antakaas hyviä vinkkejä millä helpottaa pojan oloa.. kuumetta tänä aamuna 41 :///

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viilennystä ja juotavaa, juotavaa, ja vielä kerran juotavaa niin ja sitä kuumetta alentavaa lääkettä. Lapsillahan ei ole mitenkään harvinaista et kuume nousee korkealle. Jos pissiä tulee hyvin niin se on hyvä et ei pääse kuivumaan. Limakalvoja kantsii kans seurata et onko merkkejä kuivumisesta. Ei ne siellä sairaalassakaan sen ihmeempiä pysty tekemään jos kerran ei ole bakteeritulehduksesta kyse ja lapsi ei ole kuivunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
eilen illalla oltiin päivystyksessä kun kuumetta oli 40.. verikokeet otettiin ja kaikki oli hyvät paitsi leukkarit oli alhaalla... pissanäyte otettiin ja sitä ooteltiin viisi tuntia vaikka poitsu oli juonut ja syönyt tosi hyvin, lääkäri alkoi jossain vaiheessa väläyttelee jo rakkopunktiosta muttei onneksi tarvinnut.. sano lopuksi että ehkä poika oli kuiteski kuivunut vähän ja sen takia ei meinannut pissa tulla... no mutta tänä aamuna kuumetta oli 41,2....
sanokaa millä mä helpotan pojan oloa tietty kuumelääkettä mut mitä muuta???se on vaan ja kattelee silmät seisoo päässä :/
äkkiä takasin lääkäriin, tuo on jo niin korkea kuume, että kotiin ei saa jäädä ootteleen mitä tapahtuu

 
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Ihan ekana jäähdytä se lapsi: pelkkä vaippa/alushousut, avonaisen ikkunan eteen. Mitä kuumelääkettä olet antanut? Buranan tai Pronaxenin SEKÄ parasetamolin yhdistelmä tehoaa aika hyvin, eli anna niitä.
buranaa ja pronaxenia ei sit saa antaa samanaikaisesti, pronaxenia ja parasetamolia voi antaa

 
Huone viilentää, elikkäs ikkunat auki ja lapsukainen vaippasilleen ja jos kuumetta yli 40 niin sit kastella harso taikka pyyhe kylmällä vedellä ja laittaa se lapsen ympärille, meille annettiin tälläiset ohjeet sairaalasta kun tyttö oli n.9k ja kuumetta 41.2 ja laimeaa mehua joi, ja tätä kesti kolme päivää.
Voimia vain teille, se on kamalaa ku pieni lapsi sairastaa, yrittäkää jaksaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Ihan ekana jäähdytä se lapsi: pelkkä vaippa/alushousut, avonaisen ikkunan eteen. Mitä kuumelääkettä olet antanut? Buranan tai Pronaxenin SEKÄ parasetamolin yhdistelmä tehoaa aika hyvin, eli anna niitä.
buranaa ja pronaxenia ei sit saa antaa samanaikaisesti, pronaxenia ja parasetamolia voi antaa

Mähän kirjoitin, että Buranaa TAI Pronaxenia, sekä parasetamolia.... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
soita lääkärille.. toi on jo niin korkea kuume, ja jos kerran vaan on eikä mitään jaksa? reagoiko kun juttelet?

aamulla oli ihan tööt ei jaksanyt liikkua ollenkaa mut vähän joi maitoa.... nyt on kuume laskenut 39,5 niin on tosi vähän piristynyt...
voiks tän ikäiselle antaa vaikka sopkerintoa mehua että saan slle nestettä ettei kokonaan kuivu.... :'(

Sairaalle lapselle saa juottaa vaikka sokerilientä, pääasia, että jotain juo!!!!
Mutta menisin kyllä jo keskussairaalaan päivystys/ensiapupolin kautta, siellä ottavat todesta.
En lukenut ketjua loppuun, toivottavasti ootte jo menneet lääkäriin.
 
Eilen iltayöllä näytti kuumemittari 41.1 1 vuotiaalle neidillemme. Ei haluttu lähteä keskellä yötä päivystykseen, paitsi jos ei olis laskenu ihan panadolilla. Neljän aikaan mittailin taas ja hyvin ole lääke purrut. Tänä aamuna kuumetta hieman yli 38 ja mentiin yksityiselle lääkärille, kun en halunnu lähteä tk:n päivytykseen just maanantaiaamuna jonoon - ei ollu heillä antaa aikaa nimittäin, vaan olis pitäny mennä vuoronumerolla.

No lääkäri kuunteli keuhkoja ja katsoi korvat ja eipä siinä mitään. Antoi reseptin kuumetta alentavaan ja passitti kotiin seuraamaan tilannetta. Käski kyllä soitella, jos yleiskunto merkittävästä alenee tai kuume ei millään meinaa loppua. Veikkasi, että vois olla esim. vauvarokkoa. Ei osannu kuulema mitään epäillä, niin ei halunnu vielä verikokeita otattaa.

Tässä sitä nyt sitten seuraillaan tilannetta ja toivotaan, että olis vaikka tuo rokko sitten...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Monen aikaan ap:n lapsella nousi kuume eilen kun esim. crp näkyy 10 tunnin viiveellä eli ei oo näyttänyt sen hetkistä tilannetta mikä eilen on ollut päivystyksessä päällä?

no ei ollut kyllä lähellekkä kymmentä tuntia.. ja sit ne otti jonkun ''vauva'' serpin sormenpäästä..??? mitäs se meinas??
 
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
soita lääkärille.. toi on jo niin korkea kuume, ja jos kerran vaan on eikä mitään jaksa? reagoiko kun juttelet?

aamulla oli ihan tööt ei jaksanyt liikkua ollenkaa mut vähän joi maitoa.... nyt on kuume laskenut 39,5 niin on tosi vähän piristynyt...
voiks tän ikäiselle antaa vaikka sopkerintoa mehua että saan slle nestettä ettei kokonaan kuivu.... :'(

Sairaalle lapselle saa juottaa vaikka sokerilientä, pääasia, että jotain juo!!!!
Mutta menisin kyllä jo keskussairaalaan päivystys/ensiapupolin kautta, siellä ottavat todesta.
En lukenut ketjua loppuun, toivottavasti ootte jo menneet lääkäriin.

eilen just oltiin keskussairaalassa
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
soita lääkärille.. toi on jo niin korkea kuume, ja jos kerran vaan on eikä mitään jaksa? reagoiko kun juttelet?

aamulla oli ihan tööt ei jaksanyt liikkua ollenkaa mut vähän joi maitoa.... nyt on kuume laskenut 39,5 niin on tosi vähän piristynyt...
voiks tän ikäiselle antaa vaikka sopkerintoa mehua että saan slle nestettä ettei kokonaan kuivu.... :'(

Sairaalle lapselle saa juottaa vaikka sokerilientä, pääasia, että jotain juo!!!!
Mutta menisin kyllä jo keskussairaalaan päivystys/ensiapupolin kautta, siellä ottavat todesta.
En lukenut ketjua loppuun, toivottavasti ootte jo menneet lääkäriin.

eilen just oltiin keskussairaalassa

Juota nyt kuitenkin lastasi, ihan sama mitä, kunhan juo!

 
Lääkäriin otetaan yhteyttä seuraavana päivänä: Jos kuumeinen lapsi ei suostu juomaan. Jos lapsi on alle 2-vuotias, ja kuumetta on yli 39,0 astetta.

Lääkäriin on otettava heti yhteyttä: Jos lapsi on huonokuntoinen tai jos kuumeen yhteydessä esiintyy hengitysvaikeuksia. Jos kuumetta on yli 40,5 astetta.

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=525/sprog=4/grp=2/menu=1/

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lääkäriin otetaan yhteyttä seuraavana päivänä: Jos kuumeinen lapsi ei suostu juomaan. Jos lapsi on alle 2-vuotias, ja kuumetta on yli 39,0 astetta.

Lääkäriin on otettava heti yhteyttä: Jos lapsi on huonokuntoinen tai jos kuumeen yhteydessä esiintyy hengitysvaikeuksia. Jos kuumetta on yli 40,5 astetta.

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=525/sprog=4/grp=2/menu=1/

Hopi hopi lääkäriin.
Ole tiukkana ja sano, että et enää vie lasta kotiin, kun kuume on noin korkea. Olkoon sitten vaikka vain vauvarokkoa, mutta noin korkea kuume ei ole terveellistä noin pienelle!

 
Minäkin menisin uudelleen lääkäriin, kun on kuitenkin noin pieni lapsi kyseessä.
Ja kuume on korkea.

Ja koita tosiaan tarjota lapselle jotain nestettä- olkoon se sitten vaikka kuinka sokeripitoista mehua tai vaikka jäätelöä- sekin lasketaan nesteeksi.
 
Mikäs on pojan olo nyt... jos kuume hipoo sinne 40 tai sen yli niin heti ehdottomasti lääkäriin!!!! varsinki ku teidän poika on vielä noin pieni! Mä oisin jo aamulla juossu lääkäriin jos tollanen kuume ois!

Kotihoito: Vaateta lapsi kevyesti ja pidä huoneen lämpötila viileänä, jotta kuume saadaan laskemaan. Lapselle on annettava runsaasti juotavaa, koska kuumeisena haihtuu paljon nestettä. Lapsen ei tarvitse maata vuoteessa, jos hän mieluummin on jalkeilla ja leikkii. Lapselle voidaan mainiosti antaa kuumetta laskevaa lääkettä nukkumaan mennessä. Se auttaa häntä nukkumaan rauhallisemmin.

Lääkäriin otetaan yhteyttä seuraavana päivänä: Jos kuumeinen lapsi ei suostu juomaan. Jos lapsi on alle 2-vuotias, ja kuumetta on yli 39,0 astetta.

Lääkäriin on otettava heti yhteyttä: Jos lapsi on huonokuntoinen tai jos kuumeen yhteydessä esiintyy hengitysvaikeuksia. Jos kuumetta on yli 40,5 astetta.
 
Jos olitte jo keskussairaalassa niin soitappa sinne ja kerro että olitte eilen siellä ja että kuumetta on vain enempi. Meillä ei vauvalla ollut verikokeissa eikä pissan pikaviljelyssä mitään vikaa,mutta pitemmässä pissaviljelyssä löytyi pöpö joka kuumeilutti poikaa kovasti. Pitää vain soitella ja viedä vauva sitkeästi takaisin ja vaatia hoitoa ja lisätutkimuksia. ja nestettä paljon!
 
ja soitin myös terkkariin ja käski juottaa mahd paljon ja jos vielä nousee yli 40 niin si heti lekuriin... ja sit se sano et laita se lapsi parvekkeelle nukkumaan että varmasti kuume laskee kun on noin kulmäkin :o
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
ja soitin myös terkkariin ja käski juottaa mahd paljon ja jos vielä nousee yli 40 niin si heti lekuriin... ja sit se sano et laita se lapsi parvekkeelle nukkumaan että varmasti kuume laskee kun on noin kulmäkin :o

Juu, niin hassulta kuin se kuulostaa, niin kuumeista lasta pitäisi nukuttaa kylmässä: meillä ollaan nukutettu makuuhuoneessa, ikkuna selkosen selällään, lapsella pelkkä vaippa tai ehkä lyhythihainen body, peittona pelkkä lakana. Laskee ruumiinlämpöä.
 

Yhteistyössä