Antakaa nyt välillä lapsillenne aikaa, jos teillä niitä oikeasti on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaana

Vieras
Missä vaiheessa muuten te palsta mammat ruokitte lapsenne, ulkoilette ym, kun aina istutte koneenne ääressä tänne kirjoittamassa. Mulla se on vielä mahdollista kun muksu on mahassa. Luulen että suurin osa teistä on teinejä jotka tänne vain huvin vuoksi kirjoittelee. Mulla ei ainakaa aikaa ole kun lapsi on maailmassa. Olen tänään pistänyt merkille että muuttama lady joka sanoo että taaperoita on mutta aika outoa että äidit ei ruokaa anna tai ulkoile vaan jatkuvasti tänne kirjoittaa. Aikamoisia äitejä täällä on. Koneella päivän pitkän ovat istuneet.

Ei mun tarvi. Koulu, päiväkoti, isä ja isovanhemmat on tänään(kin) hoitanu ne hommat mun puolesta :xmas:. Sama jatkunee huomenna. Perjantaina on mun vuoro taas.

Ja nyt penskat jo nukkuukin.

Minä istun silloin kun on mahdollista, esim pikkukakkosen ajan olen koneella sekä pitkin päivää käyn välissä hetken lukemassa juttuja. Niin ja mulla on esikoinen tarhassa muutaman tunnin aamusta ja silloin yleensä nuorempi on päiväunilla =) ja kyllä, laiminlyön välillä lapsiani koneella olon takia, mutta ei lapset tarvitse järjestettyjä virikkeitä koko aikaa....

Nyt olen koneella kun odottelemme salkkareita ja lapset jo rauhoittuneet. Sitten nukkumaan ja mie tuun koneelle roikkuun :P

Mun lapsi ainakin nukkuu nyt, monen muunki varmaan. Ja mun lapsella on isäkin :) Joka osallistuu ja hoitaa. Sulla ap ei taida olla miestä? Ainakaan sellasta joka hoitais lastanne :D

Mä istun koneella kun lapset nukkuu..
Eli päiväunilla ollessa tai yöunilla... 2,5 vuotias syö itse ja poitsun syötän.
Ulkoillaa päivässä 2 tuntia, jos säät sallii.
Kyllä mä saatan koneella olla päivälläkin, kun lapset leikkii... eikö se ihan sama istunko sohvalla, vai koneella. Noi ipanat leikkii keskenään ja siellä äiti on vaan tiellä.

Mies on mutta viikot ajaa rekkaa joten eipä ole varmaan lapsen synnyttyä paljon mulla aikaa tänne kirjoitella. Isyys loman toki pitää mutta työt kutsuvat häntä. Nytkin tulee perjantaina kotiin puolen yön jälkeen ja sunnuntai aamuna kuudelta lähtee taas.

mullA 6V piirtää, 3v kattoo lastenohjelmaa ja vauva köllii sylissä. Eikä mulla täs ny oikeen oo muuta tekemistä kun istua tässä. Tätä ennen kyllä olin ulkona tekees isompien kanssa lumiukkoja.

Siis pitääkö niitä ruokkia ja ulkoiluttaakin?! :O No siis samaa mietin itsekin aikoinaan. Nyt mulla on kolme lasta ja hyvin ehtii kaiken. Ulkoiltu ei olla tänään, sen myönnän. Mutta ruokaa ja aikaa ovat kyllä saaneet. Mä ainakin vaan pyörähtelen tässä yleensä muiden hommien lomassa. Kivasti piristää päivää. :)

Kyllä sitä sitten jonkun ajan päästä alkaa itsekin kaivata vähän muutakin tekemistä tylsään päivään (varsinkin jos ollaan kipeänä sisällä..) kuin sen lasten kanssa olon. Vaikka joku näyttäisi roikkuvan täällä päivät pitkät, saattaa sitä olla sellainen palstaorja kuten minä, joka on koko ajan kirjautuneena koska saattaa tulla tänne jo aamupäivällä pyörähtämään, käy välillä lukemassa juttuja ja kirjoittamassakin mutta suurimman osan lasten hereilläoloajasta tekee jotain heidän kanssaan ja välillä siltikin saattaa vilkaista myös palstaa ja jopa kommentoida.

Ja silloin sitä aikaa palstailla vasta olikin kun esikoinen oli pikkuvauva, usein nukkui sylissä kun mä olin koneella, ja sillä tavoin saatettiin viettää monta tuntia päivässä. Oli muuten tylsää.. Mutta ah niin ihanan rauhallista :D

Kuumimmat

Yhteistyössä