Antaisitko lapsesi 2- v oikeasti syödä vielä tuttia?

  • Viestiketjun aloittaja tytti
  • Ensimmäinen viesti
tytti
En ymmärrä vanhempia jotka eivät viitsi, kykene, jaksa vaikuttaa lapsiensa hampaisiin sen vertaa että ottaisivat tutin pois? Onko se sitten hienoa kun lapsen hampaat kasvavat kaarelle? Suoraan sanottuna moni vanhempi on tänäpäivänä hyvin laiska sieltä mennään mistä aita on matalin:(
 
vali vali
Mitäpä jos ap:kin antaa jokaisen hoitaa lapsensa niinkuin parhaaksi katsoo ;) Kuitenkaan hengenvaaraa tällä ei aiheuteta. Mutta tokihan ap:n kruunu nyt kiiltää kun itse hän on täydellinen :)
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no mun yks kaveri on syönyt tuttia 5 vuotiaaksi, ja ihan terveet hampaat on. Ja ajatteles, se lapsi on vielä hammaslääkärin poika! :)
no en todella usko tuota! itse hammashoitajana tiedän että 5 v asti tuttia syöneellä lapsella on pakostakin vinot hampaat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no mun yks kaveri on syönyt tuttia 5 vuotiaaksi, ja ihan terveet hampaat on. Ja ajatteles, se lapsi on vielä hammaslääkärin poika! :)
no en todella usko tuota! itse hammashoitajana tiedän että 5 v asti tuttia syöneellä lapsella on pakostakin vinot hampaat.
Täällä nyt kuka vaan voi väittää olevansa mitä tahansa. Mäkin olen tasavallan presidentti.
 
Viva
Entäs kun otin 1,5v tutin pois,mut tilalle alko imeä alahuulta kokoajan. Ei varmana hyväks tuokaan,mut hankalampi ottaa pois! Välil käyny mieles et ois pitäny antaa tuttia pitää pitempää ni ei ois tuota ehkä keksiny..
 
maisa
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no mun yks kaveri on syönyt tuttia 5 vuotiaaksi, ja ihan terveet hampaat on. Ja ajatteles, se lapsi on vielä hammaslääkärin poika! :)
no en todella usko tuota! itse hammashoitajana tiedän että 5 v asti tuttia syöneellä lapsella on pakostakin vinot hampaat.
no et oo sit kovin hyvä hoitaja.
mun veli söi tuttia vielä 6 vuotiaana, ei tietenkään kokoajan, mut aina kotona. ja ei kyllä oo tällä lääkärillä vinot hampaat......
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no mun yks kaveri on syönyt tuttia 5 vuotiaaksi, ja ihan terveet hampaat on. Ja ajatteles, se lapsi on vielä hammaslääkärin poika! :)
no en todella usko tuota! itse hammashoitajana tiedän että 5 v asti tuttia syöneellä lapsella on pakostakin vinot hampaat.
No se ei taas ole minun onglelmani. Usko tai älä. Niin se vain on. Mulla ei ole tarvetta keksiä täällä juttuja. :)
 
apua
Minä annan. :ashamed:

Ja olen ihan pulassa asian kanssa. Tyttö on ihan addiktoitunut tuttiinsa, ihan jatkuva ulvonta ja kitinä jos ei sitä saa. Päiväkodissa ei sitä tarvitse kuulemma oellenkaan. Yritin muutaman illan kotona pitää tytön erossa tutista, mutta lopulta en vaan jaksanut enää sitä jatkuvaa ulvomista - eikä jaksaneet naapuritkaan - joten annoin sen takaisin.

Tyttö täyttää kesällä kaksi - juuri samaan aikaan kun meille tulee vauva. Jos vauva imee tuttia, en voi mitenkään estää tyttöä syömästä tuttia myös. :( Siispä ajattelin että oliskohan syksy mahdollinen vieroitusajankohta?
 
Meidän tyttö 1v7kk syö vielä tuttia nukahtaessaan, hyi kun ollaan huonoja vanhempia!
Tarkoitus oli 2-vuotiaaksi mennessä vieroittaa nukahtamistutista.

Meillekin suuhygienisti sanoi että viimeistään kolmeen ikävuoteen mennessä kun vieroittaa niin ei pitäis olla hampaille haittaa!
 
äippä
Riippuu tilanteesta. Meillä tutti läks kun lapsi oli 2v ja pari viikkoo päälle. Ei pitäny ihan vielä silloin ku oli just muutto hässäkkää ja muuta mut jostain sain yhtäkkiset "voimat" ja tarmon siihen. Päätin et nyt lähtee tutti ja niin se lähti!
 
tessa
Meillä taas on noudatettu kaikkia mahdollisia hammaslääkärien ohjeita, on imetetty, otettu tutti pois viim 1,5v iässä, aloitettu nokkamukista juottamien ajoissa jne.
Silti tämä 12v poika on joutunut vedättämään muutaman rautahampaan pois suustaan ja raudat on sekä ala- että ylähampaissa.
Ei takaa tutittomuus yhtään mitään, myös perimällä on paljon osuutta asiaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tessa:
Meillä taas on noudatettu kaikkia mahdollisia hammaslääkärien ohjeita, on imetetty, otettu tutti pois viim 1,5v iässä, aloitettu nokkamukista juottamien ajoissa jne.
Silti tämä 12v poika on joutunut vedättämään muutaman rautahampaan pois suustaan ja raudat on sekä ala- että ylähampaissa.
Ei takaa tutittomuus yhtään mitään, myös perimällä on paljon osuutta asiaan.
Näin. Mulla tutittomalla on ollut oikomisia ja mun tuttia syöneellä ainakin vielä hienot hampaat joissa ei näy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
no en todella usko tuota! itse hammashoitajana tiedän että 5 v asti tuttia syöneellä lapsella on pakostakin vinot hampaat.
Tää ei kyllä ole totta mutta suuri riski on että tulee esim. avopurenta.
Olen tavannut aikamoiset ääripään tapaukset jossa yläasteikäiset sisarukset söivät tuttia päivittäin ja hammaskaari oli täysin tutin muotoon asettunut. Mikään maailman oikominen ei pysty tilannetta palauttamaan normaaliksi, jopa syöminen oli heille hankalaa kun ylä- ja alaetuhampaat eivät missään asennossa pääse kosketukseen.
 
vieras
Olen antanut syödä, esikoinen nukahti vajaassa viidessä minuutissa ja sen enempää sitä tuttia ei tarvittu. Olisi varmaan pitänyt syöttää enemmänkin, koska hänella on puremavikaa, joka on juuri päinvastainen kuin tuttia syöneillä. Kolmevuotiaana sitten lopetettiin tuo tutin käyttö.
 

Yhteistyössä