antakaas mielipiteenne vauvan syömisestä, kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis neuvolassa en saanut mitään vastausta.. Vauva tankkaa iltasin 250ml ja aamusin 200ml maitoa.. neuvolassa sanottiin että liian suuri määrä kerralla.. Kysyin että mitä asialle vois sitten tehdä ni enpä saanu mitään vastausta.. Mitä neuvoja voitte antaa? Miten saisin määrää vähennettyä? Vauvaa en kuitenkaan nälkäiseksi jätä tietenkään. Vauva täyttää reilun viikon päästä 4kk..

Miten niin liian suuri määrä kerralla? Paljonko vauva saa maitoa päivässä kokonaisuudessaan? Vauva ei ilmeisesti syö enää öisin? Itse ottaisin riemusta kiljuen tuollaisen rytmin, että tankataan illalla, nukutaan yö ja syödään nälkään aamulla.

[QUOTE="vieras";23579792]Miten niin liian suuri määrä kerralla? Paljonko vauva saa maitoa päivässä kokonaisuudessaan? Vauva ei ilmeisesti syö enää öisin? Itse ottaisin riemusta kiljuen tuollaisen rytmin, että tankataan illalla, nukutaan yö ja syödään nälkään aamulla.[/QUOTE]
just näin !! :)

Vauva syö päivisin 170ml noin 3h välein.. Siis en minä valita että asiat olisi huonosti.. mietin vaan kun neovolassa moitittiin kun noin paljon syö kerralla, kun mahalaukku venyy liikaa. Vauva saa korvikemaitoa ainoastaan. Ei vielä soseita olla aloitettu.

Puklaako vauva noiden isompien maitomäärien jälkeen? Jääkö kiukkuiseksi jos antaisit pienemmän määrän maitoa?
Jos ei puklaa kaaressa ja kiukkuaa jos maito loppuu kesken jatkaisin samaa rataa! Eihän kukaan rajoita maitomääriä jos sen tissistä imisi... Vauva syö just niin paljon kun syö, eihän lasta nyt nälkäiseksi voi jättää.
Muistan itse myös kamppailleeni näiden asioiden kanssa, meillä oli myös lapsi korvikkeella, niin näki aina kuinka paljon maitoa meni.

No paljonko sitä siis menee kokonaisuudessaan vuorokaudessa? Jos yli litra niin kannattais varmaan aloitella jo kiinteät. Tollanen määrä korviketta rasittaa suotat lapsen munuaisia. Sen takiahan ne suositukset on että 4-6kk iässä yksilöllisen tarpeen mukaan aloitetaan kinteät. Teillä tuntuis se tarve olevan.

ap jatkaa.. Vastuksia siis edellisiin kysymyksiin. Puklaamisesta sen verran, että sitä tulee aivan tolkuttomasti... Siis isot määrät kerralla ja koko ajan (huolimatta siitä minkä verran vauva syö).. Jos taas annan ruokaa vähemmän niin vauva huutaa.. eli siis jää nälkäiseksi. Tietenkin annan maitoa sen verran kun vauva sitä pyytää! Tuli vaan huoli noista määristä kun neuvolassa niihin puututtiin!

Yhteistyössä