Antaisitteko vuoden ikäiselle X-tran pyttipannua

  • Viestiketjun aloittaja Xtra
  • Ensimmäinen viesti
Vuoden ikäsellehän saapi antaa samaa mitä perhe syöpi, eikö? En tosin koko ateriallista antais tuota, mut lisänä.. Hätätapauksessa antasin kyllä totakin, siis jos jostain syystä ei ole kaapissa purkkiruokaa ja ei sua kotiruokaakaan samaseen hätään :)
 
natrium
Alkuperäinen kirjoittaja Xtra:
Teen tänään pakastepyttipannua ruuaksi ja mietin että annnanko muksulle vai en? Tuoteselosteessa ei ainakaan ole mainittu että sisältäisi suolaa..
Ei taatusti ole suolatonta! Katso suolapitoisuus erillisestä kohdasta. Onhan jo makkarakin suolaista sinällään. JA lisäaineita varmaan vino pino.

Itse olen ollut einesten kanssa tosi varovainen, mutta kukin tyylillään.
 
natrium
Pyttis X-tra

Ainesosat: perunakuutio (62 %) (peruna 56%, kovetettu kasviöljy, glukoosi), sipuli 20 %, keittokinkku 18 % (sianliha 13%, vesi, perunatärkkelys, suola, laktoosi, dekstroosi, stabilointiaineet (E 450, E 451, E 452), savuaromi, hapettumisenestoaine (E 301), säilöntäaine (E 250)). Tuotteessa perunaa 56 %, sipulia 20 % ja lihaa 13 %. Lihan alkuperämaa: Tanska
Ravintosisältö/100 g
Energiaa 560 kJ (130 kcal)
Proteiinia 4 g
Hiilihydraattia 17 g
Rasvaa 5,5 g
Suolapitoisuus 0,7 g

Valmistusmaa Hollanti


---> itse en antaisi




 
natrium
Pyttis X-tra

Ainesosat: perunakuutio (62 %) (peruna 56%, kovetettu kasviöljy, glukoosi), sipuli 20 %, keittokinkku 18 % (sianliha 13%, vesi, perunatärkkelys, suola, laktoosi, dekstroosi, stabilointiaineet (E 450, E 451, E 452), savuaromi, hapettumisenestoaine (E 301), säilöntäaine (E 250)). Tuotteessa perunaa 56 %, sipulia 20 % ja lihaa 13 %. Lihan alkuperämaa: Tanska
Ravintosisältö/100 g
Energiaa 560 kJ (130 kcal)
Proteiinia 4 g
Hiilihydraattia 17 g
Rasvaa 5,5 g
Suolapitoisuus 0,7 g

Valmistusmaa Hollanti
 
minä
Kyllä voisin antaa. Lisäksi tosiaan vaan salaattia. En usko että sillon tällön vähän rasvaisempi/suolaisempi ruoka lasta tappaa. Kunhan ei ruoka joka päivä ole tuommoista :D
 
Hp
En kyllä antaisi. Sisältää aivan liikaa lisäaineita ja suolaa. Eikös pyttiksessä ole yleensä makkaraa ja sitähän ei kovasti lapsille suositella annettavan? Lapsi pitää pikkuhiljaa totuttaa samaan ruokaan muun perheen kanssa, se että täyttää huomenna 1v. en tarkota sitä että voisi syödä täysin samaa ruokaa kuin muu perhe (vaikkapa maustettuja tortilloja yms.) Meillä ei edes varmaan tuollainen pyttis olisi kelvannut 1v:nä kummallekaan lapselle.
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minkä ikäinen sitten saa oikeasti syödä samaa ruokaa kun me muut mausteineen päivineen?
Meillä syö samaa ruokaa kuin muut alettiin tarjoamaan 1vee ikäisenä! Juu annan pyttipannua, seisoppaa, tavallista valkoista makaronia ja jauhelihaa! Silloin kun meillä niitä ruuaks on. Meillä on aina tarjolla myös tuoresalaattia ja kasviksia, vihanneksia jne. niitä laitetaan lisäksi ihan jokaisen lautaselle. Taapero syö myös ihan tavallista jogurttia ja viiliä. Anna vaan :)
 
mä olen 1v5kk ikäiselle lapselle antanut Oolannin pyttipannua pari kertaa, hyvin teki kauppansa enkä ole kärsinyt omantunnon tuskista ollenkaan.
Meillä tarjoillaan einesruokaa ehkä kerran kahdessa viikossa joten en koe ollenkaan pahana kun kuitenkin kaksi kertaa päivässä syödään lämmin ruoka.. eli muuten ihan peruskotiruokaa.
 
Kyl mä hätätapauksessa antaisin tuotakin. Se yksi annos nyt paljoo missään tunnu, jos muuten ruokavalio perus kotiruokaa!

Miedoinpia mausteita antaisin kyllä 1-vuotiaalle jo, currya, chiliä, ehkä paparikajauhettakin ja valmis liemikuutioita ym. välttäisin vielä jonkun aikaa. Ja yrttejä käyttäisin jo ihan kuin muillakin.
 
aaa
Alkuperäinen kirjoittaja natrium:
Pyttis X-tra

Ainesosat: perunakuutio (62 %) (peruna 56%, kovetettu kasviöljy, glukoosi), sipuli 20 %, keittokinkku 18 % (sianliha 13%, vesi, perunatärkkelys, suola, laktoosi, dekstroosi, stabilointiaineet (E 450, E 451, E 452), savuaromi, hapettumisenestoaine (E 301), säilöntäaine (E 250)). Tuotteessa perunaa 56 %, sipulia 20 % ja lihaa 13 %. Lihan alkuperämaa: Tanska
Ravintosisältö/100 g
Energiaa 560 kJ (130 kcal)
Proteiinia 4 g
Hiilihydraattia 17 g
Rasvaa 5,5 g
Suolapitoisuus 0,7 g

Valmistusmaa Hollanti
No just! Ei tod 1v ruokaa!!!
 

Yhteistyössä