Antibioottikuuri ja kuivat limakalvot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuha

Vieras
Jouduin tuossa syyskuun puolessa välissä syödä rankan antibioottikuurin rajuun keuhkoputkentulehdukseen. Maitohappobakteereja söin yhtäaikaa lääkärin kehotuksesta, kuulemma tuo antibiootti ihan mahallekkin sen verran raju (+hiivan estoon tietysti myös).

Musta tuntuu, että heti tästä antibioottikuurista lähtien on alapään limakalvot olleet kaameassa kunnossa. Koitin googlailla, ja ilmeisesti antibiootit voi tällaista saada aikaiseksi.
Nuo limakalvot on suoraansanottuna ihan korput! Välillä olen koittanut rasvata ihan tuollaisella paksulla perusrasvalla. Oliskohan joku muu parempaa?

Syön myös e-pillereitä (Yasmin, reilun vuoden olleet) ja nyt olen syönyt toista kertaa 2 laattaa putkeen. Tällä hetkellä tuo toinen laatta on siis vielä kesken, ja nyt tällä viikolla on alkanut ilmeisesti tiputella. En ole asiasta kuitenkaan ihan varma... Lähinnä on ollut ihan sellaista kirkasta verta eikä niinkään esim valkovuodon seassa. Mietinkin, että voisikohan tuo veri sittenkin olla peräisin limakalvoilta?

Mitään haavaumia en silmin tosin näe, mutta kyllä nuo paikat herkät on. Virtsatessa välillä vähän polttelee (eikä siis siihen malliin, että epäilisin virtsatietulehdusta, vaan sen kirvelevän paikan voi paikantaa kyllä tuonne limakalvojen alueelle)

ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA VASTAAVASTA? Basibactia kokeilin, ja taisi hiukan helpottaa tilannetta. Mitä tähän kannattaisi käyttää?

Luulisin että mulla on ollut vastaavaa. Söin antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen ja sen jälkeen tuli hiiva jonka hoidatin pois. Epämukava karvivimen ja kirvely jäivät. Flagyl comp ei auttanut ja gynen mukaan kaikki oli ok.Kylläkin alapään limakalvot tuntuivat tosi kuivilta ja aroilta. Tätä on nyt jatkunut joku kolmisen viikkoa ja ehkä on menossa parempaan päin. Koskaan ei ole ollut ennen tällaista ja alkoivat tosiaan antibioottikuurin jälkeen, ihmetyttää vain kovin. Ei ole edes seksiä tehnyt mieli kun alapää on ollut tässä kunnossa...

Luulisin että mulla on ollut vastaavaa. Söin antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen ja sen jälkeen tuli hiiva jonka hoidatin pois. Epämukava karvivimen ja kirvely jäivät. Flagyl comp ei auttanut ja gynen mukaan kaikki oli ok.Kylläkin alapään limakalvot tuntuivat tosi kuivilta ja aroilta. Tätä on nyt jatkunut joku kolmisen viikkoa ja ehkä on menossa parempaan päin. Koskaan ei ole ollut ennen tällaista ja alkoivat tosiaan antibioottikuurin jälkeen, ihmetyttää vain kovin. Ei ole edes seksiä tehnyt mieli kun alapää on ollut tässä kunnossa...

Yhteistyössä