Antakaas mielipide vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhauttavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turhauttavaa

Vieras
Eli maanantaina löytyi tulehdus vauvan (9kk) korvista ja sai spiiraa muutaman henkäyksen verran. Kuuri on ollut nyt päällä maanantaista asti, mutta edelleenkään vauva ei oikein suostu syömään kiinteää ruokaa, vaikka normaalisti syö todella hyvin. Leikkii reippaana ja maitoa kyllä juo, maitohappojakin olen antanut, kun lääke meinasi laittaa mahan sekaisin. Räkä ei enää niin pahasti vuoda, mutta kun yskii niin limaa nousee. Äsken yritin aamupuuroa, mutta edes yhtä lusikallista en saanut. Pistää suunsa kiinni ja tunkee kätensä suun eteen. Olisiko aika mennä lääkärille uudestaan vai meneekö tuo ohi?

Mä taas en usko, et mitään tarvetta mennä lääkäriin pelkän syömättömyyden takia. Meillä aina lapsilla tuppaa tulemaan sairasteluiden yhteydessä tämä "pelkästään juon, en syö" -kausi, ja mikäs siinä on tullessa kun äiti lykkää vähän väliä maitoa ja mehua eteen. Sitten kun lapsi on tarpeeksi parantunut, niin pitää vähän lyödä niitä maito- ja mehuhanoja kiinni päin ja tarjota vettäkin juotavaksi jne. Kyllä se ruokakin alkaa sitten taas maistumaan, kun ei täytä kaikkea energiantarvetta maidolla.

Toinen kans ton ikäisellä, et kannattaa tarjota myös sellaista, mitä itse voi kädellä syödä. Voip tulla ihan siitäkin toi reaktio, että ei halua että syötetään enää. Muutenkin silloin kun ruokahalu on heikoimmillaan, niin itse syöminen on paras keino mun mielestä koska se motivoi lasta. Meidän nuorimmaisen suosikki oli/on keitetyt herneet tai herne-maissi-paprika, sitä oli kiva syödä kädellä vaikka muu ei oliskaan mennyt. Sitten banaani, pannukakku, keitetty kananmuna, nakit pieninä paloina yms. pehmeä, tietty sun nyt pitää vähän soveltaa kun lapsi on noin pikkuinen.

Niin ja toi liman tuleminen on mun mielestä ihan normaalia vielä.

Yhteistyössä