antakaa äidit vinkkejä mitä mä teen tuon 6-vuotiaan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voe pska!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voe pska!

Vieras
aamulla meillä oli neuvola, jossa otettiin hemoglobiini. Nyt sitten itkee, että SORMEEEN SATTTUUU. Laastaria ei saa ottaa pois. Söi vähän lounasta. Yritin taivuttaa päikkäreille, niin ei. Nyt ulisee samaa virttä omassa huoneessaan, kun en enää sitä jaksanut kuunnella. Yritin keksiä muuta tekemistä, mikään ei kelpaa. Mitä mä nyt teen. Herrmo menee, kun ulinaa olen kuunnellut melkein yhtä soittoisesti nelisen tuntia. Alkaa olla varmasti jo itsekin väsynyt, mutta kun ei normaalistikaan nuku päikkäreitä, niin ei osaa niille rauhoittua. Heitänkö mä sen lumihankeen..? Rakentavampia ehdotuksia kiitos!

Jos sulla on esim. tuollainen Panadolruisku niin pistä siihen vettä tai joku vesi/mehu/maito seos ja annat sille "kipulääkettä".... sanot sitten että jos ei tällä kipu hellitä niin pitäis kai mennä takas neuvolaan ottamaan toinen verikoe.. niin näkee mistä pipi tulee...

Joo, tiedän, ei sais lapsia huijata ja valehdella... mutta jotain pitäis keksiä....

Otat sen laastarin pois välittämättä mitä sanoo ja näytät sormea ja sanot että kaikki on kunnossa, katso itse. Vai lääkärikö kielsi ottamasta laastarin pois?

En yhtään ihmettele että valittaa... meidän neuvolassa on ainakin sellanen teurastusneula, että mulla on vielä seuraavana päivänkin sormi kipee hb-mittauksen jälkeen

Mä mittasin verensokerin itseltäni sormenpäästä muutama päivä sitten ja se sormi oli oikeasti KIPEÄ pari päivää. :whistle: Minä johon ei satu kovinkaan helposti kuljin sit sormi ojossa paripäivää. :snotty: :ashamed: Eli minä antaisin särkylääkkeen.

no nyt ei enää huuda, mököttää välipalalautasen ääressä. Seuraavaksi saa panadolia, jos tuntuu ruuan jälkeen kipeältä. Sitten "heitän pihalle" haukkaamaan raitista ilmaa. Olipa pitkä kiukkukohtaus! tuli oikein 3-vuotiaan uhma mieleen. :)

Jos raskausaikana joka kerta otetut "sormipiikitykset" sattuu aikuisella pitkäänkin kuten mulla sormi oli tartunta-arka viikon näytteenoton jälkeen, niin ei mikään ihme jos lapsella sattuu!

Toivottavasti tuo särkylääke nyt auttaa ja lapsi pääsee touhuamaan jotain kivaa!

Yhteistyössä