Anteeksi mutta tarvitsen neuvoa... olen aivan poikki ja pelottaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja newbie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

newbie

Aktiivinen jäsen
25.08.2012
1 101
0
36
Siis tonne toiseen ketjuun jo laitoinkin kun kysyin uskaltaisinko ottaa tenox- lääkettä kahden viikon valvomisen jälkeen. Sain siihen siis lääkäriltä puhelinreseptin. Tänään satuin sitten saamaan ajan yksityiselle ihan tunnin varoitusajalla ja tulin pois isomman reseptin kanssa tenoxista, sitten seronil-niminen masennuslääke ja xanor 1 mg, tuo viimeinen kalskahtaa pahalta...en tiedä miksi. Kaikki asiat ovat vähän solmussa, en vielä tänään käynyt hakemassa noita. Kuinka uskallan kun minulla on jo vahvoja kipulääkkeitäkin? onko kokemuksia seronilista, xanorista?

Haloo! nyt otat ne lääkkeet ja oikein ja katsot mitä tapahtuu! nuo ei ole mitään vahvoja lääkkeitä ellet vedä kännejä siihen lisäksi. Tenoksit vähän väsyttää ja xanorista tulee mukava olo, sun kannattaa ne todellakin nyt ottaa kun olet tuossa tilassa :)

Kyllä se väsyttää Xanorkin. Aika oukuttava lääke loppujen lopuksi, ottelehan varovaisesti niitä pillereitä, ainakin Xanoriin tulee riippuvuus hyvin äkkiä.

Mielestäni ei ole mitään järkeä aloittaa montaa tuollaista lääkettä yhtä aikaa. Kerrot, että kaikki asiat ovat solmussa. Yleensä asiat selviävät, kun niitä alkaa järjestelemään.

Jospa suljet koneen ja otat Tenoxia 20 mg ja menet nukkumaan. Jätä ne muut lääkkee vielä pois.

Xanor on aivan mahtava lääke, ei väsytä, mutta mikään ei tunnu miltään.. ei itketä ja tulee sellane ihanan turta olo. Ota ihmeessä lääkkeet silleen ku lekuri on määrännyt. Tennarit väsyttää aluksi varmaan sua seuraavana päivänä, joten hyvä olis jos sulla ei aamusta mitää pakollista menoa,vaan saat huilailla. Jaksuja <3

Otat lääkkeen niin kuin lääkäri määräsi ja menet petiin. Kahden viikon valvomisen jälkeen ei taida olla paljon vaihtoehtoja - joskus on pakko nukkua. Halaus sulle!

Mulle määrättiin Xanoria paniikkikohtaukseen. Ei sopinut Xanor lainkaan mulle, se väsytti niin paljon että nukuin kymmenen tuntia, olin hereillä neljä-viisi tuntia ja ajattelin että pitäisi mennä uudelleen nukkumaan. Olo tuli todella pökkyräiseksi, ja lääkkeeseen tulee Auroran päivystyksen psykiatrisen sairaanhoitajan mukaan riippuvuus helposti.

Kiitos vastauksista... kaipa tässä on pakko tehdä niinkuin se lääkäri määräsi. Omaa kiltteyttäni olen tähän tilanteeseen joutunut. Otin lääkkeen ja enää ei itketä, en edes tiennyt mitä itkin. Olen varovainen tuon xanorin kanssa, mutta lääkäri selvitti että masennuslääke tekee olon vielä ahdistuneemmaksi ennenkuin alkaa auttamaan. Kiitos halauksista ja kommenteista :)

[QUOTE="vieras";27303975]minulla cipralex, xanor 1mg kolmesti pv, ja tenox iltaisin, en ymmärrä mikä niin kamalaa noissa xanoreissa muka on .....[/QUOTE]

No niitä käytetään nykyisin aika lailla väärin. Katukaupassakin kysyttyä tavaraa.

Jotenkin tuntuu oudolta, että kerralla lääkärit määrää kolmea mielialaan ja unettomuuteen vaikuttavaa lääkettä kerralla. Voi tulla sivuvaikutuksia, ja sitten ei tiedä mikä lääke vaikuttaa.

Tässäkin ap:lla oli huolia. Lääkkeilläkö ne huolet hoidetaan. Unetkin tulee takaisin, kun ap alkaa selvittää elämänsä sotkuja eikä napsi pillereitä.

[QUOTE="vieras";27304060]No niitä käytetään nykyisin aika lailla väärin. Katukaupassakin kysyttyä tavaraa.

Jotenkin tuntuu oudolta, että kerralla lääkärit määrää kolmea mielialaan ja unettomuuteen vaikuttavaa lääkettä kerralla. Voi tulla sivuvaikutuksia, ja sitten ei tiedä mikä lääke vaikuttaa.

Tässäkin ap:lla oli huolia. Lääkkeilläkö ne huolet hoidetaan. Unetkin tulee takaisin, kun ap alkaa selvittää elämänsä sotkuja eikä napsi pillereitä.[/QUOTE]

Ja toisinaan täytyy auttaa unta tulemaan takasin jotta saa kiinni taas normirytmistä ja on voimia setviä solmuja. Joskus itsekin otin unilääkettä kuurina jotta sain tilanteen poikki ja jaksoin miettiä muutakin. Mehän emme tunne aloittajaa emmekä näe ruudun toiselle puolen toisin kun lekuri joka arvioinut tilanteen.

Yhteistyössä