antakaas hyviä vinkkejä millä helpottaa pojan oloa.. kuumetta tänä aamuna 41 :///

Minun kuopuksellani (tyttö) on ollut vauvaiässä kuumeisia virtsatietulehduksia.
Hänellä kyllä nousi ainakin CRP aika reilustikin. Reilusti yli sadan.Hänet otettiin osastohoitoon suonensisäiselle antibiootille.
Toivottavasti syy kuumeiluun selviää.

Otettiinko virtsanäyte pussipissana vai rakkopunktiona?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minun kuopuksellani (tyttö) on ollut vauvaiässä kuumeisia virtsatietulehduksia.
Hänellä kyllä nousi ainakin CRP aika reilustikin. Reilusti yli sadan.Hänet otettiin osastohoitoon suonensisäiselle antibiootille.
Toivottavasti syy kuumeiluun selviää.

Otettiinko virtsanäyte pussipissana vai rakkopunktiona?
pussipissana... kyl ne jotain rakkopunktiostakin silloin päivystyksessä puhu, mut onneksi ei tarviinnu
 
niin ja sit sairaalassa sanottin että pojan pitää levätä mahdfollisimman paljon, mut millä mä nyt laitan poikaa lepää no tänään kyl nukku pitkät päikkärit.... ja sit siellä aika alkuvaiheissa katottiin onko kuumetta niin oli 33.7 ja sit neljä-viisi tuntia eteenpäin kun oltiin kotio lähdössä niin 39,9 :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minun kuopuksellani (tyttö) on ollut vauvaiässä kuumeisia virtsatietulehduksia.
Hänellä kyllä nousi ainakin CRP aika reilustikin. Reilusti yli sadan.Hänet otettiin osastohoitoon suonensisäiselle antibiootille.
Toivottavasti syy kuumeiluun selviää.

Otettiinko virtsanäyte pussipissana vai rakkopunktiona?
pussipissana... kyl ne jotain rakkopunktiostakin silloin päivystyksessä puhu, mut onneksi ei tarviinnu
Niin se ei ole kovin miellyttävä toimenpide.

Onko sitä pissaa nyt tullut? Toivottavasti jo huomenna olisi kuumeton päivä.

Mulla on täällä kanssa yksi kuumeinen lapsi.

:|
 
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Eikö tuohon sahaavaan kuumeeseen löytynyt mitään syytä? Ja jos juo mutta pissaa ei tule, eihän vain pöpö ole jo munuaisissa? Siitä voi tulla verenmyrkytys. Kumma kun ei noin pientä otettu osastolle? :eek:
Kun kyse on päksistä

|O
Mä en tajua sitä sairaalaa yhtään!
 
siis mä marssisin lapsi kainalossa sinne sairaalaan et nyt jumalauta jotain äksöniä enkä poistuis ennenku alkais tapahtuu |O
mut mä oon muutenki nii hysteerinen ku ei toi oo koskaa kipeenä :ashamed:
 
EI perse mitä touhua siltä sairaalalta!
Kyllä toi jo hälyyttävää on, kun ei pissaa tuu.

Ja niin ne vaan laitto meidätkin likan kanssa (silloin 7kk vauva) kotiin, kun likalla oli paha ripuli ja nestehukka, eikä suostunu syömään mitään, muutaman tunnin nestetyksen jälkeen! :eek: Se olis kuollu siihen kotona, jos mää en olis soittanu ja sanonu, että nyt tullaan kyllä takasin! :eek: :headwall: (Tays)

Soitat sinne sairaalaan heti ja sanot, että nyt tullaan ja laitat luurin kiinni ja sillä selvä. Pakkaat ittes ja lapses ja huristatte taksilla, autollanne millä vaan pääsette!
Nyt heti! :hug:
 
Minniina harmailee
Saitteko antibiootit siihen pissatulehdukseen? Meillä tytöllä oli vuosi sitten pissatulehdus ja se kerkesi mennä munuaisiin asti (kuume oli yli 40, yksityisen lääkärin kautta lähete sairaalaan ja sinne 4 vrk:ksi), oli kerennyt kuivua, eli tippaan joutui (vaikka joi mielestäni hyvin, mutta kuume kuivattaa niin nopeesti..).. Ja sitä rakkopunktiota ei kannate pelätä, se on tosi nopee homma, ja siitä ainakin saa varmuuden onko tulehdus päällä.. otettiinko pojasta nestarit (nestearvot siis)? ettei vain pääse kuivumaan, se kun tulee niin yllättäen.. Ja se pissaamattomuus saattaa johtua siitäkin, että pissaaminen sattuu niin kovasti, että lapsi rupeaa sitä pantaamaan, voisi helpottaa jos laitat lämpöiseen veteen istumaan ja sanot, että sinne voi pissata.. tsemppiä teille!! Ja jos pojan vointi huononee, niin menkää ihmeessä takasin sairaalaan!!!
 
:'( Voi pientä ja voi ädin hätää ja tuskaa... :'(

Meillä kokemusta myös tytön pisutulehduksesta, joka oli munuaisissa asti, kun meidät käännytettiin KAKSI kertaa kotiin, kun mentiin huutavan pienen kanssa läkäriin (ei otettu veri- eikä pisu-näytteitä, eikä osattu itse vaatia, kun oli ensimmäinen lapsemme) .
Neuvolan kautta saatiin aika nvla-lääkärille, joka sitten laittoi lähetteen tutkimuksiin ja kotiin tuli soitto, että MENKÄÄ LUJAA SAIRAALAAN, NYT ON TOSI KYSEESSÄ... :'( :'( Siellä oltiin tiputuksessa sitten...

Että senpä jälkeen on osattu vaatia lapsillemme tutkimuksia ja hoitoa (on vedottu tähän ensimmäisen lapsen tapaukseen).

AP:LLE VOIMAHALAUKSIA!! :hug: :hug:
 
rakkopunktion teko ei satu! se tehdään silleen että emla-lapulla puudutetaan hyvin iho rakon kohdalta ja sitte ohut neula rakkoon ja imetään pissaa siitä. rakossa ei ole tuntoaistia eli vaan iho on huolella puudutettava. se on nopee juttu ja vaan laastari tulee päälle.
 
Huomenia...Toivottavasti teillä jo ollaan parempaan päin. Mutta kuullostaa aika oudolta ettei kuuria aloitettu.
Pissatulehdus kun menee pahimmillaan munuaisaltaan tulehdukseksi.
Kertoilethan kuulumisia kun asioihin saatte selvyyttä! :hug:
 
yöllä oli kova kuume 40,2 mut poitsu nukkuu vaan sen verran herätin et annoin kuumelääkkeen... nyt aamulla just katoin niin 35,5.... tänään pitäs saada tietää pissatulehduksen lopullinen vastays..
 
Alkuperäinen kirjoittaja seniorita:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
yöllä oli kova kuume 40,2 mut poitsu nukkuu vaan sen verran herätin et annoin kuumelääkkeen... nyt aamulla just katoin niin 35,5.... tänään pitäs saada tietää pissatulehduksen lopullinen vastays..
onko pissaa tullut yöllä?
no sen verran et pystyy sanoo että vaippa just ja just märkä
 
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
rakkopunktion teko ei satu! se tehdään silleen että emla-lapulla puudutetaan hyvin iho rakon kohdalta ja sitte ohut neula rakkoon ja imetään pissaa siitä. rakossa ei ole tuntoaistia eli vaan iho on huolella puudutettava. se on nopee juttu ja vaan laastari tulee päälle.
Meidän neidillä ei ehditty puuduttaa kun alkoi jo kuivumaan ettei tullut pissaa ollenkaan ja oli kiire laittaa osastolle :( Oli aivan hirveetä olla käytävällä kuuntelemassa kun oma vauva huutaa.. Lääkäri suositteli et mennään pois kun se saattaa vanhemmilla tehdä pahaa ja kun siinä sitä hoitohenkilökuntaa kuitenkin hyörii pitämässä kiinni. :/
 
No huhhuh.. on kyllä ihme touhua lääkärissä.. mä ainaki oisin ihan sairaana huolesta jo tuossa vaiheessa, jos meidän poika (saman ikäinen kuin sulla auts) olis tuossa kunnossa ja noin pitkään... Siis eihän tuo nyt voi olla normaalia, että välillä on kuumetta yli 40 ja välillä lämpö vain 35 astetta??? Ja pissaa ei tuu, vaikka juokin... kyllä minä ainakin menisin jo yksityselle tuossa vaiheessa, jos eivät kerta ota lääkärissä tosissaan.. :/ Ihme lääkäreitä sitä sitte onkin.. |O |O Mut voimia ja parantumisia sinne!! :hug: Toivottavasti pojalla ei oo mitään vakavaa ja paranee pian!! :hug:
 

Yhteistyössä