Antibioottiyliherkkyydestä

• Viestiketjun aloittaja Ruusunen
  • Ensimmäinen viesti
Ruusunen
Kun ei tässä yöllä tule uni kuitenkaan silmiin, niin kirjoitanpa tänne..

Meiän muksu sai tänään antibiootin korvatulehdukseen. Yhdentoista jälkeen aamulla sai ekan annoksen. Uuden annoksen sai illalla kahdeksan aikaan. Ennen ilta-annosta olin hoksannut, että toinen poski puoliksi punoittaa, kun muksu oli sitä juuri raapinut. Vasta annoksen jälkeen hoksasin, että punoituksen alla olikin vieri vieressä "hyttysenpuremia", nokkosrokkoa siis. Noi laski puolessa tunnissa, silloin tosin tuli pari uutta paukamaa muualle kasvoihin ja yksi reiteen.

Soittelin tuossa päivystykseen, että voiko aamupäivän antibiootti tehdä vasta illalla moisen reaktion. Ja kuulemma voi. Nyt sitten pitää yö valvoa lasta tehostetusti, ettei mene henki ahtaalle tuon ilta-annoksen vuoksi. Uusia paukamia ei ole missään ainakaan vielä. Vitsi että mua jotenkin pelottaa mitä yö tuo tullessaan..

Lapsi on saanut tota antibioottia kaksi kertaa aikaisemminkin. Ekasta ei tullut mitään. Toka kuuri teki ihottuman, mutta kun ihottuma antibiootin vaihdon jälkeen vain paheni, niin todettiin että kyseessä oli adenoviruksen aiheuttama ihottuma ja allergia poistettiin papereista. Tiedä sitten. Mutta mä soimaan itseäni ihan hirveästi, etten sitä poskea sen paremmin katsonut, ennen kuin annoin ilta-annoksen. Mut kun ei tullut mieleenkään, että siinä mitään paukamia olisi..

Ensinnäkin älä soimaa itseäsi. Ei sitä aina huomaa heti kaikkia näppyjä ja punoituksia. Hienostihan olet asian hoitanut kun jo soittelit ohjeita sinne päivystykseen. Nyt vain yrität tämän yön jaksaa sitä tehostettua tarkkailua ja jos yhtään siltä tuntuu niin viet sitten lapsen näytille sinne päivystykseen. :hug:

Mulla on antibiootti yliherkkyys. menin lapsena kauttaaltaan nypylle. siis koko keho ja kutisi ihan sairaasti. Kylmillä kääreillä äiti mut sitten vuorasi. Mitään hengitys vaikeuksia ei ollut.

Jos pelkäät jotain hengitys ongelmia (harvinaisia kai) niin jos nukkuisit lapsen vieressä (vaikka patjalla sängyn vieressä) jos se helppais sun omaa oloa.Ehkä nukut tänä yönä niin pinnallisesti että havahdut jos lapsen hengityksessä jotain poikkeamaan?? tai laita vaikka herätys keskellä yötä ja tsekkaat sitten silloin lapsen voinnin.

Ruusunen
Mua pelottaa sen takia, että kun toi ei ole ihottumaa, vaan siis niitä "hyttysenpuremia", jotka on ärhäkämpi versio allergiasta. Tää menee vaan niin hassusti, kun tolla lapsella ei ole mitään allergioita tätä ennen ollut. Sen sijaan nuoremmalla lapsella on tosi paha maitoallergia, se saa just noita paukamia iholle maitopisarasta. Aina ollaan pelätty, että jos se jossain kyläpaikassa pääsee hörppäämään jonkun maitomukista.. ja nyt yhtäkkiä se onkin sitten toi esikoinen, jonka vointia pitää tarkkailla.

Mutta kiitos teille rohkaisevista sanoista. Tyttö on nyt iskän kainalossa. Minä en nuku koko yönä, tiedän sen.

Yhteistyössä