölömökö

Vieras
Mä rupesin tuossa miettimään, että teinkö oikein kun lähetin äp-raha paperit palkanlaskentaan, että ne siellä laskis mun tulot 6kk ennen äitiyslomalle jääntiä. Kun mulla vaihtelee palkka sen verta et se pitää jotenkin laskea vaikeimman kautta. Niin että lähettääkö ne sieltä palkanlaskennasta ne joskus kelaan, vai oonko mä ymmärtäny täysin väärin koko hakusysteemit?? Viime kerralla oli helpompaa siltä osin, että olin työtön niin mitään selvitystä mistään ei tarvinnu antaa, kun tuli se minimiraha sitten. Nyt kuitenkin toivoisin pikkasen parempaa rahaa.

Meillä ainakin lähetti tilitoimisto mulle ja minä kiikutin ne sitten kelalle.
Siis en tietenkään lähettänyt sinne äitiyspäivähakemuksia vaan pyysin tilitoimistoa laskemaan mun 6kk ansiot ja ne laput sit lähetin kelalle kera äp-rahahakemusken...

En tiedä lähettävätkö papereitasi vai odottavatko sinua hakemaan ne. Itse olen käynyt hakeen palkkatoimistosta todistuksen puolen vuoden tuloista ja lähettänyt sen sitten hakemuksen mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:

Ahaa..ok...Eli saan sitten mahdollisesti vielä tovin ootella papereita itelleni takasin, ennenku pääsen niitä kelaan viemään. Toivottavasti ei aika lopu kesken (en nyt muista kuin paljon aikasemmin piti olla paperit kelassa ennen laskettua aikaa)..

Alkuperäinen kirjoittaja mina:
En tiedä lähettävätkö papereitasi vai odottavatko sinua hakemaan ne. Itse olen käynyt hakeen palkkatoimistosta todistuksen puolen vuoden tuloista ja lähettänyt sen sitten hakemuksen mukana.

Enhän mä ees tiedä missä se paikka on...:( pomo ne sinne suoranaisesti lähetti, kun en ite tienny osotetta....Onpa kiva.

Alkuperäinen kirjoittaja hölömökö:

Ahaa..ok...Eli saan sitten mahdollisesti vielä tovin ootella papereita itelleni takasin, ennenku pääsen niitä kelaan viemään. Toivottavasti ei aika lopu kesken (en nyt muista kuin paljon aikasemmin piti olla paperit kelassa ennen laskettua aikaa)..
Nehän pitää olla siellä ennen kuin jäät äitiyslomalle, eli ainakin kuukausi ennen laskettua aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hölömökö:

Nehän pitää olla siellä ennen kuin jäät äitiyslomalle, eli ainakin kuukausi ennen laskettua aikaa.

Jeps, sit nou hätä...12 viikkoa vielä laskettuun aikaan :)

Yhteistyössä