Antakaa vinkkejä aloittelevalle huutonet-myyjälle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaatteet kiertoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaatteet kiertoon

Vieras
Olen käynyt katsomassa myytäviä kohteita ja lukenut palstan sääntöjä. Tuntuu kovin monimutkaiselta. Tehomyyjillä näyttää olevan vaikka mitä etuja. Onko aloittelevan myyjän vaikea päästä alkuun?

Mitä kannattaa huomioita, kun laittaa vaatteita myyntiin? Mitä virheitä pitää välttää?

Kannattaa ilmoittaa postikulut mahdollisimman tarkkaan, ei niiden arvioiminen mitään ydinfysiikkaa ole.. jos teet vaatepaketteja niin kannattaa tehdä aika isoja, esim. 5 vaatteen paketissa postikulut tulevat suhteettoman suuriksi.. Kuvia kannattaa ottaa paljon, siis kuvata jokainen vaate erikseen, ja jos on jotain tahraa tai reikää, niin ehdottomasti maininta ja kuva. Itse heitän tahraiset ja rikkinäiset roskiin, jos on jotain pientä vikaa, niin pistän "tämän saa halutessaan". En ole käyttänyt hintavarausta, oman harkinnan mukaan kannattaa jos arvokasta.. arvokkaistakin olen kyllä saanut hyvin ilman varauksiakin..

Hyvä kuva tuotteesta ja selkeä kuvaus. Passeli lähtöhinta. Mahdollisuus yhdistellä postikuluja. Ja tietty hyväkuntoisia tuotteita kun myy niin menee paremmin :)

Vaatteita myydessä koko on tärkeä.. Itse harvoin ostan, kun en voi olla varma.. kokoa kannattaisi siis kuvailla ja arvioida tarkemmin, esim. "juhlatoppi kokoa M, Rinnanympärys näin ja näin paljon, kangas joustaa hiukan"

Paljon mukavampi ostaa, kun voi paremmin arvioida sopiiko itselle! :)

Mieti mitä hakusanoja käyttäisit jos itse olisit ostamassa kyseisiä vaatteita. Ja sitten koita käyttää niitä hakusanoja jo otsikossa, kun huuto.netin haku antaa otsikon osmat aina ensin.
Älä käytä hintavarausta, laita lähtöhinta niin että että et joudu luopumaan vaatteistasi liian halvalla.
Merkkivaatteet tuolla menee parhaaitem, perusvaatteet varmaan kirpparilla paremmin, tai sitten vaatepaketeissa.

Onko järkevämpää myydä vaatteita yksitellen vai paketeissa? Ostaako kukaan käytettyjä kenkiä?

Merkkivaatteita meillä ei juurikaan ole, vaan ihan tavallisia Seppälän, Lindexin, Elloksen yms. vaatteita.