Antaisitko alaikäiselle tyttärellesi `luvan`harrastaa seksiä miehen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja äiti myös
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja !!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja sleepless:
16v. nuori nainen? Teinihän se on vielä. 20+ on nuori nainen.
No se onkin mun mielipide. En mä ainakaan 16-vuotiaan mikään lapsi ollut.
Juu, jokainen 16 vuotias on omasta mielestään aikuinen.
No olen kyllä edelleen samaa mieltä, että en mä silloon enää mikään lapsi ollut.
Ehkä sä oot vieläkin henkisesti 16. Huumekoira ei puhunut susta tai muiden elämästä mitään, sanoi vain mielipiteensä ettei 16-vuotiaan tarttis seksiä harrastaa, ja sä käänsit sen ihan plörinäks. Ärsyttävää tollanen jankkaus!
Diipadaapa ja mä en taaskaan saisi sanoa mun mielipidettä. Pitääs vain nuolla toisten perseitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja realmerkku78:
No, sanotaanko vaikka, että tuskin minulta kysyttäisi. En itsekään lupia paljon kysellyt, kun aivan liian nuorena hommailtiin omppuviinin jälkimainingeissa yhden kaverin LEIKKIMÖKIN lattialla.. :snotty:
Mä sentään tein tämän selvinpäin seurustelukumppanin kanssa. Niin ja ehkääsystä huolehdittiin.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Diipadaapa ja mä en taaskaan saisi sanoa mun mielipidettä. Pitääs vain nuolla toisten perseitä.
No mielestäni et saa, kerran muutkaan ei saa. Miksi erottelet muiden mielipiteet joksikin muuksi kuin mielipiteiksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja realmerkku78:
No, sanotaanko vaikka, että tuskin minulta kysyttäisi. En itsekään lupia paljon kysellyt, kun aivan liian nuorena hommailtiin omppuviinin jälkimainingeissa yhden kaverin LEIKKIMÖKIN lattialla.. :snotty:
Mä sentään tein tämän selvinpäin seurustelukumppanin kanssa. Niin ja ehkääsystä huolehdittiin.
Kuten myös :)
 
Minultahan ei siihen lupaa kysytä.. Mutta kyllä uskon että asian hyväksyisin, että lapseni 16-17 vuotiaana harrastaisi seksiä. Toivon, että meidän välit on sellaiset silloinkin, että ehkäisyasioista sekä seksistä, raskaudesta ym. voidaan puhua avoimesti ja luottamuksella.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Diipadaapa ja mä en taaskaan saisi sanoa mun mielipidettä. Pitääs vain nuolla toisten perseitä.
No mielestäni et saa, kerran muutkaan ei saa. Miksi erottelet muiden mielipiteet joksikin muuksi kuin mielipiteiksi?
Missä mä olen kieltänyt muitten mielipiteet?
Kirjoitinko tuossa niin, että kielsit?

En. Sinä takerruit HK:n omaan hlökohtaiseen mielipiteeseensä ja ajatukseensa omasta alaikäisestä tyttärestä ja seksistä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Diipadaapa ja mä en taaskaan saisi sanoa mun mielipidettä. Pitääs vain nuolla toisten perseitä.
No mielestäni et saa, kerran muutkaan ei saa. Miksi erottelet muiden mielipiteet joksikin muuksi kuin mielipiteiksi?
Missä mä olen kieltänyt muitten mielipiteet?
Kirjoitinko tuossa niin, että kielsit?

En. Sinä takerruit HK:n omaan hlökohtaiseen mielipiteeseensä ja ajatukseensa omasta alaikäisestä tyttärestä ja seksistä..
Niin ja mä kerroon, että mä olin alaikääsenä valmis seksiin, mutta sehän ei käynyt Huumekoiralla eikä vissiin sullekaan...Ihan lain puitteissa on tapahtunut asiat, 16v. on se suojaikä.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Diipadaapa ja mä en taaskaan saisi sanoa mun mielipidettä. Pitääs vain nuolla toisten perseitä.
No mielestäni et saa, kerran muutkaan ei saa. Miksi erottelet muiden mielipiteet joksikin muuksi kuin mielipiteiksi?
Missä mä olen kieltänyt muitten mielipiteet?
Kirjoitinko tuossa niin, että kielsit?

En. Sinä takerruit HK:n omaan hlökohtaiseen mielipiteeseensä ja ajatukseensa omasta alaikäisestä tyttärestä ja seksistä..
Niin ja mä kerroon, että mä olin alaikääsenä valmis seksiin, mutta sehän ei käynyt Huumekoiralla eikä vissiin sullekaan...Ihan lain puitteissa on tapahtunut asiat, 16v. on se suojaikä.
Piti uudestaan lukea ja okuläärikauppaan vissiin taas mentävä, kun en löydä kohtaa, jossa HK tai minä olisin kiinnostunut siun seksinaloitusiästäsi. Sinä itsehän se HK:lle aloit kommentoimaan, kun hän ei suvaitse alaikäisten seksiä. Tarkalleen ottaen, hän heitti vastakysymyksen, että miksi seksin pitäisi kuulua alaikäiselle. Jos olisit halunnut rakentavasti asiasta keskustella, olisit voinut yleisellä tasolla alkaa vaihelemaan ajatuksia ja erityisesti hyvällä asenteella.

Minun puolesta harrastakoot seksiä kuka milloinkin. Veikkaan, että samaa mietlä on myös HK. Mielipiteitä saa olla, mutta ne ei poista mennyttä, eikä estä tulevaa.
 
iu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En minä sitäkään hyväksyisi että alaikäinen tyttäreni harrastaisi seksiä alaikäisen pojan kanssa.
Täsmentäisitkö, mitä tarkoitat tuolla alaikäisellä? Alle suojaikärajan oleva nuori/lapsi (eli max. 15-v) vai alle 18-vuotias?

 
Voi Scarlett taas... :D

Mutta itse kysymykseen en osaa sanoa. Riippuu tietty tyttärestä ja siitä kumppanistakin. Mutta jos siis tyttö on 16v täyttänyt ja seurustelukumppani siinä samaa ikää (16-18v), molemmat fiksuja tyyppejä ja tuntevat vastuunsa niin ei kai minulla olisi siihen mitään sanomista. Kuten jo muut ovat todenneetkin, parempi vastuullisesti ehkäisyn kanssa tuossa vaiheessa kun vähän myöhemmin ilman ehkäisyä.
 
ällö
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
No en. Miksi seksin pitäisi kuulua ala-ikäiselle?
No jaa kyllä mä ainakin 16-vuotiaana olin valmis. En todellakaan halunnut odottaa täysikääseksi asti.
Et sä sen ikäsenä varmaan ois kuitenkaan ollut valmis mahdolliseen raskauteen.
Hyvin teilaat nuoret äidit sieltä uskon norsunluutornistasi taas. Hyi.
 
v
Jos se mun luvasta olisi kiinni, niin sanoisin että täysi-ikäisenä vasta. Tyypillisesti kyllä äiti saa tietää vasta jälkeenpäin jos silloinkaan, niin yrittäisin olla näyttämättä kovin pettyneeltä tai olla syyllistämättä.
 
piipi
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ei hitto tätä palstaa... suurin osa mammoista oikeen hyväksyy alaikäsen seksin harrastamisen... ei oo ihme että teiniraskauksia on paljon.

en antais miekään alaikäsen tyttäreni maata miehen kanssa. mieheksi mie sanon miespuolisia jotka on yli 21. ihan samaa mieltä olen huumekoiran kanssa tästä asiasta.
Ehhhehheh. Minä harrastin seksiä ensimmäisen kerran 15 vuotiaana (poikakaverini oli saman ikäinen), tiesimme riskit että emme olisi valmiita vanhemmiksi, mutta käytimme tuplaehkäisyä pitkään. Eli minä söin pillereitä, ja lisäksi kondomi. Vaikka aikuisiällä olenkin ollut huomattavasti vastuuntunnottomampi suhteissani, esikoiseni sain vasta 32 vuotiaana. Eli ei nuorena aloitettu seksielämä tarkoita teiniraskauksia tai hyväksikäytetyksi joutumista. Vanhemmilla on vastuu opastaa lapsiaan tekemään itse hyviä valintoja. Seksin totaalinen kieltäminen voi usein aiheuttaa enemmän ongelmia.

 
vierailija
Ehhhehheh. Minä harrastin seksiä ensimmäisen kerran 15 vuotiaana (poikakaverini oli saman ikäinen), tiesimme riskit että emme olisi valmiita vanhemmiksi, mutta käytimme tuplaehkäisyä pitkään. Eli minä söin pillereitä, ja lisäksi kondomi. Vaikka aikuisiällä olenkin ollut huomattavasti vastuuntunnottomampi suhteissani, esikoiseni sain vasta 32 vuotiaana. Eli ei nuorena aloitettu seksielämä tarkoita teiniraskauksia tai hyväksikäytetyksi joutumista. Vanhemmilla on vastuu opastaa lapsiaan tekemään itse hyviä valintoja. Seksin totaalinen kieltäminen voi usein aiheuttaa enemmän ongelmia.
 

Yhteistyössä