antaisitko 16 vuiotiaan tytön yöpyä poikaystävän luona

"vieras"
Minulla ei ole tytärtä, mutta poika on saanut olla tyttöystävän luona yötä nyt tämän vuoden alusta asti, ovat seurustelleet viime syksystä. Yhdessä tytön vanhempien kanssa sovittiin pelisäännöt. Ja nyt tyttö on ollut myös meillä yötä. Ihan hyvä järjestely, hyvä että viihtyvät toistensa kodeissa.
 
"isipappa"
Isipapan esikoislikka taisi olla 15 kun jossain tapahtumassa tapasi pojan johon tykästyi. Tosin etäisyyttä taisi olla noin 600km, joten milloin poika tuli käymään, niin ei siinä oikein voinut sanoa, että lähdehän yöksi kotiin.

Ovat nyt vissiin neljä vuotta seurustelleet. Tyttäreni mahdollinen seksielämä on ihan hänen oma asiansa, josta hän ei ole isipapalle millään muotoa tilivelvollinen.
 
naama
Meillä aikanaan asia ratkaistiin niin, että äitini ei päästänyt mua pojan luo yöksi, mutta poika sai tulla meille.. olin 15v. ja höpsis, kyllähän me siltikin jotain pikkukivaa keksittiin.. Joten kyllä mä varmaan antaisin, varsinkin jos rehellisesti kysyy lupaa ja kertoo, että sinne on menossa eikä mitään "satuiluja".
 
"vieras"
En. En mahdollista sitä, että joutuu tilanteeseen, jota mahdollisesti myöhemmin katuu. Tiedän, että voisivat paneskella sitten jossain muualla, mut se tapahtuu sitten ilman minun mahdollistamistani.
 
"sipsi"
[QUOTE="vieras";28556293]En. En mahdollista sitä, että joutuu tilanteeseen, jota mahdollisesti myöhemmin katuu. Tiedän, että voisivat paneskella sitten jossain muualla, mut se tapahtuu sitten ilman minun mahdollistamistani.[/QUOTE]

Erikoinen ajattelutapa... En osaa kyllä muuta todeta :)

Alkuperäiseen kysymykseen: antaisin yöpyä, jos kyseessä tosiaan poikaystävä. Meillä saisi yöpyä myös, edellyttäen, että olisin poikaan tutustunut ja seurustelua jo jonkin aikaa takana. Yhden illan juttuja en antaisi kotiin tuoda, ja toivon, ettei niitä tuossa iässä olisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
iu
Tytär sai mennä poikaystävänsä luo yökylään, kun oli täyttänyt 16. Toki puhuimme asiasta myös pojan äidin kanssa. (Ei mun lapsi tosin saanut mennä minnekään yöksi jos asiasta ei ollut sovittu huoltajan kanssa.)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28556293]En. En mahdollista sitä, että joutuu tilanteeseen, jota mahdollisesti myöhemmin katuu. Tiedän, että voisivat paneskella sitten jossain muualla, mut se tapahtuu sitten ilman minun mahdollistamistani.[/QUOTE]

Näin minäkin ajattelen.
 
"vierailulla"
Kyllä varmasti antaisin mennä, ja ehkäisystä puhuttaisiin. Itsellä oli kotona tiukka kuri ja tiukat säännöt, lopputulos olikin sitten se että se kapina iski kovalla voimalla. Eli mitä enemmän kiellettiin sitä enemmän tuli kapinoitua vastaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vierailulla";28557412]Kyllä varmasti antaisin mennä, ja ehkäisystä puhuttaisiin. Itsellä oli kotona tiukka kuri ja tiukat säännöt, lopputulos olikin sitten se että se kapina iski kovalla voimalla. Eli mitä enemmän kiellettiin sitä enemmän tuli kapinoitua vastaan.[/QUOTE]

Tää on tää tyypillinen syy olla asettamatta rajoja. En mä noin tehnyt. Mä tiesin että vanhemmat ajattelee mun parasta ja uskon, että omakin lapsi on niin fiksu, että tajuaa miksi tuollainen sääntö.
Riippuu siitä miten niitä sääntöjä asetetaan, ja kuinka sitä kuria pidetään, että onnistutaan saamaan keskustelu sille tasolle ettei mitään kapinaa tarvita, vaan nuori tajuaa, että kaikkea ei tarvitse heti kokeilla ensimmäisen vastaantulijan kanssa ja että myöhemminkin ehtii.

Hitto, jos mun vanhemmat olis näyttänyt vihreää valoa sille, että alan yöpymään jonku paikallisen pikkukaupungin pojan kanssa niin olisin ollu pettynyt niihin.
Kaverit sai hiljaiset luvat ja kyllähän sitä vaihtoa sitten myöhemmin tapahtuikin kun oltiin alkuun päästy. Olihan se ihan naurettavaa ja olen varma ettei kukaan siitä mitenkään ylpeä ole. :) Mä olen erittäin tyytyväinen valintaani.
 
Antaisin, jos tuntisin pojan ja vanhempansa.
Ehkäisystä ja muusta seksiin liittyvästä muistuttaisin varmaan jälleen. Varsinaiset ehkäisyvalistukset ja seksistä&seksuaalisuudesta puhumiset ois toivottavasti tuossa vaiheessa jo käyty läpi.
 
Millipidetär
Antaisin, en mä yhdyntää voisi estää mitenkään estää, itsekin tuossa iässä tehnyt sitä vaikka pyörävarastossa :D
Ehkäisystä toki puhuisin ja auttaisin sellaisen hommaamaan.
 
"vieras"
voi että mua ahdisti 16-vuotiaana se, että sekä mun että pojan vanhemmat muistuttelivat ehkäisystä. Me kun emme harrastaneet seksiä mutta kaikki olettivat ihan muuta :|
 
Sh
Aloin seurustella 16veenä,heti olimme toistemme luona yötä (välimatkat takia). Meni kuitenkin puoli vuotta ennen kk harrastettiin seksiä ihan niinku oikeesti. Ennemminkin oltiin ihmeissämme ehkäisymuistutteluista kun se ei varsinaisesti ajankohtaista edes ollut... Päästäisin omat nuoreni yökylään. Voi sitä tehdä muuallakin, kuten kaveri poikaystävänsä kanssa lintsasi koulusta pari tuntia keskellä päivää että pääsivät testaamaan :D
 
kdslö
Kuinkas monella on täällä on 16 vuotiata lapsia? Kyllähän sitä on helppo sanoa, että ei päästä yöksi ja ehdottoman tiukka kuri näissä asioissa, jos lapset on vaikka alle kouluikäisiä tai ala-aste ikäisiä. Mutta kun ne lapset kasvaa ja vanhemmat siinä mukana, sitä on tuossa iässä opittava antamaan sitä löysääkin jossain vaiheessa. Mielipiteet ja asenteet muuttuu.
Ja seksuaalisuushan on aivan normaali ja ihana asia, kun osapuolet ovat tasavertaisia ja molemmat suostuvaisia sitä harrastamaan.
 
5rt6
Toivoisin että 15-16-vuotiaana tyttärellä (samaa toivon toki pojaltakin) olisi sen verran tietoa ja järkeä että tietää itse mitä tekee, eikä ajaudu sellaiseen tilanteeseen jota katuu myöhemmin pitkään. Enpä edes usko että voisin yöpymistä estää jos nuoret niin ovat tuossa iässä päätäneet.
 
"vieras"
Mulla on 14v tytär ja hmm...riippuu niin monesta asiasta...mut jos poika olis kunnollinen, olisivat seurustelleet jo jonkun aikaa ja tietäisin, että oikeesti menee sinne pojan kotiin ja myös hänen vanhemmilleen olis ok, niin kyllä kai mä antaisin mennä....en tiiä...
 

Yhteistyössä