Antaisitko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sara

Vieras
4-6-vuotiaiden poikien "kiusata" sammakkoa? Naapurin poika on ihan ihastunut sammakoihin ja ottaa aina käteensä, kun sellaisen näkee ja puristaa niin, että mua hirvittää :( Omille lapsille sanoin, ettei sellasta saa tehdä, että se on sammakon kiusaamista. Moni varmaan on sitä mieltä, ettei sillä ole väliä, mutta mä en pysty katselemaan, kun tuntuu, että sammakolta pullistuu puristuksesta silmät päästä ja kun se poika venyttelee jalkoja ja pyörittelee ja ihmettelee eikä päästä sammakkoa pois. Ei siis itse pidä sitä kiusaamisena vaan haluaisi sammakosta lemmikin, mutta mua säälittää se sammakko... Oonko jotenkin outo, kun puolustan sammakkoa? :ashamed:

Ei eläimiä edes niitä pienempiä saa turhaan kiusata ja tappaa.

Kyllä se kertoo jotain negatiivista vanhemmista jotka eivät välitä siitä, että heidän lapsensa heittää esim siilejä kivillä tai tökkii muurahaispesää puunoksilla :(

Et ole outo, minäkin puolustaisin tuossa tilanteessa sammakkoa...

Oon ite joskus pitänyt sammakkoa lemmikkinä.. mut sillain kiltisti.. en oo siis repiny jne .. vaan kantanut sylissä ja syöttänyt sille jotain.. en muista ei tainnu syödä kyllä.. mut en kyllä antais puristella ja repiä.. samanlailla niitä kuitenkin sattuu ..

Huh, kiva kuulla etten oo ainoa :) Mä oon lapsesta asti puolustanut jopa kärpäsiä. Aamulla, kun naapurin poika tuli hakemaan meidän poikia ulos ja sanoi ensimmäisenä meidän pojalle, että miksi sä tottelit Jania (mun miestä) ja päästit sen sammakon karkuun, niin yritin sillekin selittää, miksi sammakolle ei saa niin tehdä ja sanoin, että jos mä joskus nään vielä sellasta, niin meidän lapset tulee saman tien sisälle, jos nään, että ne ottaa sammakoita kiinni, että en halua meidän poikien olevan mukana sellaisessa. En vaan viitsi hirveän ärhäkästi naapurin pojalle sanoa, kun en tiedä onko sen vanhemmat antanut luvan sellaiseen. Täytyy kysyä, niin voi seuraavalla kerralla pakottaa päästämään sammakon pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Nappe:
no en todellakaan, kyllä eläimiä pitää kunnioittaa. Paitsi hyttysiä =)

Naulan kantaan :)

Ja minusta se on tärkeä opettaa lapsille pienestä pitäen, että eläimiäkin pitää kunnioittaa ja kohdella nätisti eikä kiusata.

Myös minä opetan, että luonnon eläimiä ei oteta kiinni, vaan ihaillaan kauempaa. Olen selittänyt, että ne ovat arkoja ja niihin sattuu. Hyvin on mennyt perille.

Yhteistyössä