Antakaa vertaistukea.jooko! Olen aika epätoivonen jo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä Äiti

Vieras
Nimittäin olen vierottamassa taas jälleen kerran tuttipulloa pois....
Poika on 1v3kk ja tyttö 2v6kk.
Poika oli vuoden ikään asti tissillä ja mies opetti sit pullolle ku ei jaksanu kuunnella sitä märinää. Ja samalla opetti ton tytönki uudestaan ku lähin töihin ja ei muuten saanu illalla nukkumaan.
Niin nyt mä olen yrittäny pois niitä yöpulloja molemmilta. Viimeyön valvoin lähes koko yön! Kuuden aikaan luovutin pojan kans ja iskin maitopullon kouraan että saan edes vähän nukkua. Tyttö huoli vettä onneksi.

Kauanko mä saan tätä rumpaa taas kestää...mä en jaksa ku odotan ihan alussa niin olen muutenkin niin väsyny.

En halua päänaukomisia. Tiedän että ei olis kannattanu antaa antaa niitä pulloja,mutta vahinko on jo sattunu.

Pienempi on niin pieni, että mikäs kiire siinä on?
isompaan onnistuu jo lahjonta. Seuraavaksi kun se kinuaa jotain, vastaatettä toi on nin isoja tyttöjä varten, jotka ei enä käytä pulloa.

Siirrä molemmat vesipullolle, jos ei poika muuten suostu ni pikkuhiljaa lantraat maidon vedellä, sit opetat sen ottamaan ite sen pullon sängynreunalta ja tadaa, saat jälleen nukkua!
Meillä sälli 2v1kk ja saa edelleen yöllä pullosta vettä kun on äitiinsä tullu et välillä yöllä janottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
isompaan onnistuu jo lahjonta. Seuraavaksi kun se kinuaa jotain, vastaatettä toi on nin isoja tyttöjä varten, jotka ei enä käytä pulloa.

Helpottais meidän öitä todellakin ku ei tarttis nousta hakeen jatkuvasti maitopulloa. Ku jos se olis vain kerran niin ei haittais mutta se ei riitä. Ja olis molempien lasten kannalta helpomi jos kumpikaan ei saa. Jos poika saa maitoa niin tyttö huutaa kans.

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Siirrä molemmat vesipullolle, jos ei poika muuten suostu ni pikkuhiljaa lantraat maidon vedellä, sit opetat sen ottamaan ite sen pullon sängynreunalta ja tadaa, saat jälleen nukkua!
Meillä sälli 2v1kk ja saa edelleen yöllä pullosta vettä kun on äitiinsä tullu et välillä yöllä janottaa...

Mä annoin pojallekkin vettä. Se oli vielä kauheempaa huutoa sen jälkeen. Rauhottu ku otin vireen ja silittelin. Varmaan pitää nyt sit opettaa sen että saa nukkua jatkuvasti meidän välissä...Ja äiti ei sitten nukukkaan enään!
Mut vois kokeilla tota maitovettä.

Alkuperäinen kirjoittaja huono kasvatus:
ei se kuule auttais ku huudattaa!eihän nyt ton ikäsille enää mitää pulloo anneta, varsinka yöllä!!

;) kuka antaa kuka ei. En kaipaa nyt minkään laista syyllistämistä.Kiitos.
Jasvatuspa hyvinkin...viheltää...

Alkuperäinen kirjoittaja pullapitko:
sun täytyy olla tiukkana etkä anna vaikka miten huutaisivat. pari yötä voi mennä ennen kun "menee perille" ettei pulloa tule mut se on sen arvosta. tsemppiä kyllä sä onnistut =)

Kiitos kannustuksesta:) Jatketaan ...huokaus!

Alkuperäinen kirjoittaja Minä Äiti:

Helpottais meidän öitä todellakin ku ei tarttis nousta hakeen jatkuvasti maitopulloa. Ku jos se olis vain kerran niin ei haittais mutta se ei riitä. Ja olis molempien lasten kannalta helpomi jos kumpikaan ei saa. Jos poika saa maitoa niin tyttö huutaa kans.

Meillä otettiin maitopullot jo illalla viereen, kun vanhemmilla sellaset joskus oli... suoraan sanoen en kyl enää oikein muista, kun siitä on jo niin kamalasti aikaa, että millä ne ne lopetti, mutta varmaan ne vaan jäi, kun ei ne aiheuttanu mitään palvela eikä liikehdintää, pullo oli sängyssä mukana ja se piti itte ottaa jos sen halus
Toi nuorin sai tissiä 2v ja 2viikkoa päälle ja se jäi kerrasta tunnin iltaitkulla, kun tissi meni rikki ja siihen tuli pipi, eli laitettiin isot laastarit tissin päälle. Pulloon ei taida toi oikein toimia...eikä nykyään taoda saada sellasia tuttejakaan mistään, missä ei oo valmiiksi reikää? Joskus nimittäin sai, eli olis voinu koittaa reiätöntä puloa ja sit vaan yhdessä ihmetellä, että rikki se on. No, pienemmälle ei varmaan onnistu, mutta vanhemmalle kyllä.

Mulla tuli kolmosen kohdalla mitta täyteen kun hän oli 1 v 10 kk. Kertaheitolla pullo ja tutit pois. Vietiin oravan vauvoille ulos. :D Neiti huuteli sängystään "äitii, tuttii, tuttipulloo!!!" sit palo käämi ja tuumin että nyt loppu. Parina ekana iltan huusi ensin kolme tuntia ja siten enää puoli tuntia ja sitten se loppui. Oli kyllä rasittavaa kuunnella huutoa.

Minä luulin, että meidän tyttö ei luovuta suosiolla pulloa. No, kuinkas kävikään yksi päivä vaan päätin, että nyt pullot lähti ja heitin ne menemään! Yksi yö oli hiukan levoton, mutta sen jälkeen ei mitään itkuja eikä pulloa edes muista! Ikää tytöllä oli 1v2kk

Suosittelen vaan viskaamaan pullot mäkeen eli roskiin. Kun niitä ei ole niin niitä ei voi antaa jne. Kyllä se jo yhdessä yössä helpottuu!!!! Samoin kannattaa tehdä tuttien kanssa.

Ei kai 1v3kk mitään yöpulloa enää tarvi?
Meillä hukattiin pullot niin totaalisesti, ettei niitä pystynyt antamaan takaisin. Jos et malta heittää roskikseen, anna jollekin, joka asuu niin kaukana, että et heikkonakaan hetkenä pysty hakemaan takaisin.
Kaksi kolme valvottua yötä, sitten helppaa. Jos ei töihin tarvi, niin nukut sitten, kun lapsetkin nukkuu, vaikka se olis sitten joskus iltapäivällä vasta.

Ja lasten kanssa voi sopia (vaikka unohtavatkin hetkenpäästä, mutta voi muistuttaa) että luovutaan pulloista, kun vauvat vain käyttää niitä. Ne vois vaikka viedä johonkin kivenkoloon metsään, sieltä hiiriäiti löytää ne lapsilleen. Yöllä sitten muistutat, että hiiriäiti niistä pulloista antaa vauvoilleen maitoa!

Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:

Meillä hukattiin pullot niin totaalisesti, ettei niitä pystynyt antamaan takaisin. Jos et malta heittää roskikseen, anna jollekin, joka asuu niin kaukana, että et heikkonakaan hetkenä pysty hakemaan takaisin.
Kaksi kolme valvottua yötä, sitten helppaa. Jos ei töihin tarvi, niin nukut sitten, kun lapsetkin nukkuu, vaikka se olis sitten joskus iltapäivällä vasta.

Tutit olen heittänyt surutta roskiin silloinku niistä vierotettiin. Ja taijan tänä iltana tehä pullotuteille samaten.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä ÄIti:
Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:

Tutit olen heittänyt surutta roskiin silloinku niistä vierotettiin. Ja taijan tänä iltana tehä pullotuteille samaten.

Näin kannattaa tehdä! Minäkin hiukan pelkäsin mitä siitä seuraa, mutta yhden yön jälkeen kaikki meni hyvin!

meillä jostain syystä ,pullot ja tutit ja kuivaksioppiminen ,nää kaikki jäivät 2,5 vuoden iässä kuin itsestään pois.(kahdella pojalla)
.

ja otettiin aina yöksi viereen pullot jottei tarvinnut hakea.
mutta en osaa antaa neuvoa ,mikä hyvä teille.mutta nuo huudattamiset

on jotenkin out..en pystyis kuuntelemaan

mutta kaikki tyylillään.

sitten kun lapset kasvaa,tulee uusia murheita..aina jotain.. :)

jaksamista ja toivottavasti löyty teille sopiva ratkaisu..meillä tyttö nyt 1v ja 1kk ja pullottelee.. =)

Yhteistyössä