Antakaa vinkkejä kirppisvaatteiden hinnoitteluun, Kiitos =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja härkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

härkä

Vieras
Heip! Olen menossa ihan ensimmäistä kertaa myymään pieniä lastenvaatteita ja olen ihan pihalla tuon hinnoittelun kanssa. Myyn pienessä kunnassa, (olen ymmärtänyt että esim. Helsingin seudulla ei saa ihan samoja hintoja kuin muualla).

Esim. uudenveroinen body, onko 3 euroa liikaa? Käytetty mutta erittäin siisti 2,5 euroa esim. marimekkoraitaa? Vähän enemmän pidetty mutta vielä oikein hyvä 1,5 euroa ? Kulahtaneempi löytökoirista 50 senttiä.
eli hintahaitari siis 50 sentistä 3 euroon. Eniten noiden bodyjen hinnoittelu tuottaa päänvaivaa.

Onko hyvä "kaava" jos on siisti vaate.. kolmasosa uuden hinnasta?

vastaa ken jaksaa. Kiitos =)

mä hinnoittelen näin: Marimekkon body 5e, mutta henkkamaukka 1e. Sama koskee paitoja. Eli oikeasti kalliit merkit kalliimmalla ja edulliset mylskin edullisesti. Kulahtaneita en edes myy, ne menee räteiksi.

Mä myyn halvemmalla 20-25% ovh:sta. Tarkoitus on saada tavara myytyä.

tykkäsin itse katsella rekistä kivempiä 2-5 eur vaatteita ja pahvarista tonkia esim sit ei niin hyvä kuntoisia.. esim vähän vanuttuneet, pesunukkaiset, pikkuläikkäiset mutta kivat ja niihin sit paljous alennushinta esim 3 kpl 1 eur tai 50 cent / kpl.

3 eur on bodystä musta paljonkin vaikka ois kovinkin hyvälaatuinen koska lindexin alerekistä saa esim täysin uusia 4 eur kpl tai jopa halvemmalla... :whistle:

mutta vähän vaatteesta riippuen. Jos sä olet menossa sinne pääsemään vaatteesta eroon niin mieti miten hinnotat koska herkästi ihmiset ne jättää mielummin sinne sitten.. jos hinta ei miellytä.

*muoks* merkkivaatteet on erikseen marimekot , burberryt yms.. hm/lindex/kappahl en luo merkeiksi :D

Marimekon bodysta voi pyytää enemmän. Kunnosta riippuen 2- jopa 5?. Muut uudenveroisessa kunnossa olevat max 2? ja enempi pidetyt 0.50?. Kulahtaneet jättäisin kotiin tai max 0.20?.

Olin just itse kirppiksellä (ei hki) ja ihmiset ovat nykyisin kovin tarkkoja. Kolmasosa hinta on bodysta paljon. Jostain muista vaatteista esim. hyväkuntoiset haalarit tms kolmasosan voi pyytää.
Toki voi laittaa enempikin hintaa, mutta jos pääasiaon, että tavara menee niin aikas halvalla kannattaa laittaa. Netissä myymällä saa paremman hinnan.

merkistäkin itse hinnoittelen vaatteet sillä perusteella mitä itse maksaisin en ehkä 3? bodista maksaisi esim jos olisi hyväkuntoinen/uuden veroinen lindeksin uus retro body maksaisin 2? ehkä kolme itse laitan bodeille hintaa 50cent -1? ja ovat olleet siistejä paidoista 50cent-2? college housut 50cent-1? yms

Kolme euroa on liikaa vaikka uudenveroinen, on kuitenkin käytetty. Itse laitoin siistien bodien hinnaksi 1e ja hieman huononpien 50 centtiä. Kannattaa laittaa edulliset hinnat muuten tavarat jää kirppikselle ja saat raahata takaisin kotiin.

3e perusbodysta liikaa, liikaa siitä marimekko-bodystakin, siitä max 2,5e. Muista ihan maksimissaan 2e, 1,5e olis mun mielestä ok hinta, jos niistä tosiaan haluaa eroonkin päästä. "Lumppuja" (huonokuntoisia) ei osta kukaan, ne kannattaa lahjoittaa jonnekin.

En kyllä maksaisi 3 euroa käytetystä bodysta. 1-2 euroa sopiva hinta siististä bodysta. Ja kannattaa miettiä viekö niitä kuluneempia ollenkaan, kun ei niistä mitään saakaan ja ovat vain sitten pöydän täyttönä, ettei löydy ne siistit vaatteet...

Alkuperäinen kirjoittaja näin;15259318:
3e perusbodysta liikaa, liikaa siitä marimekko-bodystakin, siitä max 2,5e. Muista ihan maksimissaan 2e, 1,5e olis mun mielestä ok hinta, jos niistä tosiaan haluaa eroonkin päästä. "Lumppuja" (huonokuntoisia) ei osta kukaan, ne kannattaa lahjoittaa jonnekin.

Mutta niitä tosi huonokuntoisia älkää pliis kipatko Punaisen Ristin Kontteihin tai kierrätyskeskukselle tms... Ei nekään niillä mitään tee, hirveästi niiden työaikaa vain menee rikkinäisten rehjujen lajitteluun ja kaatopaikalle raahaamiseen!