Antaisitteko lisämaitoa (pumpattua) vai ette pikkuvauvalle tässä tapauksessa...

merenneitonen

Aktiivinen jäsen
05.05.2006
5 086
3
36
Eli 2 viikoinen Kultapoikani on oikea iltatankkaaja...imisi rintaa vaikka kuinka pitkään ja heräilisi vajaa kahden tunnin välein syömään. Muutamia iltoja sitten annoin hänelle pullosta satsin rintamaitoa ja sen lisäksi sai vielä imeä itsensä uneen. Ilta ja yö sujui todella hyvin ja vauva heräsi vain kahdesti yöllä syömään saatuaan vatsansä täyteen alkuillasta.
Nyt olenkin kahden vaiheilla...jatkanko pullomaidon (edelleenkin omaa pumpattua maitoa) antamista iltaisin, jotta saan vauvan nukkumaan paremmin ja pidemmillä syöttöväleillä yön, vai annako imeä rintaa lyhyin väliajoin läpi yön?

Mä antaisin imeä yöllä rintaa lyhyin väliajoin, jos jaksaisin sen mahdollisen valvomisen mitä siitä joillekin seuraa. Mutta ihan siksi että mulla on maitomäärä vähentynyt huomattavasti heti kun yösyötöt on vähentyneet sekä siksi että olen pumpannut maitoa ja sen seurauksena sitä maitoa ei ollut enää pumpattavaksi asti eikä vauvan ruuaksikaan kunnolla

Mä tein just noin esikoisen kanssa. Mulla oli maitoa aamulla niin paljon, että pumppasin aamulla ensteks yhen rinnan ( tuli aina VÄH. 2dl, yleensä 3dl ) ja toisen vauva sitten imi aamupalaksi. Sitte illalla annoin sitä mitä olin aamulla pumpannut. Ei kärsinyt imetyskään tuosta, melkeen vuoden imetin. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ja korvike on vielä täyttävämpää eli todennäköisesti nukkuisi vielä paremmin.

Miten niin täyttävämpää?

Jos vauva imee tosi paljon, kun ap:lla vauva, niin silloin vauva saa rasvaista takamaitoa mikä pitää enempi nälkää... tuhdimpaa tavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

Miten niin täyttävämpää?

Jos vauva imee tosi paljon, kun ap:lla vauva saa rasvaista takamaitoa mikä pitää enempi nälkää... tuhdimpaa tavaraa.

Korvike sulaa hitaammin kuin rintamaito, siksi se pitää nälkää pidempään poissa.

Miten niin täyttävämpää?

Jos vauva imee tosi paljon, kun ap:lla vauva, niin silloin vauva saa rasvaista takamaitoa mikä pitää enempi nälkää... tuhdimpaa tavaraa.

Ai jaa.Neuvolan täti kyllä sanoi toista.Voin kyllä ola väärässäkin mutta meidän mukulat nukku paljon paremmin korvikkeella.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

Miten niin täyttävämpää?

Jos vauva imee tosi paljon, kun ap:lla vauva saa rasvaista takamaitoa mikä pitää enempi nälkää... tuhdimpaa tavaraa.

Korvike sulaa hitaammin kuin rintamaito, siksi se pitää nälkää pidempään poissa.

Ja saa aikaan helvetillisen huudon, kun korvikemaito tuhoaa tuon ikäsen suoliston mikrovilluksia :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:

Miten niin täyttävämpää?

Ja saa aikaan helvetillisen huudon, kun korvikemaito tuhoaa tuon ikäsen suoliston mikrovilluksia :/

No mä en kyllä ole nähnyt yhdenkään terveen vauvan huutavan helvetiliisesti korviketta saatuaan

Miten niin täyttävämpää?

Kuin niin??
Ap, antaisin lisämaitoa pullosta

Tämä ketju osoittaa jälleen kerran sen, ettei ole ihme että niin harva Suomessa täysimettää. Se kun on ihan normaalia, että pieni vauva voi käytännössä olla pitkälti välillä koko ajan siinä tissillä, mutta siitä tehdään "epänormaalia" ja "nälän näkemistä" ja tadam = "maitoni ei riittänyt" tai jotain muuta vastaavaa, vaikka todellisuudessa imetys olisi onnistunut mutta se on ilmeisesti äitien mielestä liian sitovaa, ja modernissa yhteiskunnassa tehdään toisin kuin luonto tekisi :whistle:

Miten niin täyttävämpää?

Ai jaa.Neuvolan täti kyllä sanoi toista.Voin kyllä ola väärässäkin mutta meidän mukulat nukku paljon paremmin korvikkeella.

Se on voinut olla ihan totta, esim aika usein pumpulla ei saa niin helposti takamaitoa, tai en minä ainakaan saanut. Tai sitten jos saivat rintamaitoa rinnasta, niin eivät välttämättä jaksaneet syödä riittävän kauan, tai sitten etumaitoa oli niin paljon (jos esim rinnat oli täynnä), ettei vatsassa ollut enää tilaa sille rasvaisemmalle maidolle. Ja niin edelleen :D

Pullosta voi tulla helpommin sitä maitoa, niin jaksaa syödä paremmin jos on laiskanpulskea

:xmas:

Miten niin täyttävämpää?

Ja miksiköhän huutais? :o
Itse imetin tai yritin imettää 2viikkoa, mitään ei tullut, korvike oli alusta asti pakko olla käytössä, eikä todellakaan ollut mitään turhia huutoja ja yö unet nukkui 2kk eteenpäin heräilemättä.Höpö höpö sanon minä.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Tämä ketju osoittaa jälleen kerran sen, ettei ole ihme että niin harva Suomessa täysimettää. Se kun on ihan normaalia, että pieni vauva voi käytännössä olla pitkälti välillä koko ajan siinä tissillä, mutta siitä tehdään "epänormaalia" ja "nälän näkemistä" ja tadam = "maitoni ei riittänyt" tai jotain muuta vastaavaa, vaikka todellisuudessa imetys olisi onnistunut mutta se on ilmeisesti äitien mielestä liian sitovaa, ja modernissa yhteiskunnassa tehdään toisin kuin luonto tekisi :whistle:

mulla ei kyllä esikoisen kanssa maito riittäny mutta 2 seuraavan kanssa piisasi maitoa senkin edestä... ei se kato oo aina niin sanottu että kaikilla maito riittää ja joka lapsen kohdalla...

Yhteistyössä