Ansiosidonnainen ja lomaraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "abc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"abc"

Vieras
Kertokaapas, viisaammat..

Olen tällä hetkellä omaehtoisena opiskelijana eli saan ansiosidonnaista. Käyn ohella osa-aikatyössä.

Työvuoroja ei ole ollut viimeiseen kahteen kuukauteen ollenkaan.

Nyt tuli kuitenkin ilmoitus, että minulle maksetaan lomarahat.

Kuinka merkkaan tämän päivärahahakemukseen? Kun nehän eivät ole varsinaisia työpäiviäkään? Mutta eihän ne ny, hyväne aika, anna sitä rahaa mun itte pitää kuitenkaa? Toimitanko vaan ton palkkakuitin sinne ja katon että paljoko pienentäävät päivärahaa?

Blääh.

[QUOTE="vieras";28656269]Kuitti mukaan vain, ja ei se vaikuta ansiosidonnaiseen lainkaan, on muuttunut vuodenvaihteessa.[/QUOTE]

"Lomakorvauksen jaksotus koskee jatkossa vain ennen vuotta 2013 päättyneitä yli kaksi viikkoa kestäneitä työsuhteita. Mikäli työsuhteesi päättyy 31.12.2012 tai sitä aiemmin, työsuhteen päättyessä tai päätyttyä maksettava lomakorvaus jaksotetaan saamastasi ansiotulosta määritellyn päiväpalkan mukaan. Lomakorvauksen jaksotusajalta ei makseta päivärahaa. Tämä muutos ei vaikuta sovitellun päivärahan maksamisessa huomioonotettavaan ansiotuloon, vaan alle kaksi viikkoa kestäneestä kokoaikatyöstä tai osa-aikatyöstä maksettu lomakorvaus otetaan huomioon soviteltua päivärahaa maksettaessa jatkossakin."

Paitsi että vaikuttaa. Kun kyseessä ei tosiaan ole varsinainen jaksotus.

Olisin tuota ihan mielelläni pitänyt tuon rahan "ekstrana". Mut mitäpä sitä kesällä rahalla tekkööp :P

Yhteistyössä