Antibiootti ei pure virtsatietulehdukseen!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apua"

Vieras
Sain perjantaina antibiootin virtsiittiin ja herkkyysmäärityksen mukaan lääkkeen pitäis purra juuri tähän bakteeriin. Mutta ei muuten pure!!!!!Oireet ei ole helpottaneet yhtään ja itku tulee kohta!!!
voiko näin käydä, että antibiootti ei pure, vaikka herkkyysmäärityksen mukaan ks. lääkkeen pitäsi purra???
tämä eka tulehdukseni ja olen aika peloissani kun oireet ei hellitä :(

Olethan muistanut juoda paljon? Kuuleman mukaan karpalomehu auttaa :) Jos oireet ei oo helpottunu yhtään niin ota yhteyttä lääkäriin. Kokemusta on että vti leviää muuallekin ja se on sitten sairaalareissu.

Mulle ei oo ikinä tehty mitään herkkyysmääritystä, mutta niin on kyllä käynyt että antibiootti ei oo purrut. Uudestaan vaan lääkäriin ettei pääse tulehdus paheneen. Mulla levis se tulehdus sillon munuaiseen ja se ei oo kivaa, eli mitä pikemmin saat toimivan antibiootin sitä parempi.

Kyllä voi käydä. Tyttärelläni oli juuri herkkyysmäärityksen mukainen lääkitys (penisilliini ) angiinaan. Ei tehonnut. Juuri aloitetaan uusi 10 päivän kuuri mega-annoksella samaa lääkettä.

Ensiapuna ja antibioottien lisälksi, Juo mahdollisimman paljon, jotta virtsarakko huuhtoutuu myös bakteereista. Karpalo ja puolukkamehut ovat vanhan kansan lääke virtsatieinfektioon. Ja ota yhteys terveyskeskuksen päivystykseen ja kerro tilanne, saat varmasti ihan puhelimitse uuden reseptin, kun kerran olet jo virtsan tutkituttanut siellä. Haen reseptin ja uudet lääkkeet apteekista. Ota iiihan rauhassa, ei ole mitään hätää tämän kanssa! Tsemppiä =)

Olethan muistanut juoda riittävästi. Ja mielellään jotain hapanta.

Itse painiskelen saman asian kanssa. Ensimmäinen kuuri meni "pieleen", eli ei luultavasti tehonnut. Lääkäri sanoi, että voi tehota tai sitten ei. Pyysin heti toista lääkettä, mutta nyt on se kuurikin syöty ja pieniä oireita vielä on. Ja nyt on myös selkä vähän kipeytynyt. Eli lääkäriin käy tieni taas tänään. Itse huomaan, että oireita tulee heti, kun olen juonut liian vähän..

Tuttu tilanne. Mä söin parikin kuuria terkkarilääkärin määräämänä virtsikseen, eikä auttanut, sit menin työpaikkalääkärille tulosten kanssa, ja se sanoi, että lääkitys on ollut väärä - uudet lääkkeet ja ne sitten tehosivat.
Tosin virtsiksen kanssa samoja oireita voi antaa myös klamydia, eli kannattais testata se myös..

Olethan muistanut juoda paljon? Kuuleman mukaan karpalomehu auttaa :) Jos oireet ei oo helpottunu yhtään niin ota yhteyttä lääkäriin. Kokemusta on että vti leviää muuallekin ja se on sitten sairaalareissu.

Lisäksi maitohappobakteereita jatkuvasti,ProbioottiPlus, Reilusti D3 vitamiinia ja sokeri pois ruokavaliosta, se ruokkii tulehdusta. Siis karpaloakin ilman sokeria.

Vein tänään aamulla uuden virtsanäytteen, ja alustavan vastauksen mukaan ei tulehdusta!!!
Viljelyn vastauksen saa vasta huomenna.

Kaikki oireet kuitenkin vielä päällä :( Mitä tääkin tarkoittaa....

Minullakaan kuuri ei pure kuten pitäisi. Aikaisemmin jo ensimmäinen tabletti on vienyt kaikki oireet. Nyt olen syönyt kolmen päivän kuurin Trimopan 160 mg 1 tbl kahdesti vuorokaudessa. Heti perään aloitin Kefexin 500 mg kolmesti päivässä. Toinen päivä menossa ja tilanne ihan sama. En ole enää varsinaisesti kipeä, mutta haittaava pistely tuntuu edelleen jatkuvasti. Juhannusreissu tulossa, mitenkähän tässä käy... Eräs sairaanhoitaja muuten sanoi, että hänen kokemuksensa mukaan trimetopriimi (mm. Trimopan) lakkaa ekana vaikuttamasta.

meinaa lääkkeet tehoo, syön tällähetkellä neljättä päivää antibiootteja ja yksi kuuri jo takana...ei enää ole sitä kamalaa kirvelyä kun käy vessassa mutta hieman jomottaa loppuvaiheessa sekä alavatsaan sattuu välillä jomottavasti, huomenna vimppa päivä tätä kuuria ja olisin lähdössä viikonloppureissuun..saas nähä miten menee

Moikka!! Siis mulla kävi silleen että tulin tosi kipeeksi kurkku turpos ja 38 astet kuumetta, ja kaikkialle särki mm. Myös selkään. Asiaa sitten tutkittiin kunnes lääkäri päätti ottaa multa virtsanäytteen jossa totesi että virtsatietulehdus. Mä olin tästä ihan ihmeissäni, koska minkäänlaisia virtsatietulehdus oireita ei ollut joten en itse olisi osannut epäillä asiaa ollenkaan. Lääkäri määräs mulle sitte 500mg kefexin viikon kuurin. Nyt on 4 päivä menossa ja virtsatietulehdus oireet alkoivat. Siis mitä ihmettä?? Kauhee kuumotus alko alapäässä aamuyöstä etten pysty edes nukkumaan enää.. Vettä olen juonut tosi paljon niinkuin juon aina muutenkin.. Ihmettelen vaan miks nää oireet alko näiden antibioottien aikana kun ei aikaisemmin niitä edes ollut?? Nyt pelottaa että mulla onkin joku klamydia, mutta sukupuolitautejahan ei voi testata antibioottien aikana, koska voi näyttää negatiivista vaikka tulos olisikin positiivinen.

HELP!

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsivä;30705758:
Moikka!! Siis mulla kävi silleen että tulin tosi kipeeksi kurkku turpos ja 38 astet kuumetta, ja kaikkialle särki mm. Myös selkään. Asiaa sitten tutkittiin kunnes lääkäri päätti ottaa multa virtsanäytteen jossa totesi että virtsatietulehdus. Mä olin tästä ihan ihmeissäni, koska minkäänlaisia virtsatietulehdus oireita ei ollut joten en itse olisi osannut epäillä asiaa ollenkaan. Lääkäri määräs mulle sitte 500mg kefexin viikon kuurin. Nyt on 4 päivä menossa ja virtsatietulehdus oireet alkoivat. Siis mitä ihmettä?? Kauhee kuumotus alko alapäässä aamuyöstä etten pysty edes nukkumaan enää.. Vettä olen juonut tosi paljon niinkuin juon aina muutenkin.. Ihmettelen vaan miks nää oireet alko näiden antibioottien aikana kun ei aikaisemmin niitä edes ollut?? Nyt pelottaa että mulla onkin joku klamydia, mutta sukupuolitautejahan ei voi testata antibioottien aikana, koska voi näyttää negatiivista vaikka tulos olisikin positiivinen.

HELP!
No virtsatietulehdus voi olla oireetonkin. Yleensä terveen aikuisen oireeton virtsatietulehdusta ei edes hoideta. Sulla oli varmaan ihan joku tavallinen flunssa tai virustauti. Tuo virtsa homma ei varmaan edes liittynyt tuohon kuume ja flunssa oireisiin, oli vaan sattuma löydös. Oletko miettinyt että oliskohan sulla nyt hiiva? antibiootit voi aiheuttaa hiivan. Kefexin ei muuten auta klamydiaan.

Moi! Mulla ollu n. 10 pissatulehusta peräkkäin, aina uusiutuneet. Paljon riippuu lääkäristä, miten asia hoidetaan. Jotku antaa jopa kolmen päivän kuureina, joihin en todellakaan usko. Kunnon kuuri ja omasta mielestäni nitrofur c on tehokkain, auttaa moneen eri bakteerin aiheuttamaan tulehdukseen. Suosittelen menemään YKSITYISELLE gynelle!!!! Itsellä loppu pissatulehdukset kun sain kuukauden estolääkityksen eli yksi antibiootti joka päivä(nitrofurc:n, trimopanista ei ollu hyötyä), se parantaa virtsarakon phn tai limakalvot ja 2 vuotta nyt ilman tulehsuksia. Joskus pikaensiapu oli juoda 2l vettä yhellä kertaa kurkusta alas. Karpalomehulla ja kapseleilla ei mitään vaikutusta. Kyllä näitten kans on itketty moneen kertaan, mutta luojan kiitos tajusin mennä yksityiselle hoitoon.

Moi! Mulla ollu n. 10 pissatulehusta peräkkäin, aina uusiutuneet. Paljon riippuu lääkäristä, miten asia hoidetaan. Jotku antaa jopa kolmen päivän kuureina, joihin en todellakaan usko. Kunnon kuuri ja omasta mielestäni nitrofur c on tehokkain, auttaa moneen eri bakteerin aiheuttamaan tulehdukseen. Suosittelen menemään YKSITYISELLE gynelle!!!! Itsellä loppu pissatulehdukset kun sain kuukauden estolääkityksen eli yksi antibiootti joka päivä(nitrofurc:n, trimopanista ei ollu hyötyä), se parantaa virtsarakon phn tai limakalvot ja 2 vuotta nyt ilman tulehsuksia. Joskus pikaensiapu oli juoda 2l vettä yhellä kertaa kurkusta alas. Karpalomehulla ja kapseleilla ei mitään vaikutusta. Kyllä näitten kans on itketty moneen kertaan, mutta luojan kiitos tajusin mennä yksityiselle hoitoon.

Hyvin yksilöllistä. Itselläni nitrofur-c ei ole purrut ollenkaan vaikka piti olla tehokas juuri tähän bakteeriin. Karpalokapselit ovat taasen olleet pelastukseni jo parin vuoden ajan.

Mycoplasma genitalium suomessa ei niin hyvin tunnettu sukupuoliteitse tarttuva bakteeri, joka aiheuttaa virtsatulehdusta. Kirjoita googleen "mycoplasma genitalium käypä hoito" -siellä on tietoa. Ilmeisesti klamydiaan määrättävät antibiootit pitäis purra tähän..

Yhteistyössä