Antaisitteko oman 2-vuotiaanne mennä ulos 11-vuotiaan kanssa???

En anna omien tuon ikäisten lasten mennä keskenään ulos. En edes tohon lähellä olevalle leikkipuistolle vaikka ikkunasta sinne näen.
Jos jotain sattuis niin 11v jäis ikuiset traumat. (pieni jos tippus jostain kiipeilytelineeltä jne. )
Btw. Mun mies on 31, kun tää meidän vanhin lapsi on nyt ton 11v ja ite 29. Ei siis mitään ikäloppuja olla. ;)

Riippuis varmaan minkälainen tämä 11v on. Oma 10v on niin vastuuntuntoinen ja huolehtivainen että hänen kanssaan päästän 3 vuotiaan ulos kodin lähistölle.

Tuttavan 11 vuotiaan tytön kans voisin antaa aivan hyvin mennä vaikka sinne puistoon asti. Mut sukulais pojalle en antais edes pihalle katsottavaksi tota meidän poikaa :o
riippuu aivan lapsista.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä jäin miettimään, että onko olennaista kenen ne lapset on? Kun oli eritelty miehen ja oma. Ei kai sen pitäisi asiaan vaikuttaa.

Ei nyt mitenkään erityisesti ollut tarkoitus tehdä tuosta numeroa. Eikä sen ollut tarkoitus vaikuttaa itse kysymykseen millään tavoin, omat lapset vain vielä niin pienet, että omakohtaista kokemusta ei ole tuon ikäisistä lapsista...

No sellaiseen paikkaan anna mennä, johon itse näen vähintäänkin ikkunasta ja ehdin parissa minuutissa. heillä on oltava puhelin mukana ja he eivät missään vaiheessa ole sellaisessa paikassa, että vaaralliseen paikkaan on vähemmän, kuin 500m matkaa.

Meillä 11-vuotias erittäin vastuullinen ja 2v. suht rauhallinen, mutta sillä on kuitenkin aikas nopeat jalat eikä järkeä päässä :) Ja isommallakin voi hetkeksi herpaantua.

Varmasti monella muullakin, kuin minulla on meinannut käydä niin, että lapsi olisi auto tiellä, jos sitä hetkeksikään päästää silmistään. Sellaiseen vahtimiseen ei 11v. kykene.
Tuntuu, että ne jotka antaisivat lähteä puistoon asuvat maalla tai ajattelee, että 11v. on iso, mutta lapsia ne on vielä 5 luokkalaisia.

Yhteistyössä