Anoppi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Menin sanomaan anopille että me ollaan ostamassa akustista pianoa. Se rupes jankkaamaan että meillähän on jo piano. Sanoin että joo on digipiano mutta me ostetaan nyt sen lisäksi akustinen piano. Siis ihan OIKEA piano. Että sillä on lasten parempi harjoitella soittoläksyjä.

Siihen anoppi vänkäämään että digipianohan on paljon parempi ja siinä on parempi ääni. No ei tod oo. Akustinen piano on aina akustinen ja se voittaa aina 6-0 digiversiot. Anoppi siihen että meillähän on jo pöytäpiano. Joo pöytäpiano :laugh: siis joo, on meillä myös keyboard mutta me EI olla ostamassa keyboardia vaan ihan O-I-K-E-A P-I-A-N-O. Siis sellanen joka toimii ilman sähköä.

Anoppi siihen että mutta mahtuuko meille sellanen kun nehän on ihan hirveän suuria. Joo, me E-I olla ostamassa flyygelia vaan PIANO. Se EI vie enempää tilaa kuin digipiano kuin ainoastaan korkeussuunnassa vie enempi tilaa.

Anoppi siihen että no hakekaa täältä minulta tuo minun sähköpiano jos tarvitte piano. Ei, kun me ollaan ostamassa OIKEA PIANO. AKUSTINEN PIANO jossa ei oo yhtäkään johtoa ja se on ERI asia kuin se anopin 20v vanha sekunda sähkö"piano".

Siis ei tajunnu anoppi mitä me ollaan ostamassa kun ostetaan akustinen piano :headwall: ois pitäny pitää naamansa kiinni koko asiasta, oishan tuo sitte nähny millainen se on hankittu ja anoppi tulee kylään.

Hohhoijaa...

[QUOTE="juh";28411704]Niin siis mitä se anopille kuuluu vaikka hankkisitte pasuunan? :)[/QUOTE]

No ei kuulukaan. Pätkääkään. Ja mä vaan ohimennen puolivahingossa mainitsin asiasta :headwall: Anoppini vaan kun on niitä ihmisiä että kaikki pitää saada mahdollisimman halvalla ja sen mielestä satasen keyboard tai 20v vanha sähköpiano ajavat saman asian kuin akustinen laatupiano... Ja sillä on paha taipumus puuttua lastensa elämään. ONneksi mieheni osaa sanoa äitillensä suorat sanat.

Siis muuten anoppini on oikein mukava ihminen, mutta välillä tulee näitä että en pääse sen kans ollenkaan samalle aaltopituudelle.

[QUOTE="vieras";28411749]Hyvä digipiano voittaa keskivertoisen akustisen pianon sekä soittotuntumassa että ääänenlaadussa. Pianonopettaja vaihtoon jos väittää muuta.[/QUOTE]

Ei oo piano-ope käskeny akustista ostaa. Itse olen 31 vuotta soittanut ja en oo vielä koskaan saanu soittaa niin laadukasta digipianoa joka hakkaisi kunnollisen akustisen pianon soittotuntumassa ja äänenlaadussa. Ja voin sanoa että oon soittanu kymmeniä erilaisia pianoja, niin digi- kuin akustisia + flyygeleitä (iso flyygeli se oiskin paras mut ei oikein tilat riitä...). Enkä ole ostamassa keskinkertaista pianoa vaan laatupianoa.

[QUOTE="sipsi";28411754]Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :) Itsellä on kova ikävä anoppia, "kieroa" huumorintajuaan ja vänkäämistä joissain asioissa. Rauha muistolleen.[/QUOTE]

Yritän kovasti mutta jotenkin jäi nyt kaihertamaan tuo asia. Ärsyttämään. Ois pitäny vaan pitää suu kiinni, kyllä se anoppi ois sitte huomannu asian tilan kun tulee seuraavan kerran kylään. Mutta meni jo.

Ymmärrän. Kyllä minuakin aikanaan asiat kaihersivat, kovastikin. Mutta sitten vaan otin tuon kahden korvan taktiikan käyttöön :) Läheisiä oltiin, niin ilkesi varmaan sanoa paukuttaa huumorin varjolla asioita aika suoraankin. Ja nyt on ikävä, kun ei kukaan muu puhu samalla lailla.

Kyllä meilläkin "oikea" piano aikanaan hakkais digipianon mennen tullen, joten hyvin ostoaikeesi käsitän. Meillä tuo piano on vähän turhan panttina nykyään, kun toinen harraste meni soiton edelle. Aika ajoin tyttö vielä innostuu soittamaan kuitenkin, joten tuolla se olohuoneessa seisoo, ja säännöllisesti viritetään.

Mä pianoista mitään tiedä, mutta anopeista jotain.
Mun ex-anopin kanssa juteltiin joskus astiosta yms ja sanoin siihen, että kiertelen antiikkiliikkeitä yms koska mulla on vanha kahviastiasto, (kahvi+teekupit, kahvin tarjoilukannu) josta puuttuu se teekannu. Just se tietty. Just sitä samaa sarjaa. Anoppi nyökytteli että juujuu.
Ja seuraavan kerran kun tultiin käymään niin kaivoi kaapista jonkun random-kirppislöytö-teekannun, että tossa kun sulla ei sitä teekannua ole. Että nyt ei tarvi sunkaa pyöriä niissä liikkeissä.

• Tykkää
Reactions: Eedla
Appiukko oli ostanut huutokaupasta 5 eurolla laskettelusuksia ison nipun... Siis sieltä jostain 80-luvun alkuvuosilta peräisin olevia. Retosteli, että tekee niistä ison tilin kun pistää ne myyntiin............... En edes jaksanut väittää vastaan.....

Voisin kuvitella itseni käymässä samanlaisen keskustelun appiukon kanssa kuin mitö ap oman anoppinsa... :D

[QUOTE="vieras";28411749]Hyvä digipiano voittaa keskivertoisen akustisen pianon sekä soittotuntumassa että ääänenlaadussa. Pianonopettaja vaihtoon jos väittää muuta.[/QUOTE]

Vaikea uskoa, en myös,minä koskaan törmännyt niin hyvään sähköpianoom...ja aika montaa olen soittanut.

Älä välitä anopista. Hän ei ilmeisestikään tiedä soittimista tai ainakaan pianoista mitään. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Saanko kysyä minkä pianon hankitte? Nimim. Mäkin haluaisin

[QUOTE="vieras";28413216]Älä välitä anopista. Hän ei ilmeisestikään tiedä soittimista tai ainakaan pianoista mitään. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Saanko kysyä minkä pianon hankitte? Nimim. Mäkin haluaisin[/QUOTE]
Tarkoitus hankkia käytetty hyväkuntoinen piano. Mitään tiettyä merkkiä ei oo mielessä, mutta kaikkia venäläiset,itäsaksalaiset yms jätän suosiolla välistä.

Yhteistyössä