Antibiootin ottamisesta

Mulla on 3,5-vuotias tyttö, joka on tähän mennessä ottanut lääkkeet ihan mielellään. Nyt on tilanne ettei tulehdus lähtenyt ekalla kuurilla pois ja neiti sai tabletteina olevan antibiootin. Torstai-illasta asti ollaan mokomaa syöty, olen hienontanut aamuin ja illoin a.biootin ja sekoittanut sitä milloin mihinkin. Ilmeisesti kuitenkin se maistuu niin pahalta, et nyt en enää meinaa saada mitään alas aamu- sekä iltapalalla. Jos puhunkin lääkkeestä, menee käsi suun eteen eikä kauniit puheet/uhkailut/lahjonnat eikä mitkään enää auta.

Olen siis sekoittanut lääkkeen rahkaan, puuroon, mehuun, limuun, kaakaoon sekä jogurttiin ja jokainen kerta on päätynyt samaan :(

Oliskos jollain jotain hyviä vinkkejä?
 
Aiemmin laitoin, että uhkailu ei auta :( Enkä oo ihan varma onko sairaala ja piikki mitenkään pelottava tuosta :/

Me soitettiin heti apteekista lääkärille kun selvis et lääke on tollasessa muodossa ja sitä ei saa mikstuurana eikä vissiin oo mitään yhtä tehokasta vastaavaa. Lääkäri pysyi tiukkana siitä, et kuuri on syötävä.
 
"äiti"
Älä murskaa sitä vaan leikkaa pieniks paloiks. Sit jogurttia lusikkaan ja lääke iiiiiiihan siihen lusikan kärkeen jogurtin alle (yks pala lääkettä per lusikallinen jogurttia). Paras olis, jos jogurttikin ois semmosta jossa on paloja (hedelmäpommi tai mansikka esim.) Murskattuna se maistuu ihan minkä tahansa läpi.

t. äiti joka joutu antamaan tabletteja lapselle 2-vuotiaasta asti.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
[QUOTE="äiti";24936113]ja siis tuo nitrofur-c on ihan kammottavan hajunenki joten voin vaan kuvitella miltä maistuu murskattuna![/QUOTE]

Joo, nyt mäkin uskon sen koska tänä iltana tuli jo oksennusrefleksi mukaan et sen on pakko maistua tosi pahalta. No huomenna kokeilen sitä paloittelua.
 
"vieras"
miksi noin pienelle tablettina?!?!? ihme lääkemääräys... meillä on aina olla mikstuurana, lääkärit on itse sanoneet että lapselle paljon parempi vaihtoehto. jopa 4v ei anneta tabletteja.
 
vieras2
Tuota lääkettä on mikstuurana kahdellakin eri kauppanimellä: Nitrofurantoin ja Furantoina.
Tässä on nyt varmaankin päädytty Nitrofur-C -valmisteeseen siksi, että nitrofurantoiini C-vitamiinin kanssa koplattuna on tehokkaampi vaihtoehto kuin pelkkää antibioottia sisältävä mikstuura. Kun edellinen kuuri on epäonnistunut, on lapsen etua ajatellen tietenkin pyritty mahdollisimman todennäköisesti onnistuvaan hoitoon.
 
Ei onnistunut tuo pilkkominen ja piilottaminen, yritin sitä aamulla :( Parhaiten näköjään saan sen sisään kun sen pieneen nestemäärään sekoitan ja sit struuttaan se muutama milli ja sit se suuhun. Niin ja heti jotain hyvää juotavaa päälle. Aiheutan isot traumat tytölle tosta lääkkeestä, se näyttäis olevan niin pahaa et oksurefleksikin tulee :(

Mä voisin kokeilla tuota mangososetta huomenna, kiitos vinkistä mölykylän isoäiti :) Menisköhän se struuttaan tai pitäsköhän se vielä kokeilla lusikalla...

Kyllä nyt vitsit saatiin viikon mittainen iso murhe tosta lääkekuurista :(

Vieras2, kiitti kun valasit tosta C-vitamiinijutusta, ei nypi niin paljoa ku tajuaa miksi juuri tuo lääke :)
 

Yhteistyössä