Antakaas parhaat vinkkinne! ;) Miten ihmeessä saan juuri tämän vakityön!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "timantti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"timantti"

Vieras
Olen ollut jo 2 vuotta saman työnantajan palveluksessa. Sijaisena. Työtäni on kehuttu ja esimiehiltäkin tullut kiitosta.

MUTTA aina kun tarjolla on ollut vakipaikka, on joku muu vielä kokeneempi sen saanut. Pomo on sanonut jopa haastattelussa, että nuori ihminen ehtii vielä vakipaikan saada jne. Hakijoita on yhteen paikkaan ollut kymmeniä, joka kerta olen päässyt haastatteluihin ja varasijallekin päässyt. Mutta kun ei ole tärpännyt, niin ei ole tärpännyt! :/

Nyt haussa on juuri minulle sopiva työalue (muutkin on ollut, mutta tämä olisi itselle aivan lottovoitto, juuri se minkä eniten haluaisin!) Haastattelu on pian, mutta lukuisten hakujen jälkeen minusta tuntuu, etten keksi kertakaikkisesti enää MITÄÄN uutta itsestäni!! :(

Miten vaikuttaisin sopivan itsevarmalta ja vakuuttaisin valitsijat siitä, että olen hakijoista se paras tähän hommaan!!?? Mitä te esimiesasemassa olevat haluatte kuulla hakijasta, joka on ollut teillä jo töissä ja tunnette melko hyvin?? Osaan vaihtaa asenteeni suht itsevarmaksi enkä missään nimessä mene sinne jo valmiiksi luovuttaneena, mutta olo kyllä tuntuu juuri siltä, että ei ne valitse minua tälläKÄÄN kertaa...:( Taas siellä on joku jolla on enemmän ikää, kokemusta jne.

AUTTAKAA kiltit! Nyt haluan tämän vastuualueen itselleni ja loppuu nämä iänikuiset pätkätyöt ja epävarmuus!!

Joo, ajatukset vähän risteili muualla.. Onko kyseessä sellainen työtehtävä, jota olet jo hoitanut osittain tai kokonaan vai ihan muuta kuin tähän asti olet tehnyt? Jos kyseessä on 'ihan muu' tehtävä, voi kompastuskivenä olla sekin, että sitten joutuisivat sinun tilallesi hankkimaan toisen ihmisen. Jos taas kyseessä on vain vakinaistettava määräaikaisen työsuhde, on ihan oikein että vakinaistetaan sen ihmisen työsuhde, joka on kauiten työtehtävää tehnyt, eli 'vanhempi ja kokeneempi', nuoremmat jäävät aina viimeiseksi.

Niin, onhan se oikein, että sellainen kokenut vakinaistetaan, mutta kai sitä meitä nuoriakin pitäisi joskus arvostaa eikä aina jyrätä.

Olen ollut ihan hetken (pari kuukautta) tätä hommaa nyt sijaistamassa joka loppujen lopuksi tulikin nyt sitten hakuun, kun vakihenkilö ei enää palaa siihen.

Yhteistyössä