ansiosidonnaisesta hoitovapaan jälkeen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Potkut :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Potkut :(

Vieras
Tietääkö joku miten menee? Olen vakipaikassa ja äitiys-vanhempain-kotihoidontuella viimeiset 5,5v. (2lasta) Palatessani töihin odotti irtisanomispaperit :/ Olenko oikeutettu saamaan ansiosidonnaista päivärahaa kuulun liittoon ja kaikki siltä osin kunnossa. Mietin vain kun en ole ollut viimeisen 28kk työelämässä (yksi ehdoista) Miten tämä menee?

No jos se työssäoloehto on täyttynyt ennen äitiys-yms. vapaita niin ei pitäis kai olla ongelmaa saada päivärahaa. Tarkasteluaikaa pidennetään hyvästä syystä ja käsittääkseni nimenomaan äitiys- yms. viralliset vapaat kuuluvat näihin syihin.

Tietääkö joku miten menee? Olen vakipaikassa ja äitiys-vanhempain-kotihoidontuella viimeiset 5,5v. (2lasta) Palatessani töihin odotti irtisanomispaperit :/ Olenko oikeutettu saamaan ansiosidonnaista päivärahaa kuulun liittoon ja kaikki siltä osin kunnossa. Mietin vain kun en ole ollut viimeisen 28kk työelämässä (yksi ehdoista) Miten tämä menee?

Olet oikeutettu! Mulle kävi samoin vuonna 2003, ja sitä ennen olin ollut kotona jokusen vuoden, mutta liittoon kuuluin ja olin sinnekin ilmoittanut olevani äitiys/hoitovapaalla. Mulla oli onnekasta sentäs se, että sain 6 kk;tta täyttä palkkaa ilman työvelvoitetta..Tosin lapset olin jo ilmoittanut päiväkotiin, jossa olivat sitten sen ekan kuukauden, ja sen jälkeen otin heidät takasin kotihoitoon muutamaksi kuukaudeksi, kun nuorin oli vielä alle 3v, ja sain sitten kh-tukeakin..Tsemppiä inhottavassa tilanteessasi!!

[QUOTE="vieras";29106021]Kyllä olet ja lisäksi olet oikeutettu 3-24 kuukauden palkkaan laittomasta irtisanomisesta.[/QUOTE]

Mistäs sun kristallipallo tiesi että kyse on laittomasta irtisanomisesta?

Uusimmat

Yhteistyössä