Antaisitko uuden mahdollisuuden?

Tämä on tavallaan teoreettinen kysymys. Oma vastaukseni on jo selvä. Mutta nyt teidän mielipiteitä haluaisin kuulla.

Jos avioliitto on päättynyt miehen törkeään pettämiseen ja vuosia kestäneeseen valehteluun+ arjen "pienet" ongelmat liittyen rahan tuhlaukseen, sovinismiin, henkiseen väkivaltaan.

Nyt kun erosta on kulunut ½vuotta on ex kokenut "herätyksen" kulkee psykiatrilla ja jollain terapeutilla. Tahtoo hyvittää kaiken, tahtoo perheensä takaisin, tajuaa kuinka väärin on tehnyt, tahtoo saada päänsä kuntoon ja perheensä takaisin.Ym...

Kuka antaisi uuden mahdollisuuden? Feikkiä vai ei? Voiko ihminen muuttua jos itse sitä kovasti tahtoo?

Minä en aijo antaa ex:lle uutta mahdollisuutta koskaan. Se ihminen hajoitti minut, ehkä koskaan minusta ei tule ehjää ihmistä. :/

riia
Vaikea kysymys. Toisaalta en usko että itsekkään pystyisin koskaan antamaan anteeksi. Mutta jo toinen on tosissaan muuttunut,niin...uskon,että kallistuisin itsekkin siihen vaihtoehtoon,etten antaisi uutta mahdollisuutta. Melko varmasti ne vanhat haavat kuitenki kaihertaisivat koko ajan,enkä pystyis täysin unohtamaan...

Pettämistä en ehkäpä antaisi anteeksi koskaan ja en yrittäisi paikkailla suhdetta siltäpohjalta. Toisenlaisen kriisin jälkeen kylläkin me muutettiin takaisin yhteen ja kyllä, me molemmat olemme muuttuneet ja kasvaneet tuon ansiosta.

vieras
Mä kans uskon että ihminen voi muuttua, mutta mä en usko että itse pystyisin antamaan uutta mahdollisuutta, varsinkin jos mua olis loukattu jollainlailla todella pahasti. Luottamus olis mennyttä :(

clivia
Minä annoin ja se oli elämäni pahin virhe,se hajotti minut ja lapset lopullisesti.
Ihminen ei muutu kuin pahemmaksi,hetkellinen paremmaksi muuttuminen menee ohi ajallaan ja tilalle tulee entistäkin pahempi tapaus.

Tuo tilanne siis koskee minua henkilökohtaisesti.
Mutta minä en ole valmis koskaan palaamaan ex:n kanssa yhteen.

Tilanne on todellinen. Ex on "kääntänyt kelkkansa" alkuun eron jälkeen hän syytti minua kaikesta, kiristi, uhkaili, teki todella sekoja asioita. Nyt hän on ollut aika rauhallinen ja tasaisen oloinen, alkanut tapaamaan lapsiaan enemmän.
Ja mennyt hoitoon.
Tuo psykiatri juttu on mielestäni hienoa, on hyvä juttu että ex vihdoinkin saa apua ja haluaa apua. Mutta Ex taitaa tehdä tuon kaiken vain siksi että saisi minut takaisin. Minun on todella vaikea uskoa ex:stä mitään hyvää, minä en voi uskoa että ex tekisi mitään vilpittömästi.

Joten ihan mielenkiinnosta kysyinkin kuinka moni olisi valmis uudelle kierrokselle ja moniko antaisi sen mahdollisuuden.

Lisään vielä että ex ei odotakkaan pääsevänsä takaisin nyt vaan sitten kun on saanut itsensä ja asiansa kuntoon.

Te jotka antaisitte uuden mahdollisuuden niin miksi? Eikö teitä pelottaisi että samat asiat tapahtuu uudelleen?
Minun tilanteeni on se että minulla tuskin on enää rohkeutta koskaan päästää lähelleni ketään miestä. Tuskin uskallan enää koskaan ketään rakastaa.

Ja nyt minun tuttavieni ja jopa osan läheisieni mielipide on se että jos ex on hakeutunut hoitoon ja tahtoo muuttua ja olla kunnon mies niin yhteisten lasten takia minun pitäisi harkita sitä vaihtoehtoa että antaisin mahdollisuuden ex:lle :/
Tavallaan ex ja ympärilläni olevat ihmiset saa minut tuntemaan lievää syyllisyyttä siitä ettei minulla ole aikomustakaan ottaa ex:ää takaisin ikinä.

Joten antakaa minulle lisää mielipiteitä jotta saan itseni taas kasattua. Minä olen nyt muiden silmissä kylmä ja tunteeton narttu kun en nää kuinka ex kärsii ja kuinka kovasti ex tahtoo korjata kaiken...ym yhtä kivoja kommentteja on irl minulle satanut :/

Jos itsellä olisi vielä tunteita miestä kohtaan ja rakkautta niin voisin harkita vakavasti. Tosin ei heti saman katon alle vaan erillään asuen, lähestyen taas toisiaan ja katsoen miten käy. Kiirettä en asian kanssa pitäisi

2x petetty
Minä annoin mahdollisuuden silloiselle miehelleni, hän meni lopulta terapiaan. Kun siis oli perheensä ensin menettänyt,
noin puolenvuoden päästä hän kokoi herätyksen,
ja alkoi katuminen ja rakkaudentunnustukset minulle.
Vuosi oltiin sitten eri osoitteissa kunnes otin takaisin,joka olikin virhe :(

Mies kävi terapiassa yhdessä asumisen aikanakin mutta ilmoitti jos pääsee töihin niin lopettaa terapian,ja niin kävikin.
Kun vuoden työsopimus sitten aikanaan päättyi niin mies ei kokenut tarvitsevansa terapiaa vaan alkoi taas sama kierre,
pettäminen ja kaikki muu siihen päälle,jopa tavaraa katosi kotoonta panttilainaamoon :(
Ei sitä onnea sitten kestänyt sen kauemmin,
kun en jaksanut olla taas samassa lähtöpisteessä.

Heitin miehen pihalle,mies sekoili jonkin aikaa kunnes meni taas terapiaan taas puolivuotta kului ja alkoi jatkuva rakkaudentunnustus minua kohtaan,
en enään uskonut miestä ja jatkoi elämääni.

Tosin sain kuulla että kovin iloinen ei ollut ex- minun päätöksestäni jatkaa omaa elämääni ilman hulttiota :D

clivia
Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:
Lisään vielä että ex ei odotakkaan pääsevänsä takaisin nyt vaan sitten kun on saanut itsensä ja asiansa kuntoon.

Te jotka antaisitte uuden mahdollisuuden niin miksi? Eikö teitä pelottaisi että samat asiat tapahtuu uudelleen?
Minun tilanteeni on se että minulla tuskin on enää rohkeutta koskaan päästää lähelleni ketään miestä. Tuskin uskallan enää koskaan ketään rakastaa.

Ja nyt minun tuttavieni ja jopa osan läheisieni mielipide on se että jos ex on hakeutunut hoitoon ja tahtoo muuttua ja olla kunnon mies niin yhteisten lasten takia minun pitäisi harkita sitä vaihtoehtoa että antaisin mahdollisuuden ex:lle :/
Tavallaan ex ja ympärilläni olevat ihmiset saa minut tuntemaan lievää syyllisyyttä siitä ettei minulla ole aikomustakaan ottaa ex:ää takaisin ikinä.

Joten antakaa minulle lisää mielipiteitä jotta saan itseni taas kasattua. Minä olen nyt muiden silmissä kylmä ja tunteeton narttu kun en nää kuinka ex kärsii ja kuinka kovasti ex tahtoo korjata kaiken...ym yhtä kivoja kommentteja on irl minulle satanut :/
Tuo on exän valtapeliä,saada sinusta tehtyä syyllinen,jotta kaikki se paha mitä hän on teoillaan aiheuttanut,pyyhkiytyisi pois ja sinä olisitkin se paha ja huono ja ilkeä joka on vienyt perheeltä kodin ja lapsilta isän.
Kannattaa nyt pysyä tiukkana ja muistella miksi asiat ovat nyt niinkuin ovat ja pitää pintansa.
Miettikö exäsi sinua tai lapsia tai teidän kärsimystänne kun tekonsa teki?Ei sekunnin murto-osaa,hän välitti vain itsestään.
Miksi sinun pitäisi välittää nyt hänestä kun asiat ei menneetkään niinkuin hän halusi?Mieti omaa onnellisuuttasi ja lasten hyvinvointia.Mies selvitkööt omasta liemestään ihan itse.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:

Tuo on exän valtapeliä,saada sinusta tehtyä syyllinen,jotta kaikki se paha mitä hän on teoillaan aiheuttanut,pyyhkiytyisi pois ja sinä olisitkin se paha ja huono ja ilkeä joka on vienyt perheeltä kodin ja lapsilta isän.
Kannattaa nyt pysyä tiukkana ja muistella miksi asiat ovat nyt niinkuin ovat ja pitää pintansa.
Miettikö exäsi sinua tai lapsia tai teidän kärsimystänne kun tekonsa teki?Ei sekunnin murto-osaa,hän välitti vain itsestään.
Miksi sinun pitäisi välittää nyt hänestä kun asiat ei menneetkään niinkuin hän halusi?Mieti omaa onnellisuuttasi ja lasten hyvinvointia.Mies selvitkööt omasta liemestään ihan itse.
Näinhän se on.
Enkä ole hetkeäkään harkinnut ex:n takaisin ottamista kunhan mietiskelen asioita.
Mä olen nyt eron jälkeen ollut onnellisempi kuin vuosiin joten en todellakaan halua tästä hyvästä olostani luopua.

clivia

Näinhän se on.
Enkä ole hetkeäkään harkinnut ex:n takaisin ottamista kunhan mietiskelen asioita.
Mä olen nyt eron jälkeen ollut onnellisempi kuin vuosiin joten en todellakaan halua tästä hyvästä olostani luopua.
Mukava kuulla,mä' kärsin edelleen,exä pitää siitä monin eri tavoin huolen.
Kaikenmoinen pikkujäynä,jokapäiväiset tarkistussoitot lapsille siitä missä mä kulloinkin satun olemaan (99.9 prosenttisesti aina täällä neljän seinän sisällä lukuunottamatta kauppareissuja)ym.
pakollinen riesa kunnes kuopuskin on 18.

Mukava kuulla,mä' kärsin edelleen,exä pitää siitä monin eri tavoin huolen.
Kaikenmoinen pikkujäynä,jokapäiväiset tarkistussoitot lapsille siitä missä mä kulloinkin satun olemaan (99.9 prosenttisesti aina täällä neljän seinän sisällä lukuunottamatta kauppareissuja)ym.
pakollinen riesa kunnes kuopuskin on 18.
Mä periaatteessa tykkään ex:n sekopäisyydestä :D Siis ex on pitänyt hyvin huolen siitä etten koskaan ottais sitä takasin sen sekoilujen jälkeen. Minusta on hyvä vain että ex:n todellinen luonne on esillä.

Mutta vakavasti puhuen. Kyllä minuun on jäänyt pahat arvet, minä rakastan lapsiani mutta kuitenkin sisältä minä olen tyhjä. Minä ole kova ja sulkeutunut. Ex ei pysty enää satuttamaan minua. Teki se tyyppi mitä vain niin sillä ei ole minulle enää väliä, minä vain yritän selviytyä päivä kerrallaan.

Pystytkö mitään tekemään sille kiusaamiselle? Voiko poliisi puuttua asiaan.
Eihän ex:llesi sinun asiat enää kuulu. Luulisi joku keino olevan että se jättäisi sinut rauhaan. :hug:

Yhteistyössä