Antaisitko eskarilaisen olla neljään asti eskarissa, vaikka mahdollisuus hakea aikaisemmin. Teen gradua.

• Viestiketjun aloittaja Äiti pohtii onko huono
  • Ensimmäinen viesti
Äiti pohtii onko huono
joojoo. Turha kysyä täältä. Mutta haluan silti kysyä. Vein yhdeksäksi eskariin ja gradu pitäisi saada valmiiksi. On jo kiire. En silti malttaisi venyttää hoitopäivää.

"Jenis"
Ei kai eskari neljään asti kestä? Mutta gradun kirjoittaminen harvoin onnistuu siinä sivussa, eli toki lapsi on hoidossa silloin kun äiti opiskelee.

Oletan, että sun lapsella on silti huomattavasti lyhyemmät hoitopäivät kuin normi-työssäkäyvien lapsilla.

Äiti pohtii onko huono
Teen myös töitä jonkun verran. Kuitenkin usein lapsi viedään vasta yhdeksäksi ja hoitopäivä 6-7h. Eskari loppuu yhdeltä toki, mutta sitten alkaa ns. päiväkotiaika sen jälkeen.

"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti pohtii onko huono;28379900:
Teen myös töitä jonkun verran. Kuitenkin usein lapsi viedään vasta yhdeksäksi ja hoitopäivä 6-7h. Eskari loppuu yhdeltä toki, mutta sitten alkaa ns. päiväkotiaika sen jälkeen.
Enpä kantaisi tuosta huonoa omatuntoa. Opiskelu on toki vapaampaa kuin työnteko, mutta "työtä" yhtä lailla, ja siihen pitää saada keskittyä.

pkjw
Mä yritän saada oman graduni valmiiksi kesäkuun alkupuoleen mennessä ja kyllä mun kuopukseni (kohta 6v) on normaalin työpäivän ajan hoidossa. Kaksi isompaa lasta toki tulevat koulusta vähän aiemmin (6.luokkalainen ja 3.luokkalainen), mutta heidän kotona ollessaan saan gradua silti tehtyä. Ei mulla ole asian takia huono omatunto. Mun mielestäni se on ihanaa, että sitten voin ne arki-iltojen muutamat tunnit (klo 16-21) keskittyä kokonaan lapsiin (ja mieheenkin :D ).

"jep"
Jos teet gradua sen 13-16 välisen ajan (vaikka välillä pitäisit tarpeellisia lepotaukojakin), mikset pitäisi hoidossa? Lapsella on varmaan silloin joku pieni lepohetki, leikkiä kavereiden kanssa, välipala ja ulkoilua, ja neljältä haet kotiin. Tuon ikäiselle varmasti mukavampi vaihtoehto kuin se, että yrittäisit kirjoittaa hänen ollessaan kotona, ärsyyntyisit keskeyttelystä, etkä ehtisi tehdä lapsen kanssa mitään.

sdf
Minä teen useana päivänä etätöitä kotona ja periaatteessa voisin hakea eskarilaisen kotiin jo klo 12.30. Mutta, kun siitä työnteosta ei sitten tule mitään. Aina on jotakin kyselemässä tai valittamassa, kun ei oo kaveria jne. Parempi meille molemmille, että on hoidossa klo 16 asti.

Joskus kun yö on lapselle ollut oikein raskas ja uneton (kärsii atooppisesta ihosta ja kamalasta kutinasta), saa jäädä kotiin. Itse joudun sitten parsimaan työpäivää illalla pitempään, eikä sekään ole kenenkään etu.

Mutta mielestäni on tärkeää keskittyä kulloiseenkin asiaan täysillä, on se sitten työtä, opiskelua tai lapsen kanssa oloa. Itselle tulee huono omatunto, kun tiuskin lapselle, ettei saa häiritä. Parempi sen silloin on olla kavereitten kanssa leikkimässä päiväkodissa.

"miu"
Eihän klo 4 ole kovin myöhäinen ajankohta. Tosin en tajua miksi sitä gradua ei voisi tehdä vaikka lapsi on kotona? Käy ensin hakemassa vaikka vähän aikaisemmin ja jatka sitten gradun tekemistä.

"möks"
Nyt lopetat palstailun yms. korviketoiminnan ja keskityt graduun. Jos ei tekstiä synny kannatta ennemmin lukea lisää kuin roikkua täällä!

Ihan sama miten haet, riippuu ihan susta lapsesta ja hoitopaikasta, mikä on paras ratkaisu.

Yhteistyössä