Antaisitko 12v lapsesi "seurustella"? Vai mitä tekisit jos olisi ihastunut ja ihastus olisi molemminpuolista!? =/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
No niin. Tällainen tilanne siis meillä näin kevään kunniaksi.
Meidän juuri 12v täyttänyt tyttö on sitten ihastunut erääseen juuri 13v täyttäneeseen poikaan. Jeps. No tämä poika oli tytölleni lähettänyt tekstarin jossa luki että "olet ihana ja oot aina mun mielessä! voitasko alkaa olee?"
Tyttöni vaivautuneen hihityksen kera kertoi asiasta minulle ja vaikka tilanne on kiusallinen niin tahtois nyt sitten alkaa oleen... =/ Sanoin että ton ikäiset lapset ei kyllä seurustele. Tyttö oli sitä mieltä ettei se olekaan mitään seurustelua vaan ihan vaan olemista eli vietetään aikaa yhdessä jne.

Mun tytöllä on jo kuukautisetkin alkaneet, joten ihan tosiaan en mitään oikeaa seurustelua toivoisi. Enkä tietty muutenkaan mutta tässähän saisi periaatteessa pelätä raskauttakin ja vaikka mitä. Tyttö kyllä vakuutti että mikään "sellainen" ei kyllä kävis mielessäkään, hyi ja yök kuulemma (siis seksi). Kuulemma hänen luokallaan yksi toinenkin tyttö jo omaa "poikakaverin" jonka kanssa "on".

Olen aika ihmeissäni että mitä tämä oleminen nyt sitten tarkalleen on. Tai kuulemma se on vaan oleilua mutta mihin se voi edetä????

No ei kait sitä nuoria ihastuneita voi kieltääkään toistensa seurassa olemasta, mut...??? =/
Samaan aikaan tietty suloista mutta sit se toinen puoli...

Omassa nuoruudessa me lähes kaikki jo "alettiin oleen" jonkun kanssa. Se oli hitaiden tanssimista kotibileissä (vanhemmat paikalla ja pullon pyöritystä -tyyppinen ohjelma). Vapaa-ajalla nähtiin ja käsi kädessä käveltiin. Pusuja saatettiin vaihtaa. Ihan niin vallan viatonta. Voihan se olla jotain muutakin jo tuossa iässä, mutta itse en älyäisi pelätä. Jotenkin se on tuossa vaiheessa sitä seurustelun harjoittelua tavallaan.

Tietenkin annat "seurustella". Sitähän se alkaa olemaan tuosta iästä lähtien enkä minä koskaan vanhemmiltani ainakaan mitään lupia seurusteluihini kysellyt. Tottakai vanhemmat voivat rajoittaa tapaamisia niin halutessaan mutten itse näe siinä mitään järkeä jos poikakin on kerran kelpo kansalainen :heart:

Anna nuorten nauttia ihastuksistaan :flower:

Tietenkin annat "seurustella". Sitähän se alkaa olemaan tuosta iästä lähtien enkä minä koskaan vanhemmiltani ainakaan mitään lupia seurusteluihini kysellyt. Tottakai vanhemmat voivat rajoittaa tapaamisia niin halutessaan mutten itse näe siinä mitään järkeä jos poikakin on kerran kelpo kansalainen :heart:

Anna nuorten nauttia ihastuksistaan :flower:

Itse asiassa poika ei minusta ole ihan kunnon kansalainen... Hengailee aika paljon kaupungilla iltaisin (itse en oman tyttöni antaisi niin tehdä!!!), on ainakin aiempien vuosien kuulemieni juttujen perusteella usein läksyt tekemättä ja kulkee t-paita päällä +3 asteen "kevätsäässä" ulkona. Tyttönikin on aiemmin tämän pojan tekemisiä kauhistellut (meillä on tytön isoveli tuon pojan kanssa samalla luokalla), mutta kummasti on nyt sitten ääni kellossa muuttunut, että näin...!

Jos voit luottaa, ja tyttö on avoin kertomaan asioista niin mikäs siinä.
Levollisempaahan se kai olisi jos olisivat isommalla porukalla, mutta mikäpäs siinä jos leffassa tahtovat kaksinkin käydä.

Olisi hyvä sinunkin tutustua poikaan.

meillä lapset vielä niin nuoria että näitä hetkiä odotellessa:D

[QUOTE="Carelia";28177530]Pyydä tuomaan poika kylään? Jos mukava ja ihan ok kaveri, niin anna "seurustella". Mut pidä huolta, et ne tykkää notkua teillä...[/QUOTE]

Tiedän tämän pojan kyllä... Onhan hän ihan mukava ja suloinen, mutta villi kuin mikä ollut pienestä pitäen. No kieltämättä tyttönikin on sieltä vilkkaammasta päästä, mutta kuitenkin järkevä tyttö. ;)

Voin toki pyytää kylään nytkin vielä, nyt kun katson takuulla tuota poikaa ihan eri silmin kuin ennen! :D

Ihanaa, että omat eivät ole osoittaneet ihastumistaan lapsina! 12 vuotiaalle on liian varhaista alkaa mitenkään "oleen".

Ei voi verrata omia aikoja nykyaikaan, koska monille ei riitä mikään ihastunut toisen katselu ja kädestä pitäminen. Mutta tietysti jos haluaa lapsenlapsia lapselleen... Kyllä aikuisen kuuluu laittaa jarruja ja tosiaan huolehtia että seksi ei kuulu lapsen elämään!

Itse asiassa poika ei minusta ole ihan kunnon kansalainen... Hengailee aika paljon kaupungilla iltaisin (itse en oman tyttöni antaisi niin tehdä!!!), on ainakin aiempien vuosien kuulemieni juttujen perusteella usein läksyt tekemättä ja kulkee t-paita päällä +3 asteen "kevätsäässä" ulkona. Tyttönikin on aiemmin tämän pojan tekemisiä kauhistellut (meillä on tytön isoveli tuon pojan kanssa samalla luokalla), mutta kummasti on nyt sitten ääni kellossa muuttunut, että näin...!

Veikkaan että on hyvin tyypillinen poika ikäisekseen myös. Itse ainakin tykkäsin vähän "villeimmistä" pojista. Jos voit luottaa tyttöön ja sinulla on hyvä suhde hänen kanssaan niin en olisi huolissani.
Itsekin "hengailin" paljon kaupungilla ja pidin "pahoista pojista" mutta pidin järjen kuitenkin omassa päässäni. Luottamusta vain kehiin :heart:

Kiitos ajatuksistanne... :)
Juu, eipä sitä kait sentään sydäntä ole kieltää moista ja onhan se suloista olla ihastunut ja saada jakaa se ihastus vielä. Kovin kyllä ovat nuoria!! :D Itse olin niin ujo, että vielä yläasteellakaan en uskaltanut pojille kuin varovasti hymyillä, en tosiaankaan olisi tuossa iässä vielä rohjennut "seukata". Taisi kyllä jotkut niin tehdä jo omassa nuoruudessa, mutta ei kukaan meidän kilttien heppatyttöjen porukasta. ;)

• Tykkää
Reactions: Niispuneiti
Mulla on 12v poika, joka vielä selkeästi lapsi.

Antaisin seurustella päiväsaikaan, mutta en päästäisi minnekään yökylään.

Mitä sellaista voi tapahtua yöllä, mitä ei missään nimessä voisi tapahtua päivällä? Muistan vaan omalta kohdaltani, että seksiin riitti se että isä haki äidin töistä ja siihen meni aikaa alle puoli tuntia.

Mulla oli 12-vuotiaana eka poikaystävä. Tanssittiin koulun diskossa hitaita, käytiin vissiin kerran elokuvissa, hengailtiin yhdessä mut toisaalta myös isommassa porukassa. Ihan viatonta pussailua, ei tullut edes mieleen mitkään seksihommat vielä.

Tottakai antaisin, en ymmärrä mitä ihmeellistä tossa on. Mun omat lapset vielä pieniä mutta esim siskon pojat ovat 13 ja 10 ja molemmat on kyllä "seurustellu" useemmankin kerran jo eli juurikin tätä "olemista". Musta ihan outo ajatus et vanhempi kieltäis tälläsen, ymmärtäisin siinä vaiheessa jos poika paljon vanhempi tai joku huumehörhö mut muuten, miks ei antais??? eikai sen ikänen nykypäivänä edes oo mitenkään erityisen nuori seurustelemaan, itekin oon sen ikäsenä seurustellu niinkun moni muukin kaveri ja se on just sitä käsi kädessä olemista ja pussailua, aika harvalla tossa vaiheessa oikeesti vielä seksi kuuluu siihen.

Tästä tuleekin sitten mieleen Facebookin Äitylit-ryhmässä ollut gallup siitä minkä ikäisenä kukin menetti neitsyyden, ja varmaan kolmasosa porukasta vastasi 13-14-vuotiaana.

[QUOTE="vieras";28178054]Tästä tuleekin sitten mieleen Facebookin Äitylit-ryhmässä ollut gallup siitä minkä ikäisenä kukin menetti neitsyyden, ja varmaan kolmasosa porukasta vastasi 13-14-vuotiaana.[/QUOTE]

13 ja 14 ei ole sama kuin 12. Nuoria toki hekin ja varmasti liiankin nuoria seksiin mutta ei näitä asioita vain vanhemmat voi estää jos haluavat nuorillensa mahdollisimman normaalin elämän. Nuoret itse päättävät mitä tekevät ja meidän vanhempien tehtävä on säilyttää luottamus ja tuoda tieto.

13 ja 14 ei ole sama kuin 12. Nuoria toki hekin ja varmasti liiankin nuoria seksiin mutta ei näitä asioita vain vanhemmat voi estää jos haluavat nuorillensa mahdollisimman normaalin elämän. Nuoret itse päättävät mitä tekevät ja meidän vanhempien tehtävä on säilyttää luottamus ja tuoda tieto.

Mutta tarvitseeko olla liian sinisilmäinenkään, että "nehän on vasta 12-vuotiaita, ei ne tee muuta kuin pitää kädestä kiinni, annetaan vaan Liisan mennä Pekan luo yökylään".

[QUOTE="jaa";28178118]tuskin multa kysyttäis
seksi kuuluu mun mielestä aikuisille, eli yli 20v[/QUOTE]

LOL! Kaikki, ihan kaikki tytöt, joiden kanssa olen rakastellut, ovat aloittaneet seksin noin kuusivuotiaana.

Ei lapsen kuulu opetella yksin, vaan aikuisen kanssa. Ei seksi ole poikkeus. Miksi olisi? Osaatko perustella. Et.

[QUOTE="vieras";28178134]Mutta tarvitseeko olla liian sinisilmäinenkään, että "nehän on vasta 12-vuotiaita, ei ne tee muuta kuin pitää kädestä kiinni, annetaan vaan Liisan mennä Pekan luo yökylään".[/QUOTE]

Tässä ei käsittääkseni ollut kyse yökyläilystä vaan "hengailusta" yhdessä? Sitä minä en lähtisi kieltämään missään tapauksessa.

Yhteistyössä