Antakaa joku hyvä vinkki kermakakun täytteeksi,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synttärihommia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siskoni tekee ihanaa hedelmäkakkua, välissä vain vähän kermaa ja sit lime-valkosuklaa rahka tai joku tommonen.. sekahedelmiä survottuna ja banaania muussattuna. Päällä kermaa ja kiiviä ja aivan taivaallista oli =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Erilaiset mousset. Esim. vadelma- tai mansikkamousse.

miten tehdään?

Koita hakea erilaisista leivontablogeista tai ihan googlettamalla ohjeita. Mulla on niin peijoonin hidas kone että multa siihen menee ikuisuus.

Mutta siis periaate on kutakuinkin näin: vispataan kerma ja toiseen kulhoon tuorejuusto, marjat ja sitten liivatetta. Lopulta nuo ainekset yhdistetään ja mousse on siinä :).

Mä tein viime kesänä aivan mielettömän hyvää kakkua (vaikka itse sanonkin), mutta se oli suklaakakku. Laitoin väliin nimittäin limemoussea ja voi pojat että se sopi mainiosti suklaan kanssa :p

Mulla oli ristiäiskakussa valkosuklaa-nougat-mousse ja mansikkahillo. Oli tosi hyvää. Ja se moussekin on siitä pussista sikahelppo tehä. Tein vaan hiukan pienempään nestemäärään. Ja sillähän voi kuorruttaa koko kakun, jos ei halua kermaa lainkaan.

Järkyttävän hyvää tulee kun ensin tekee kinuskia ja jäähdyttää sen jääkaapissa todella kylmäksi.
Siten vatkaa sen vaahdoksi ja sekoittaa vatkattuun kermavaahtoon.
Sitten väliin vaan vadelmamössöä ja päälle tuota kinuskikermavaahtoa-taivallisen hyvää!!

laitan päälle myös kinuskin ja kermavaahtoa.On todella kehuttu kakku ollut!!

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Järkyttävän hyvää tulee kun ensin tekee kinuskia ja jäähdyttää sen jääkaapissa todella kylmäksi.
Sitten väliin vaan vadelmamössöä ja päälle tuota kinuskikermavaahtoa-taivallisen hyvää!!

miten teet kinuskin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:

miten teet kinuskin?

Kinuski tehdään keittämällä hiljalleen 4dl fariinisokeria ja 4 dl kuohukermaa koko ajan sekoittaen.

Yhteistyössä