äp 2006 vai 2007??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
nyt kun on ollu paljon juttua täälläkin että tuleeko tämänvuotinen vai viimevuotinen pakkaus niin kävin kelan sivuilla ja kattelin niitä omia tietojani sieltä.
huomasin että ne on tehny äitiysavustus päätöksen ja huomenna lähtee (18.päivä) tilaus reimalle.
alkavatko ensviikolla jakamaan uutta pakkausta vai onko jo jaossa?
jos tilaus tehdään huomenna niin tuleekohan uusi vai "vanha"??
mulle ei oo väliä kumpi tulee,kunhan tulee ;)
mutta kiinnostaapa vaan

ja kauanhan kestää pakkauksen tuleminen?

kelan asiointipalvelun mukaan tilaus lähti pe 11.5., mutta vielä ei ole tullut postin noutolappua eli tällä perusteella arvioisin sinun saavan uuden pakkauksen, kun jakelu alkaa ensi viikolla... itselleni ehtinee tulla vielä tällä viikolla lähetetystä paketista noutolappu eli vanha paketti...

oki :flower:
niin ajattelinkin,oli se viimevuotinenkin pakkaus kiva :)

kelan sivuilla un lukee että vk 21 alkavat jakamaan niin voi olla että eivät oo uskaltanu laittaa siihen vk 20 koska siitähän äläkkä nousis kun reim jakelis "vanhaa" ja kelan sivuilla lukis että uutta jaossa :laugh:

mutta aika pitkälle meni että vaihtu toi pakkaus<br><br>

Tuolla toisella keskustelupalstalla joku kertoi, että oli Reimalle soitellut ja sieltä oli sanottu, että uutta pakkausta ovat jo tämän viikon laittaneet tulemaan... Saa nyt sitten nähdä, miten asian laita on, mullakin on pakkaus tilattu 11.5, kun täällä Treella meni ainoastaan kaks viikkoa sen päätöksen tekemisessä!

Mäkin odottelin tossa jokin aika sitten että vaihtuis ja saispa uuden mutta nyt kun käväsin Kelan sivuilla kattomassa uutta pakkausta niin olin vähän pettynyt siihen.

No mä varmaan vaan oon ihan turhan nirso. Nyt jokatapauksessa oon tyytyväisempi siihen vanhaan jonka jo olen saanut :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:08 minä kirjoitti:
Mäkin odottelin tossa jokin aika sitten että vaihtuis ja saispa uuden mutta nyt kun käväsin Kelan sivuilla kattomassa uutta pakkausta niin olin vähän pettynyt siihen.

No mä varmaan vaan oon ihan turhan nirso. Nyt jokatapauksessa oon tyytyväisempi siihen vanhaan jonka jo olen saanut :)

Mä taas olen tyytyväinen et saan uuden, mikäli tämä raskaus niin pitkälle menee. =) Makuja on monia, onneks niin pitääkin olla. =)

Hyvä et ollaan sit molemmat tyytyväisiä. :D Ainakin kaksi tyytyväistä ihmistä. B)

Täällä kolmas tyytyväinen :wave:

Hakemuksen olen palauttanut mut ainakaan eilen vielä ei oltu tehty päätöstä avustuksesta, joten varmaankin jo uuden saan kun Kelan sivuilla luki että uutta aletaan jakaa ensi viikolla? Ja hyvä niin! Mä kyllä tykkäsin siitä viimevuotisestakin, mutta onhan uudessa aina se "uutuuden hohto" ;)
Ja jos tuo vanha tulisi, niin olisi sitten useempaan kertaan ne vaatteet tässä torpassa :/
Vaihteluahan se tuo siihen vauvanpyykkirumbaan kun ei tartte kolmia samanlaisia bodeja ja potkiksia ripustella narulle =)

Mun mielestä tää uusi on sittenkin ehkä kivempi kuin vanha. Tykkään näteistä ja pehmeistä väreistä vauvalla, en niinkään isoista kuvioista tai esim. sellaisista myrkynvihreistä tummista väreistä niin kuin ne yhdet puolipotkarit tässä uudessa :x Toki käyttöön tulee nekin, mutta varmaankin yöhousuiksi ;)

Toppapuku ja kevytvanupuku olivat kyllä kauniita 2006 pakkauksessakin, mutta ovat tässä ehkä vielä nätimmät kuvien perusteella. Ainoat mitkä mun mielestä oli kauniimmat vanhassa pakkauksessa, on makuupussi, ruokalappu ja pussilakana.

Se tumppubody on TOSI IHANA keksistö mun mielestä!!! Mistä niitä voi ostaa, en ole missään kaupassa nähnyt moisia?

...nyt alkoi jännittää eli vaikka tilaus reimalle lähtenyt kelan mukaan 11.5., ei vielä tämän päivänkään postissa tullut noutokorttia... saankohan sen vihoviimeisen 2006-pakkauksen vai ekoja uusia?

molemmissa on puolensa eli uudessa tykkään erityisesti kevyttoppiksesta ja makuupussista (se 2006-pakkauksen pussi on niin äklömakeepastellia..). kuitenkin vauva syntyy jo alkukesästä ja kokoarviokin on aika iso eli mahtuukohan uuden pakkauksen talvihaalari ainakaan kauaa päälle. ja kun ultrassa vauveli vaikutti pojalta, vanhan pakkauksen sinisävyisyyskin olisi ok...

raportoin jossain vaiheessa, kun pakkaus saapuu (ehtis nyt vaan ennen vauvan syntymää..!!??!)

Moi!

Minullekin tänään on lähtenyt KELA:lta tilaus Reimalle Kelan sivun omien tietojen mukaan: eli luulisin että se uusi pakkaus minullekin saapuu. Siinä oli ihmeekseni se toppapuku kokoa 68cm, ja meidän vaavelithan syntyy melkein syksyllä, joten mahtaako puvulle olla edes sitä kunnollista käyttökään, kun 68cm on aika pieni koko, aiemmin se tosin oli 80cm ja meni varmasti vauvalle... mukavat värit oli kyllä toppiksessa, sopii molemmille.

Lähetin Kelalle sähköpostitse kysymyksen kumpi pakkaus minulle on tulossa, sieltä pitäisi vastaus tulla sähköpostiini. Utelias olen, ja tuntuu että paketin tulo kestänee vielä viikon? Saa nähdä, tuleeko ensi viikolla jo. Vai ei tule.

:)

Pakkausta ja päivärahaa voi hakea kun raskaus kestänyt 154 päivää, sen jälkeen saa neuvolasta todistuksen raskauden kestosta. Monessa paikkaa ne Kelan hakemus paprut pitää itse hakea Kelalta, niitä ei neuvolasta yleensä anneta.

Kelalta ei kannata kysyä, kummanko pakkauksen saa, vaan ihan suoraan Reimalta. Ne ei Kelassa tiedä, montako vanhaa pukettia Reiman varastolla vielä lojuu ;)
Mutta toennäköisesti vanha sulle vielä tipahtaa, ainakin Kelan sivuilla luki että ensimmäiset uuden lähtee matkaan vasta viikolla 21 eli sehän on ensi viikko.

Hah, hain pakkauksen jo kuukausia sitten, j anyt kun kävin uutta katsomassa, niin hyvä että hain! Minusta 2006 on paljon, paljon pirteämpi ja nätimpi kuin tämä uusi...

Oli vaan ihan pakko sanoa, kun tuntuu että kaikki aina toivovat sitä uutta, oli vanha millainen hyvänsä. :D

Hah, hain pakkauksen jo kuukausia sitten, j anyt kun kävin uutta katsomassa, niin hyvä että hain! Minusta 2006 on paljon, paljon pirteämpi ja nätimpi kuin tämä uusi...

Oli vaan ihan pakko sanoa, kun tuntuu että kaikki aina toivovat sitä uutta, oli vanha millainen hyvänsä. :D

Yhteistyössä