anteeks, nyt en pysty hillitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jag
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jag

Vieras
tulin oikein huonolle tuulelle, kun luin tuota korvakoru-viesti-ketjua!
Siinä oikein nähdään todella hyvin, kuinka tuppukylässä suomalaisäidit asustaa. ette oo varmaan koskaan käyny missään, ettekä ymmärrä että on täällä maailmassa muitakin tapoja kuin vain suomalaisten tavat. vähän avarakatseisuutta, kiitos! minun tytöilleni on korvakorut laitettu 1-vuotiaana ja ei minkäänlaisia ongelmia ole tullut. paljon kauniimpia lapsia ovat kuin suomalaislylleröt!

Niin mutta onko tuossa huomioitu se että lapsi ei ehkä vanhempana edes halua korviksia. Siitä syystä olisi hyvä lykätä sitä siihen asti kunnes lapsella on mahdollisuus sanoa oma mielipiteensä.

Alkuperäinen kirjoittaja jag:
Siinä oikein nähdään todella hyvin, kuinka tuppukylässä suomalaisäidit asustaa. ette oo varmaan koskaan käyny missään, ettekä ymmärrä että on täällä maailmassa muitakin tapoja kuin vain suomalaisten tavat. vähän avarakatseisuutta, kiitos! minun tytöilleni on korvakorut laitettu 1-vuotiaana ja ei minkäänlaisia ongelmia ole tullut. paljon kauniimpia lapsia ovat kuin suomalaislylleröt!

No kuinkas avarakatseista tuollaisen sanominen sitten on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin mutta onko tuossa huomioitu se että lapsi ei ehkä vanhempana edes halua korviksia. Siitä syystä olisi hyvä lykätä sitä siihen asti kunnes lapsella on mahdollisuus sanoa oma mielipiteensä.

no kasvaa umpeen, jopa viikossa lapsilla.

vähän avarakatseisuutta.... suomessa on paljon kauniita lapsia ja muitakin kuin lylleröjä...
ei kaikki äidit halua lapsilleen korviksia, tai lapsi ei halua niitä!

Se mikä toisen mielestä on hyvä ei sitä välttämättä olekaan toisen mielestä, kuitenki tulis kyetä ymmärtämään et tapoja on monia, enkä mä nyt tarkota mitään ympärileikkauksia, ku niitä joku ääliö taas taatusti tähänki tuppaa.

Jokainen meistä on omalla tavallaan kuitenkin kaunis niin koruilla kuin myös niitä ilman.

Olipa tosiaan avarakatseinen aloitus! Entä jos sekin olisi ok, ettei aina ajateltaisi, että jossain muualla tavat on aina parempia kuin Suomessa? Mun mielestä on ihan järjenkäyttöä, ettei pistä pikkuiselle korvakoruja, kun se voi repiä ne pois ja voi tulla pahaa jälkeä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja lävistäjä hirviö:

heh heh... minulla on varmaan 10v ollut pois korvikset ja kyllä menee vieläkin korvis läpi jos haluais laittaa. että tuskin ne nyt ihan niin nopeaa umpeen menee...

onpa taas jooku järjenjättiläinen asialla..paasaat kuinka suomalaisäidit on niin ahdasnäkösiä ku ei ymmärretä ja samaan syssyyn korostat että sun lapset on kauniimpia ku suomalaislylleröt ..
tuskin lapsen kauneus on on korvakoruista riippuvaa.
minusta on järjetöntä laittaa korvakoruja pienelle lapselle,kyllä lapsellaki pitäs olla mahdollisuus päättää omasta kehostaan vaikka vasta lapsi onki joten eikö voi odottaa että lapsi osaa ite päättää..

"paljon kauniimpia lapsia ovat kuin suomalaislylleröt!"
"Siinä oikein nähdään todella hyvin, kuinka tuppukylässä suomalaisäidit asustaa. ette oo varmaan koskaan käyny missään"
taisit langeta nyt omaan kuoppaan!
Eikö suomalaisia naisia pidetä maailmalla kauniina? jos ei suomalainen tyttö lapsi ole kaunis niin muuttuuko se vanhemmminten?
Nykyään aika monet naiset/ äidinkin ovat nähneet maailmaa!
meidän tytöille laitettiin korvakorut n.2vuotiaana! vaikka en ole kauheasti maailmaa nähnytkään ja lapseni ovat ihan söpöjä vaikka heillä ei olisikaan korvakoruja....
ne on jokaisen henkilökohtaisia valintoja! Tekemättä kestään sen kauniinpaa taikka "tuppukyläläisempää!"

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

No kuinkas avarakatseista tuollaisen sanominen sitten on?

anteeks, se oli asiatonta! mutta harmittaa, että mitä ikinä teenkin erilailla valtaväestön kanssa, minut haukutaan ja tekemisiäi arvostellaan, vaikka hyvin hoidan lapseni. anteeksi vielä tuo asiaton kommentti.

Lapsen kauneus ja korvakorut ei kyllä mun mielestä liity mitenkään toisiinsa. Tai suomalaislasten mahdollinen lihavuus vs. korvakorut. Eli oli aika törkeästi sanottu kyllä.
...niin, ja mulla on kaunis hoikka lapsi jolla on korvikset ja ulkomaalaista verta :saint:

Pitäs varmaan lukee se toinen ketju, muttei jaksa. Eikös tuo ole länsimaassa vähän kyseenalasta tehdä ihoon mitään (mahd. infektoituvaa) reikiä/viiltoja ei-terveydellisistä syistä lapsille? Siis yleensähän niistä korvisrei'istä on pelkästään iloa, mutta ainahan se on potenttiaalinen mahdollisuus, et tulehtuu yms. Niin mitä esim. Kelan sairausvakuutustädit tykkää, jos äiti on vienyt alle kouluikäisen lävistykseen...

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

heh heh... minulla on varmaan 10v ollut pois korvikset ja kyllä menee vieläkin korvis läpi jos haluais laittaa. että tuskin ne nyt ihan niin nopeaa umpeen menee...

kyllä ne lapsella kasvaa nopeesti,mulla oli n.5veenä korvikset yhen yön pois korvista ja toinen oli jo aamulla osin ummessa eikä menny korua enää..
aikuisella ja lapsella umpeutuminen tapahtuu aivan eri tahtia.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

tässä oli puhe lapsista, sä taidat olla aikuinen akka?

anteeks, se oli asiatonta! mutta harmittaa, että mitä ikinä teenkin erilailla valtaväestön kanssa, minut haukutaan ja tekemisiäi arvostellaan, vaikka hyvin hoidan lapseni. anteeksi vielä tuo asiaton kommentti.

Se on kyllä kurjaa, jos aina vaan arvostellaan. :|

Niin mitä esim. Kelan sairausvakuutustädit tykkää, jos äiti on vienyt alle kouluikäisen lävistykseen...

Sano yksikin syy miksi Kelan tätejä kiinnostaisi p*skan vertaa, onko jonkun alle kouluikäisellä lapsella korvikset vai ei? :o :laugh: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
kiitti äiti.. entäs jos sattuu omaamaan keloidi-tipumuksen ja koko loppuelämän kärsii sitte siitä..

Mä olen mut ei noista reiistä kyl mitään oo tullu, toista sit on isot leikkausarvet joita mulla on ympäri kroppaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Niin mitä esim. Kelan sairausvakuutustädit tykkää, jos äiti on vienyt alle kouluikäisen lävistykseen...

Sano yksikin syy miksi Kelan tätejä kiinnostaisi p*skan vertaa, onko jonkun alle kouluikäisellä lapsella korvikset vai ei? :o :laugh: :headwall:

No jos tulee lääke-/hoitokorvauksia. Esim. erehtyy viemään yksityiselle ja omaa vakuutuksen, johon täytyy antaa selite, et saa korvauksen lääkärikuluista. Kyllä mulla pistäs vakuutuskäsittelijänä silmään "2-vuotiaalla infektoitunut korvanlehti lävistyksen vuoksi.....".

Yhteistyössä