Antibiootti ja imetys

Onko kukaan ottanut itse Ditrim Duplo -antibioottia imetysaikana ?

Lääkäri määräsi sitä minulle vaikka korostin että imetän. Lääkäri sanoi, että "määrätäänhän sitä samaa lääkettä lapsillekkin". Lääkkeen tuoteselosteessa lukee, että valmistetta ei tule käyttää raskauden ja imetyksen aikana. . .
Amoksisilliini- ja kefaleksiinikuurit on kokeiltu eikä ne pure mun välikorvantulehdukseen.
 
Paras tieto raskauden ja imetyksen aikana sopivasta lääkityksestä on Teratologisella tietopalvelulla. Sinne voi kuka tahansa soittaa arkisin klo 9-12 puh. (09) 471 76 500.

Tosin myös lääkärin olisi tuo pitänyt tietää. Farmaca Fennican takasivuilla on Teratologisen numero...
 
Kun sitä kerran lapsillekin annetaan, niin aivan varmasti on turvallista imetysaikana. Vauvasikin näkyy olevan jo puolivuotias (kurkkasin profiilista) eli ei mikään vastasyntynyt. Tosin Ditrim Duplo oraalisuspensiota voi antaa jo yli kuuden viikon ikäiselle vauvalle (tarkistettu täältä: http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/9/305789.shtml ). Eli jos sitä voi antaa vauvalle suoraan, niin ei rintamaidon sisältämistä jäämistä voi olla mitään haittaa.
 

Yhteistyössä