Antakaa mulle vinkkejä/ohjeita mihin voisin käyttää kohta vanhaksi meneviä kananmunia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokkailija

Vieras
Huomasin just että koko 10kpl vai olisko 12kpl paketti menee huomenna "vanhaksi" ja nyt haluun että kerrotte mitä mä teen niille/niistä
Pari toivetta (mitä ei tietenkään tarvitse toteuttaa :) ) :
-suolasta
-pääruoka
-tai esim joku herkkuiltapala
-sais käytettyä mahd. paljon kerralla

Jos voisin tehä munakastiketta kalalle niin tekisin mutta mies on niin allerginen kalalle etten voi valmistaa kalaa edes mulle ja lapsille jos mies on kotona,pelkkä haju jo ahdistaa henkeä :(
Mitä te tarjootte munakastikkeen kanssa? Siis sellasen valkokastike-keitetty muna soossin kans?

Ei ole kiirettä käyttää. Kananmuna säilyy viikon kaks ihan hyvin päiväyksen jälkeenkin

Munissa pakkauksen viimeinen päivä ei ole viimeinen käyttis päivä

[QUOTE="Hanna";29596858]Ei ole kiirettä käyttää. Kananmuna säilyy viikon kaks ihan hyvin päiväyksen jälkeenkin

Munissa pakkauksen viimeinen päivä ei ole viimeinen käyttis päivä[/QUOTE]

Joo-mä tiiä,siksi oli ""-merkit vanhaksi sanalla :)
Olen päivittäin tekemisissä päiväysmerkintöjen kanssa,enkä ole kovinkaan tarkka kotona noista asioista,enempi aistin varainen tarkastelu kertoo kun merkinnät peketin kyljessä :)

Mää tekisin varmaan uunimunakkaan. Sipulia, purjoa, paprikaa täytteeksi, tai mitä nyt haluaakaan. Syvälle unipellille leivinpaperin päälle, täytteet munakkaan päälle, ja sitten kun on kunnolla hyytynyt niin rullataan samaan tapaan kun kääretorttu. Pellilliseen saa helposti käytettyä paketillisen munia.

suolainen pannukakku

5 dl nestettä (vettä tai maitoa )
4 munaa
2,5-3dl vehnäjauhoja
mausteita (mitä ny haluaa, suolaa, paprikajauhetta, valkosipulia jne )

kaadetan pellille ja päälle juustoraastetta, vaikka tacomaustettua jauhelihaa, tomaattia, sipulia ja sit uuniin

tohon sopii oikeastaan ihan mikä vaan täytteks, ja on hyvää =D

Erotellut keltuaiset ja valkuaiset voi pakastaa. Ne säilyvät käyttökelpoisina noin 4 kuukautta. Pieni suola- tai sokerilisäys parantaa säilyvyyttä pakastuksen aikana.

Yhteistyössä