Antakaa vinkkejä tietämättömälle television ostoon!

Meillä on edessä telkun osto, ja ei mitään hajua näistä nykyisistä telkuista. Meillä on iänikuinen vanha telkkari ja siihen erikseen digiboxi. Ei mikään tallentava vaan ihan perusmallia oleva, temppuileva boxi. Onko nykyisin telkkareita joissa digiboxi on samassa yhteydessä, eli erillistä kapistusta ei tv:n lisäksi tarvita? Olen valmis laittamaan televisioon n.800e. Antakaa viisaammat vinkkejä ostoon liittyen jos viitsitte:)
 
AnniHelena71harmaana
Tallentavia digibokseja ei telkkareissa vielä taida olla, eli jos ohjelmia haluaa tallentaa, digiboksi on oltava joka tapauksessa, jos ei tallentavaa halua niin telkkarin boksi riittää. Nykyään suurin osa malleista taitaa olla hybridejä eli käyvät sekä antenni- että kaapelitalouksiin. Itse ostimme muutama kuukausi sitten Philipsin 40" led-tekniikkáa käyttävän tv:n, sen hinta oli juuri se 800 euroa tarjouksessa.
 
"vieras"
miks mä oon kuullut että siinä pitää olla se full HD ... kertoisko joku mitä se tarkoittaa? Onko tv:t uudistumassa vielä., että kaikki televisiot eivät käy jonkun ajan kuluttua ellei siin ole juuri tmää full hd ominaisuus tms?
mä olen kans yhtä tietämätön näissä asioissa, mutta tuollaisen plipsin 37 full hd:n ostin...tarjouksesta 550
 
[QUOTE="vieras";22261001]miks mä oon kuullut että siinä pitää olla se full HD ... kertoisko joku mitä se tarkoittaa? Onko tv:t uudistumassa vielä., että kaikki televisiot eivät käy jonkun ajan kuluttua ellei siin ole juuri tmää full hd ominaisuus tms?
mä olen kans yhtä tietämätön näissä asioissa, mutta tuollaisen plipsin 37 full hd:n ostin...tarjouksesta 550[/QUOTE]

Joo, mä oon muuten kans kuullut että välttämättä kaikki telkut ei näykään kohtapuoliin.
 
...
Full HD on hyvä olla sitä varten, että lähetykset ovat muuttumassa HD eli teräväpiirto lähetyksisksi jossain vaiheessa. Kuinka nopeasti? En tiedä. Kuitenkaan HD Ready ei siinä vaiheessa enää pelaa kunnolla. Näin oon ymmärtänyt. Led-telkkarit ovat vielä kehitykseensä nähden kalliita ostaa (paitsi jos tarjouksesta saa), LCD parempi.

Ja mitä myyjiin tulee, eivät mun mielestä enää pakko myy sitä kalleinta mallia. Ainakin kun antaa jonkun hintahaarukan, niin pitäisi saada, mitä haluaa. Kannattaa tietty käydä useammassa liikkeessä, jos epäilee, että myyjä yrittää vedättää!
 

Yhteistyössä