antibiootti+pillerit=toimimattomuus

• Viestiketjun aloittaja miettijä
  • Ensimmäinen viesti
miettijä
kävipä niin että jouduin antibioottikuurille, ja varoituksen mukaan ne sitten olivat vähentäneet pillereiden tehoa eli kroppa tiputtelee jo siinä vaiheessa kun syö viimeistä viikkoa pillereistä.
miten olette muut toimineet? aloitatteko heti uuden liuska? vai pidättekö normaalin tauon? onneksi luin tuon antibiootin varoituksen ettei tullut sitä suurempaa vahinkoa mutta kun taas kroppa normalisoituu niin uskoisin että teho palaa ja voin luottaan taas pillereihin.
mutta mietin just että syönkö tuon loppuun ja pidän tauon vai heitänkö jo tauolle vai miten muut ellit ovat toimineet?

GettoFab
Hmm...Mulle tuli kyllä tuo antibioottien vaikutus ihan yllätyksenä! Luen kyllä allergioideni vuoksi tarkkaan aina ohjeet ennen kuurin aloittamista mutta en kyllä muista koskaan törmänneeni varoitukseen pillereiden tehon laskemisesta.. En sitten vissiinkään lue tarpeeksi tarkkaan. :S Eikä lääkärikään ole siitä minulle ikinä maininnut, vaikka aina lääkekuurin saadessani mainitsin (silloin kun vielä söin pillereitä) että e-pillereitä käytän. No, onneksi ei vahinkoa sattunut. :)

Ink
Alkuperäinen kirjoittaja GettoFab:
Hmm...Mulle tuli kyllä tuo antibioottien vaikutus ihan yllätyksenä! Luen kyllä allergioideni vuoksi tarkkaan aina ohjeet ennen kuurin aloittamista mutta en kyllä muista koskaan törmänneeni varoitukseen pillereiden tehon laskemisesta.. En sitten vissiinkään lue tarpeeksi tarkkaan. :S Eikä lääkärikään ole siitä minulle ikinä maininnut, vaikka aina lääkekuurin saadessani mainitsin (silloin kun vielä söin pillereitä) että e-pillereitä käytän. No, onneksi ei vahinkoa sattunut. :)
Kaikki antibiootit eivät vaikuta e-pillereiden ehkäisytehoon. Kannattaa tosiaan aina mainita reseptin kirjoittavalle lääkärille, että käyttää e-pillereitä.

Yhteistyössä