Antaisitteko oman 2-vuotiaanne mennä ulos 11-vuotiaan kanssa???

MiiskuMuikkunen

Aktiivinen jäsen
19.11.2007
2 826
0
36
Turku
Itse olen vahvasti oman mielipiteeni tuonnut esille, en todellakaan!!! Miehen vanhemmat eivät vain tunnu käsittävän tätä. Että minä ja mieheni kuitenkin loppukädessä päätämme meneekö meidän oma lapsemme ulos, vaiko ei...

Aina ollessamme miehen vanhempien luona kylässä, sanovat jotain tyyliin: Onpas tuohon avattu kiva leikkipuisto lähelle, voisit "Sirkku11" mennäkkin ruuan jälkeen "Annukan2" kanssa katsomaan...

Tai sitten: "Sirkku11" voisit sinäkin viedä aina kun olet iskän luona"Annukkaa2" ulos vaikka kävelylle, niin pääsisi Nellakin(minä) vähän helpommalla...

en antaisi. meillä myös 2 vuotias ja on kyllä koko ajan pidettävä silmällä kun saattaa karkailla.
naapurin 2v tosin ulkoilee tuossa pihassa 4 ja 6 vuotiaiden sisarusten kanssa, tosi pelottavan näköistä touhua.. vanhemmat ei välttämättä ole edes kotona vaan saattavat jättää pienet tohon kerrostalon pihaan ja lähteä kauppaan.

Riippuu tietysti siitä miten helppohoitoinen tapaus 2v on ja miten vastuuntuntoinen 11v, mutta hyvin voisin kuvitella lähettäväni oman lapseni vaikka 11v naapurintytön kanssa lähipuistoon.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minkä ikäinen sun miehes on jos sillä on jo 11v napero? Ihan uteliaisuuttani kysyn.

Ai jo 11? Ei kai sitä nyt kovinkaan vanha tarvitse olla, että on tuon ikinen lapsi. Jotkut kun saavat lapsia ennen 40 ikää.

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
En anna. Mun miehellä 12v.poika ja meidän yhteinen tyttö nyt 2v1kk. En antaisi lähteä puistoon kahdestaan, mutta aidatulla kotipihalla ovat olleet hetken.

No jos mekin asuisimme omakotitalossa, tai edes rivitalossa niin voisivat huoletta omassa pihassa leikkiä. Mutta asumme kerrostalossa, ja vielä ei niin hyvällä alueella... :/

Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minkä ikäinen sun miehes on jos sillä on jo 11v napero? Ihan uteliaisuuttani kysyn.

Ai jo 11? Ei kai sitä nyt kovinkaan vanha tarvitse olla, että on tuon ikinen lapsi. Jotkut kun saavat lapsia ennen 40 ikää.

No ajattelin vain kun ap on syntynyt vm90, eli on joku 18-19vuotias?

Meidän tyttö on tosi vilkas, ei usko (uhmaa) eikä kuuntele ja juoksentelee minne sattuu. Olisi kamalaa jos jotain sattuisi enkä haluaisi vierittää sellaista vastuuta toiselle lapselle!!! Se 12-vuotiakin on vielä lapsi ja leikkii, keinuu ym. antaa sen olla lapsi ilman lapsenvahtivastuuta.

Omalla pihalla annan 2 veen olla meidän 10 vuotiaiden kanssa.Mutta ite kattelen ikkunoista ja meillä ei tässä autotietä ees liki,tie päättyy meidän taloon.

Musta ap tässä korostuu se että sanoja on anoppi ja se että sun pitäis antaa oma lapses miehes lapsen vastuulle.
Et kai tunne miehes lasta kyllin hyvin että tietäisit onko hän luottamisen veroinen.
Joku 11 vee on tosi tunnollinen,toinen ei.
Ihan tapauskohtainen,ei ikä sitä sano.

Mut luulen että nä kaks asiaa sua siinä enemmän ärsyttää.Oonko vähääkään oikeessa?
Enkä sano että siinä mitään pahaa olis,mutta on hyvä tunnistaa itsessään oikeat ajatukset ja tunteet.
Käsitellä ne erikseen sitten.
:hug:

No en todellakaan antaisi. 11 v on lapsi vielä. Ja 2 v vasta ajattelematon onkin.

Mietin tuossa kun oma nelivuotias oli veljelläni hoidossa ja veljen tyttö (marraskuussa 13) oli pojan kanssa kahdestaan leikkipuistossa kun menin hakemaan, että onko se ihan turvallista. No, totesin sitten, että kyllä melkein 13v vastuuntuntoinen tyttö ja nelivuotias jo keskenään pärjäävät.

Mutta 11 v ja 2 v ei.

Riippuu niin tilanteesta ja 11-vuotiaan lapsen kehityksestä. Joku sen ikäinen voi olla jo hyvinkin fiksu ja ajattelevainen, toinen saattaa olla vielä ihan kakara. Mun 2-vuotias poika on ollut pihalla leikkimässä 7-vuotiaan siskoni kanssa, mutta olen koko ajan nähnyt ikkunasta mitä leikkipaikalla tapahtuu, eikä autoteitä ole lähellä.

Riippuu lapsista ja pihasta :) siis lähinnä ajattelen että omalle pihalle antaisin viedä, ja vaikka meidän kerrostalonki pihalle koska tää on tosi rauhallinen talo ja rauhallisella paikalla jne. ja oikeestaan meidän lähi leikkipuistoki on niin lyhyen ei teitä ylitettävänä matkan päässä että juu (meidän partsilta näkyy leiksalle) ja siis omat olisin tuon ikäisenä laskenu.
Mutta jos alue on tuollainen kuin ap kuvas niin en. Ja en ehkä jos olis mun miehen muksu se isompi :/ en ehkä luottais riittävästi. Ja sitte vielä että riippuis tosi paljon lapsista jos pienempi tai molemmat lähes adhd-menijöitä niin ei. Mut jos molemmat rauhallisia ja isompi luotettava sekä vastuuntuntoinen niin sitte. Äh tulipa pitkä sepustus, mutta vaikee sanoo.

Yhteistyössä