Antaisitko 16V

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
Vastaus kaikkiin on tiukka ei.

Edes sitä juhlien onnittelumaljaa en salli. Sitä ehtii kyllä maistelemaan sitten kun on täysi-ikäinen.
Puhukaa tekopyhyydestä mitä puhutte, mutta mä en ymmärrä vanhempia jotka antaa lapsilleen viinaa ja antaa vetää röökiä. Puhumattakaan siitä, jos joku valopää sallii huumeidenkäytön :/
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Mietityttää kyllä tuo ehdottomasti ei ihmisillä. Täytyykö teidän lapsenne olla täysi-ikäinen ennenkuin saa esim. juoda onnittelumaljan häissä?
Juu kyllä ja enpä ole tekopyhä pienten äiti kuten tuossa joku ystävällisesti kuvasi vaan mulla on 16v sekä 14v ja pitää olla täysi-ikäinen jotta voi nostaa ALKO pitoisen onnittelumaljan. Häissä toki on aina varattu myös alkoholiton vaihtoehto onnittelujuomissa alaikäisiä varten =)
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Vastaus kaikkiin on tiukka ei.

Edes sitä juhlien onnittelumaljaa en salli. Sitä ehtii kyllä maistelemaan sitten kun on täysi-ikäinen.
Puhukaa tekopyhyydestä mitä puhutte, mutta mä en ymmärrä vanhempia jotka antaa lapsilleen viinaa ja antaa vetää röökiä. Puhumattakaan siitä, jos joku valopää sallii huumeidenkäytön :/
Samaa mieltä. Koska me ollaan miehen kanssa alkoholin suhteen absolutisteja, meillä on varmaan kaksi vaihtoehtoa: joko tyttö ryhtyy itsekin absolutistiksi tai sitten vetää ensimmäiset kännit 12-vuotiaana,kun aihe kiehtoo liikaa. No, toivottavasti saadaan se aivopestyä siihen, ettei viinaa tarvitse mihinkään. Ja jos ei ryhdy absolutistiksi, niin toivottavasti oppii käyttämään alkoholia kohtuudella.

Me ei tulla sallimaan mitään ap:n mainitsemista asioista, kun lapsi on alaikäinen. Täysi-ikäisenä voi tietysti tehdä mitä haluaa, mutta toivottavasti sillä olis silloinkin vielä järki tallella.
 
äitix
Juoda oluen. Senhän tuonikäinen tekee jokatapauksessa. Useimmiten. Muut kohdat tietysti ehdottomasti ei. Mutta kysynpä vaan, kysyvätkö kakarat vanhemmilta näihin asioihin erikseen lupaa? :LOL:
 
lähes kaikkea voivat kokeilla ilman mun lupaa mutta mutta.
tupakka:ei oo röökiä talos niin vaikea antaa maistaa
kannabis ja heroiini :ei
olut:yks pullo joo vaikkei oluttakaan tässä talos ole kun se on helvetin pahaa
viinaa: siihen voinee odottaa pari vuotta

tuossa just muksu kertoi kuinka yli puolet luokan tytöistä alkoivat polttaa tupakkaa mennessään 7lk et loppupeleis vanhemmat ei sitä tiedä kovinkaan mones tapaukses jos ei suoraan jää kii
 
Mietin vaan
Jaa-a, tuopakkaa olis varmaan annettava maistaa kun poltan itsekin mutta kun alkoholia meillä ei käytetä eikä huumeita niin luultavasti niihin tulisi aika jyrkkä ei.
 
ritva
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Polttaa tupakkaa?
Polttaa kannabista?
Maistaa viinaa?
Juoda oluen?
Kokeilla heroiinia?
Juoda oluen tai maistaa viinaa; Toki.

Tupakka on yltiötyperää ja kaikki huumeet erittäin vahvasti laittomia, joten ei niitä.
Toisaalta kyllä minä 16v kanssa kävin keskusteluja kannabiksen ja vahvojen huumeiden eroistakin
 
Polttaa tupakkaa? No jos polttaa niin polttaa ja tulee polttamaan vaikka kuinka yrittäisin estää. se on ihan karvas totuus se. Tokikaan en haluaisi et polttais. Ja vaikka hävittäisin tupakat kotoota aina kun löydän niin sitä tupakkaa saa sit muualta. Näin kävi myös omalla kohdalla. Omat vanhempani ymmärsi sen kun jäin kiinni. juteltiin tupakasta ja sen haitoista ja mitä aiheuttaa mut sain polttaa kotona jos oli tarve. kehtasin röökata ekan kerran vanhempieni edessä noin 20v:na.
Polttaa kannabista? No en.. se typerryttää.
Maistaa viinaa? Maistaa saa.. mut huom MAISTAA!
Juoda oluen?saa juoda vaikka saunaoluen. Ekat kännit voi sit jos pitää nii riipasta kotona eikä kylillä. ja meillä ei juoda alkoa kotona muutakuin saunaoluen verran ajoittain.
Kokeilla heroiinia? no herskan voi jättää kokonaan välistä.

 
kaikkiin en, ja onneks mun ei tarvitse tuollaista edes miettiä, tuo 16v kun on (ainakin vielä ) kaikkea noita vastaan niin aukottomasti.
tuosta 12v en tiedä vielä, sillä ei ole vielä mitään mielipidettä noista, joten saa nähdä miten se sitten muutaman vuoden päästä niihin alkaa suhtautumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
kaikkiin en, ja onneks mun ei tarvitse tuollaista edes miettiä, tuo 16v kun on (ainakin vielä ) kaikkea noita vastaan niin aukottomasti.
tuosta 12v en tiedä vielä, sillä ei ole vielä mitään mielipidettä noista, joten saa nähdä miten se sitten muutaman vuoden päästä niihin alkaa suhtautumaan.
Tuo on hyvä, että se ajatus on nuoressa itsessään. Meillä on samoin nyt 15-vuotiaan kanssa, ei ole halunnut edes maistaa viiniäkään, ei tietty tarvikaan. Nuorempi veli on toista maata, maistaisi mitä vaan, jos annettaisiin, siis kotona. Mutta tietääkseni ei vielä ole juurikaan tehnyt kokeiluja. Tosin on kertonut kavereista, jotka ovat kokeilleet yhtä sun toista ja ainahan se on olemassa mahdollisuus, että samaa on tehnyt hänkin. Me emme tupakoi itse, joten olisi aika kaukaa haettu ajatus, että tarjoaisimme tupakointimahdollisuutta alaikäisille lapsillemme.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitix:
Juoda oluen. Senhän tuonikäinen tekee jokatapauksessa. Useimmiten. Muut kohdat tietysti ehdottomasti ei. Mutta kysynpä vaan, kysyvätkö kakarat vanhemmilta näihin asioihin erikseen lupaa? :LOL:

Ei kysy. Mutta jos esim. omani haluavat tupakoida, saavat sen tehdä multa piilossa ja varsinkin kotona tulee olemaan ehdoton kielto alaikäisten tupakoinnille. Huumeisiin ja alkoholiinkin on mun kanta ehdoton ei. Mutta en tiedä voisinko antaa juoda esim. alkumaljan

:/
 

Yhteistyössä