Antakaa mulle pomminvarma resepti tofusta (jota myös rekkamies söisi...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ooh la laa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ooh la laa

Vieras
Ostin pitkästä aikaa tofua ja nyt en keksi, mitä siitä tekisin. Yritän 1-2 krt viikossa kokata meidän sekasyöjä perheelle kasvisruokaa ja ajattelin, että vaihteen vuoksi sen voisi tehdä tofusta. Mutta mitä siitä tekisin, on niin kauhean mautonta? Olen joskus jotain itselleni siitä tehnyt, enkä ole oikein itsekään innostunut. Niin pitäisi olla tosi hyvää, että tuo raavas mieskin sen nielisi kovasti rutisematta. :)

Minkälaista tofua ostit? Jos se on maustamatonta, niin marinoi kunnolla mausteissa ja soijakastikkeessa. Tofun voi vaikka viipaloida pihveiksi ja leivittää. Itse tykkään pilkkoa kuutioiksi, paistaa kunnolla rapeiksi ja tuupata wokin sekaan tms. Jos se on pehmeää tofua, niin sen voi tunkea vaikka makaronilaatikon sekaan...

Tofu voi kyllä olla vähän vaativa "rekkamiehelle". Itse tekisin ennemmin tummasta soijarouheesta sapuskaa tai sekoittaisin soijarouhetta jauhelihan sekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Minkälaista tofua ostit? Jos se on maustamatonta, niin marinoi kunnolla mausteissa ja soijakastikkeessa. Tofun voi vaikka viipaloida pihveiksi ja leivittää. Itse tykkään pilkkoa kuutioiksi, paistaa kunnolla rapeiksi ja tuupata wokin sekaan tms. Jos se on pehmeää tofua, niin sen voi tunkea vaikka makaronilaatikon sekaan...

Tofu voi kyllä olla vähän vaativa "rekkamiehelle". Itse tekisin ennemmin tummasta soijarouheesta sapuskaa tai sekoittaisin soijarouhetta jauhelihan sekaan.

Yleensä teenkin kasvisruokamme soijarouheesta, mutta kun se uppoaa jo aika hyvin (alun rutinoista huolimatta), niin ajattelin siirtyä haasteellisempiin aineksiin ja kokeilla tofua. :D

Yhteistyössä