Antaisitko ekaluokkalaisen katsoa South Park?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mrs hankey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mrs hankey

Vieras
Meillä 7v poika katsonut nyt pari jaksoa kai ja ihan onnessaan ohjelmasta nyt, itse olin ollut töissä kun oli katsonut ne jaksot ja siskoni oli antanut hänen katsoa häntä hoitaessa.
Äsken ohjelma alkoi ja lauloin tunnarinkin vanhasta muistista, poika katsoi mua pöllämystyneenä, kuinka sä voit tuon osata.. ehkä olen sitä katsonut 10 vuotta sitten jo..hassua kun lapset eivät tiedä että elämää oli jo ennen heitä, no nyt meni OT:ksi.

En ole tiukkapipo mutta ekaluokkalaiselle en näyttäisi piirrettynäkään kuinka heitellään haarukoita silmiin, tehdään pilaa idiooteista blondeista ja mennään vieraisiin/maksullisiin.

Ei se ole lastenohjelma. Meillä ekaluokkalainen ei kato Simpsoneitakaan. Saati sit Salkkareita :DD

Kun kerta telkkaria katotaan niin kyllä sieltä tulee kaikkea paljon parempaakin :)

no joo, oli viimeinen kerta kun tämä ekaluokkalainen katsoi, en muistanut itsekään että oli noin törkeä ohjelma, no itse olen sen verran juntti että mua se naurattaa edelleenki jonkin verran, mutta en silti halua noita asioita vielä lapseni maailmaan.
Poika nyt itkee kun sanoin että seuraavan kerran katsoo ohjelmaa kun iässä on kaksi numeroa, harmi tässä nyt vaan on se että tulee typerään aikaan enkä voi itse katsoa sitä kun lapset hereillä ;-D

Minusta se on poliittisesti hyvin tiedostava ohjelma ja mikä ettei voisi sitä käydä läpi samalla keskustellen, jos kerran niin mielettömästi kiinnostaa.

no joo, oli viimeinen kerta kun tämä ekaluokkalainen katsoi, en muistanut itsekään että oli noin törkeä ohjelma, no itse olen sen verran juntti että mua se naurattaa edelleenki jonkin verran, mutta en silti halua noita asioita vielä lapseni maailmaan.
Poika nyt itkee kun sanoin että seuraavan kerran katsoo ohjelmaa kun iässä on kaksi numeroa, harmi tässä nyt vaan on se että tulee typerään aikaan enkä voi itse katsoa sitä kun lapset hereillä ;-D

Netistä näkee ilmaiseksi, ilman tekstejä tosin ;)

En todellakaan.

South Park (SP) on yhdysvaltalainen kulttimaineen saavuttanut animaatiosarja, joka kertoo pienestä South Park -nimisestä kaupungista Coloradon osavaltiossa Yhdysvalloissa. Sarjan päähenkilöinä on neljä ala-asteikäistä poikaa: lihava ja kiroileva Eric Cartman, juutalaispoika Kyle Broflovski, lähes joka jaksossa kuoleva köyhän perheen lapsi Kenny McCormick sekä joukon henkisenä johtajana Stanley "Stan" Marsh. Vaikka sarja päällisin puolin näyttää keskittyvän lähinnä shokeeraamiseen, kiroiluun ja ala-arvoiseen alapää- ja kakkahuumoriin, on sen taustalla lähes aina syvempää sisältöä. South Parkin yksi piirteistä on julkisuuden henkilöiden ja ilmiöiden parodiointi, ja sarja yrittää provosoimalla tuoda esiin yhteiskunnan kipupisteitä ja tabuja, joista ei uskalleta puhua suoraan. Trey Parkerin ja Matt Stonen käsikirjoitukset korostavat aitoa suvaitsevaisuutta ja maalaisjärjen käyttöä.

http://194.86.21.5/elokuvahaku/EH1210.aspx?ID=419909&lcid=1035

Olethan tietoinen minkä "tasoinen" ohjelma on kyseessä? Jos sinua ei haittaa, että lapsesi katselee piirroshahmojen homostelua, raiskaamista, tappamista, kiroilua, niin anna lapsen ihmeessä katsella!

En anna vaikken sarjaa paljon tunnekaan. Millanen lie tuo Pasila? Sitä olis meidän ekaluokkalainen katsonu mutta laitoin telkun kiinni kun en tunne yhtään sitäkään sarjaa. Kiroilua kyllä taisi olla.

[QUOTE="vieras";23980498]Homostelua, iiik. :D
Syvästi toivon ettei sinulla ole lapsia tai että lapsistasi kasvaa sinua fiksumpia ja tiedostavampia.[/QUOTE]

Et ole tainnut itse katsoa kyseisen sarjan "homostelua"?

Minusta se on poliittisesti hyvin tiedostava ohjelma ja mikä ettei voisi sitä käydä läpi samalla keskustellen, jos kerran niin mielettömästi kiinnostaa.

Ja minusta sitä ei voi edes katsoa, ellei ole riittävästi taustatietoa amerikkalaisesta yhteiskunnasta ja kriittisyyttä ja kykyä analysoida ohjelman sanomaa ja keinoja. Eli tuskinpa antaisin 7-vuotiaan katsella... en itse jaksaisi olla jatkuvasti selventämässä.